به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۲ - ۱۱:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۳۰ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۸۷۴۳۸

غرق شدن قایق تفریحی در سیسیل

غرق شدن قایق تفریحی در سیسیل
گروه بین الملل: مقامات سازمان امداد و نجات ایتالیا اعلام کردند که مایک لینچ، غول فناوری بریتانیایی، و پنج نفر دیگر پس از غرق شدن قایق تفریحی مجلل‌شان در طوفانی عجیب و صبحگاهی در سیسیل  ناپدید شده‌اند.
این قایق بادبانی اجاره شده در نزدیکی پالرمو در سواحل ایتالیا  واژگون شد. همسر  لینچ و ۱۴ نفر دیگر از این حادثه جان به در برده‌‌اند.مقامات امدادی می‌گویند یک جسد پیدا شده و غواصان پلیس یک روز را صرف تلاش برای رسیدن به بدنه کشتی کردند که در عمق ۵۰ متری دریا قرار دارد.
گارد ساحلی ایتالیا گفت این قایق ۱۰ خدمه و ۱۲ مسافر داشته است و طی یک طوفان شدید ناگهانی، که در طول شب منطقه را درنوردیده بود، یک «پیچند دریایی» درست به قایق آن‌ها اصابت کرده است.
پیچند یا تنوره دریایی به نوعی گردباد یا ستون هوای متلاطم گفته می‌شود که حرکتی دورانی دارد و غالبا روی آب دریاچه‌ها، دریاها و اقیانوس‌ها ایجاد می‌شود.
شاهدان عینی  گفته‌اند که اصابت پیچند باعث شکسته شدن دکل و از دست رفتن تعادل قایق شده است. امری که غرق شدن آن را در پی داشته است.
سالوو کوسینا، از آژانس امداد و نجات سیسیل، گفت: «آنها در زمانی نامناسب، در مکانی اشتباه بودند.»
هشت نفر از نجات‌یافتگان در بیمارستان بستری و بقیه به هتل منتقل شده‌اند، در حالی که تلاش‌ها برای یافتن ناپدیدشدگان ادامه دارد. گفته می‌شود دختر ۱۸ ساله  لینچ نیز جزو مفقودین است.
قایق «بیزیان» به خاطر تک دکل ۷۵ متری خود، یکی از بلندترین دکل‌های آلمینیومی ساخته شده در جهان، که شب‌ها نورافشانی می‌شد چند ساعت قبل از غرق شدن توجه زیادی را در ساحل به خود جلب کرده بود.
پایگاه‌های آنلاین این قایق را برای اجاره تا ۱۹۵ هزار یورو در هفته فهرست کرده‌اند.
یک کشتی دیگر با پرچم هلند که در نزدیکی منطقه بوده قایق نجات با ۱۵ سرنشین را پیدا کرده و به گارد ساحلی هشدار داده است.
یک جسد که تصور می‌شود متعلق به آشپز قایق باشد در نزدیکی لاشه قایق پیدا شده، اما اثری از شش نفر دیگر به دست نیامده و گمان می‌رود افراد مفقود شده هنوز در داخل قایق باشند.
به گفته یک مقام ایتالیایی، جاناتان بلومر، رئیس بانک سرمایه‌گذاریِ آمریکاییِ مورگان استنلی و همسرش در میان افرادی هستند که پس از غرق شدن قایق تفریحی حامل مایک لینچ، کارآفرین فناوری بریتانیا، ناپدید شده است.سالواتوره کوسینا، رئیس آژانس حفاظت مدنی در سیسیل، گفت که افزون بر  بلومر و کریس مورویلو، وکیل آژانس حقوقی بین‌المللیِ کلیفورد چنس نیز در میان مفقود شدگان است. لینچ که زمانی به عنوان «پادشاه فناوری بریتانیا» شناخته می‌شد، در ماه ژوئن در دادگاهی در سانفراسیسکو از اتهامات کلاهبرداری و توطئه مرتبط با فروش ۱۱ میلیارد دلاری شرکتش نرم‌افزاری «اتونومی» تبرئه شد.
این کارآفرین و سرمایه‌گذار مشهور در بخش فناوری، که گاهی از او به اسم «بیل گیتس بریتانیا» یاد می‌شد، جوایز زیادی را در بریتانیا و کشورهای دیگر به دست آورده بود.
دادستان‌های ایالات متحده در جریان محاکمه، وی را به تقلب در اوراق بهادار و ساخت جعلی سابقه متهم کرده بودند.  لینچ ۵۹ ساله از بریتانیا به ایالات متحده مسترد شده بود تا برای این اتهامات جنایی محاکمه شود.وی پس از صدور حکم تبرئه، از پیگرد قانونی خود در ایالات متحده انتقاد کرده بود.
 
برچسب ها: ایتالیا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها