به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۱ - ۲۳:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۹ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۴۸۷۱۷۴
او هم تجربه دارد هم مورد تایید مراجع ذی‌ربط است

نمایندگان مخالف عراقچی، همان شعار‌های انتخاباتی‌شان را تکرار می‌کنند

نمایندگان مخالف عراقچی، همان شعار‌های انتخاباتی‌شان را تکرار می‌کنند
گروه سیاسی: یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، گفت: بخشی از مذاکرات نمایندگان مخالف را گوش دادم اما به عقیده من حرف‌هایی که آقایان می‌زنند در ادامه همان کمپین انتخاباتی آنان است، این حرف‌ها شعارهایی است که قبلا هم گفته شده اما مورد نظر مردم قرار نگرفته است. این حرفایی که مخالفین زدند، ترجمه‌ حرف‌هایی است که آقای جلیلی در مناظرات انتخاباتی می‌زد. اگر مردم این رویکردها و دیدگاه‌ها را قبول داشتند، طبعا به آقای پزشکیان رای نمی‌دادند.
 
به گزارش ایلنا،اردشیر نوریان نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره وزیر پیشنهادی امور خارجه و نظرات نمایندگان درباره گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم، گفت: با توجه به شرایطی که آقای پزشکیان برای دولت آینده انتخاب کرده است، آقای عراقچی بهترین گزینه برای وزارت خارجه بود، البته آقای عراقچی تجربیات دوران طولانی و طاقت فرسای مذاکرات برجام را تجربه کردند و هم دیپلمات بسیار کارکشته، باسواد و قدیمی وزارت خارجه است از طرفی ظرفیت‌های دیپلماتیک بسیار خوبی هم به لحاظ شخصی هم به لحاظ تجارب وزارت خارجه دارند.

عراقچی گزینه مناسبی برای حل مسئله پرونده هسته‌ای ایران و گسترش روابط با کشور‌ها همسایه است
وی ادامه داد: آقای عراقچی به طور کلی عنصر مناسبی برای ترکیب کابینه و برای سیاست خارجه آینده دولت آقای پزشکیان است. ایشان برای مسائلی همچون برجام، پرونده هسته‌ای، ارتباطات و روابط دوجانبه، چندجانبه‌‌گرایی در منطقه، توسعه روابط با کشور‌های همسایه و سیاست‌های خارجی که مدنظر آقای پزشکیان است، بسیار مناسب هستند.

عراقچی هم تجربه دارد هم مورد تایید مراجع ذی‌ربط است
نوریان در پاسخ به این پرسش که آیا عراقچی گزینه مناسبی برای پیشبرد اهداف خارجی دولت چهاردهم همچون تنش‌زدایی در منطقه است، تصریح کرد: گزینه ارجحی برای این کار است، هم سوابق شخصی، تجارب و حوزه تخصصی ایشان هم اینکه تا حد زیادی مورد اجماع و توافق دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه سیاست خارجی هستند. نظرات این مجمو‌عه ها نسبت به آقای عراقچی مثبت بوده و ان‌شاالله بتوانند از عهده این کار بر آیند.

نمایندگان مخالف عراقچی در مجلس، همان شعار‌های انتخاباتی‌شان را تکرار می‌کنند
وی با اشاره به اینکه بخشی از مذاکرات نمایندگان مخالف را گوش دادم اما به عقیده من حرف‌هایی که آقایان می‌زنند در ادامه همان کمپین انتخاباتی آنان است، بیان کرد: این حرف‌ها شعارهایی است که قبلا هم گفته شده اما مورد نظر مردم قرار نگرفته است. این حرفایی که مخالفین زدند، ترجمه‌ حرف‌هایی است که آقای جلیلی در مناظرات انتخاباتی می‌زد. اگر مردم این رویکردها و دیدگاه‌ها را قبول داشتند، طبعا به آقای پزشکیان رای نمی‌دادند. وقتی اکثریت این مسیر را انتخاب کرده‌ است معنایش این است که این نگاه و رویکردی که مخالفین امروز در مجلس دنبال می‌کردند را نپذیرفته‌تمد.

وزرات خارجه سیاست‌های کلی نظام در صحنه بین اللمل را تعیین نمی‌کند و صرفا مجری است
نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: بارها بر این مسئله تاکید شده که سیاست خارجه در انحصار وزارت خارجه نیست. وزرات خارجه مقوله‌ای از جنس اقدامات فرادستگاهی و حاکمیتی است. مقام رهبری هم بارها تاکید کردند که سیاست خارجه به نحو دیگری تعیین می‌شود و سیاست‌ها و خط مشی گذاری‌ها منحصر به دستگاه وزارت خارجه نیست. وزرات خارجه باید اجراکننده و پیگیر این سیاست‌ها در عرصه بین‌المللی باشد و خودش راسا تنظیم‌کننده روابط نیست. نمی‌شود شما یک دستگاه که بخشی از کار در اختیارش است را برای همه مسائل نقد کنید و آسیب‌ها را بر آن سوار کنید و بعد بگویید این‌ها کارکشته نیستند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها