به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۱۵:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۱۴ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۴۸۴۷۹۵

دستگیری  سناتور روس به اتهام صدور دستور قتل

دستگیری  سناتور روس به اتهام صدور دستور قتل
گروه بین الملل:  دمیتری ساولی‌یف، عضو شورای فدراسیون روسیه (سنا) از حزب "روسیه متحد" که حزب حاکم در این کشور است، به اتهام اجیر کردن شخصی برای "قتل" دستگیر شده است.
گفته شده است که مصونیت این عضو شورای فدراسیون روسیه با رای مجلس اعلای پارلمان روسیه در مسکو لغو شده و او در هنگام ترک جلسه این نهاد دولتی، بازداشت شده است.
به گفته دادستانی روسیه، این سیاستمدار ارشد "در ماه اوت سال ۲۰۲۳ یک قاتل را برای قتل یک شریک تجاری، استخدام کرده است."دادستانی روسیه همچنین اشاره کرد که برنامه "این توطئه اما فاش شده و عملیات بازرسان به دلایل تحقیقاتی طوری نمایش داده شده که جنایت مذکور، انگار صورت گرفته است."به گفته یک سخنگو، این "قتل به طور نمایشی توسط مقامات امنیتی به منظور کشف فردی که ماموریت آن را داده و نیز سازمان‌دهندگان مربوط به آن، انجام شده است."گفته می‌شود که ساولی‌یف دستمزد وعده داده شده که بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار بوده است را نیز پرداخت کرده است.بنا بر گزارش‌های منتشر شده، او در گذشته مدیر یک شرکت نفت و از سال ۲۰۱۶ نماینده منطقه تولا، واقع در جنوب مسکو در شورای فدراسیون بوده است.
به گزارش روزنامه "کومرسانت"، دلخوری ساولی‌یف از این تاجر ناشی از "اختلاس وجوه از یک شرکت مشترک" بوده و شریک تجاری مذکور پیش‌تر به علت ارتکاب به این جرم، به حبس محکوم شده و دوران زندانش را نیز سپری کرده است.
طی هفته‌های اخیر چندین افسر بلندپایه در بین مقامات برجسته دولت روسیه به اتهام فساد دستگیر شده‌اند. با این حال، چنین اقدامی علیه یک سناتور به ظن قتل، تا کنون غیرعادی بوده است.
در دهه ۱۹۹۰ بسیاری از درگیری‌های اقتصادی در روسیه با "قتل‌های قراردادی" همراه بوده‌اند.
 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها