به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ - ۱۳:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۰ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۴۸۵۸۷۹

حمله هوایی اسرائیل به یک مدرسه  در غزه

حمله هوایی اسرائیل به یک مدرسه  در غزه
گروه بین الملل: در پی حمله هوایی مرگبار اسرائیل به یک مدرسه دیگر که محل اسکان آوارگان فلسطینی بود، قطر خواهان تحقیقات بین‌المللی در این زمینه شد و گزارشگر ویژه سازمان ملل اسرائیل را به «نسل‌کشی» متهم کرد.
ارتش اسرائیل روز شنبه از حمله به «پست فرماندهی حماس» در مدرسه‌ای در شهر غزه خبر داد. همزمان مقام‌های فلسطینی گفته‌اند این مدرسه محل اسکان آوارگان بود و حمله جان نزدیک به یکصد نفر را گرفته است.حمله هوایی به مدرسه «تابعین» در محله «الدرج» در شهر غزه  جان ۹۳ نفر را گرفت.
ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای گروه  حماس در این مدرسه مخفی شده بودند و عملیات علیه شهروندان و نیروهای اسرائیلی را از آنجا هدایت می‌کردند.
در واکنش به این رخداد، قطر که خود از جمله میانجیان صلح میان اسرائیل و حماس است خواهان انجام تحقیقاتی فوری توسط بازرسان بین‌المللی در این باره شد تا واقعی بودن گفته ارتش اسرائیل را بسنجند.در همین حال فشارهای بین‌المللی بر اسرائیل و گروه  حماس برای از سرگیری مذاکرات درباره آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها در نوار غزه افزایش یافته است. اسرائیل اعلام کرده حاضر است مذاکرات را از سر بگیرد.
آلمان در کنار آمریکا، مصر و قطر از اسرائیل و گروه حماس خواسته تا مذاکرات درباره "آتش‌بس در غزه" را از سر بگیرند.
اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان  در شبکه اجتماعی اکس (توئیتر سابق) نوشت که از "درخواست‌ها مبنی بر دستیابی به توافق آتش‌بس" حمایت می‌کند.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در بیانیه‌‌ای مشترک، از اسرائیل و گروه حماس خواستند که پنجشنبه آینده، ۲۵ مرداد (۱۵ اوت) مذاکرات آتش‌بس غزه را در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.
دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در واکنش به این درخواست اعلام کرد که هیاتی را به مذاکرات اعزام می‌کند.به غیر از آلمان، نمایندگانی از سایر کشورها نیز از این درخواست حمایت کردند. دیوید لمی، وزیر خارجه بریتانیا اعلام کرد که کشورش از تلاش‌های خستگی ناپذیر قطر، مصر و آمریکا در این زمینه استقبال می‌کند.
اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز در شبکه اکس نوشت که "آتش‌بس تنها راه برای نجات جان‌ها، بازگرداندن امید به صلح و تضمین آزادی گروگان‌ها است."
در عین حال، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در گفتگو با همتای آمریکایی خود، لوید آستین، بر اهمیت دستیابی سریع به توافقی که بازگشت گروگان‌ها در نوار غزه را تضمین می‌کند، تاکید کرد.
قطر، مصر و آمریکا ماه‌هاست که در تلاش برای دستیابی به یک توافق آتش بس در نوار غزه و آزادی گروگان‌هایی هستند که هنوز در آنجا نگهداری می‌شوند.
با این حال آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا  اعلام کرد که دستیابی به این توافق منوط به تصمیم یحیی سنوار، رئيس جدید دفتر سیاسی حماس و جانشین اسماعیل هنیه است.
به گفته بلینکن، سنوار حتی قبل از اینکه به جانشینی اسماعیل هنیه منصوب شود، تصمیم گیرنده اصلی در این زمینه بود.
یحیی سنوار که روز سه‌شنبه  طی یک بیانیه رسمی از سوی حماس، جانشین اسماعیل هنیه شد، یکی از اعضای عالی‌رتبه شاخه نظامی  حماس است. او که در سال ۱۹۶۲ در اردوگاه خان‌یونس در نوار غزه متولد شده، به عنوان طراح اصلی حمله  به اسرائيل در هفتم اکتبر شناخته می‌شود. سنوار همچنین یکی از موسسان و از فرماندهان گردان‌عزالدین قسام، شاخه نظامی  حماس است.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها