به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۳ - ۱۵:۱۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۰۵ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۴۸۸۲۹۱

ناترازی‌ها رفع نشود ایرانی نمی‌ماند

ناترازی‌ها رفع نشود ایرانی نمی‌ماند
گروه فیلم: مسعود نیلی، اقتصاددان می‌گوید:
ادامه حکمرانی در کشور ما وابسته به این
-ناترازی‌های مضمن داریم که درحال بزرگتر شدن است.
-بسیاری کشور در دنیا داریم که بحران ارزی تجربه نکرده‌اند.
-تورم انباشته شده از سال ۹۰ تا الان ۲۲ برابر است.
-دستمزد کارکنان دولت نسبت به سال ۹۶، ۳۵ درصد کمتر است!
-بودجه ما کاملا غیرنفتی است. یعنی درآمد نفتی که در بودجه داریم فقط صرف پرداخت حقوق بازنشستگی می‌شود.
-خیلی عجیب است که تمام شاخص‌های ما با ناترازی مواجه است. نظام تصمیم‌گیری ما اساسا ناترازی محور است. هیچ رفاهی به مردم نمی‌دهیم مگر اینکه ناترازی را بیشتر کنیم.
-ادعا نمی‌کنم که همه تهدیدات آینده ایران منحصر به این ناترازی‌ها است، اما اگر این‌ها رفع نشود اصلا ایرانی در کار نخواهد بود.
-بدون اصلاح روابط خارجی کشور، اصلاح اقتصادی فرآیندی بسیار پرهزینه و مستهلک کننده از نظر اجتماعی و سیاسی خواهد بود.
....
برچسب ها: مسعود نیلی

تارا
United States
۱۴۰۳/۰۶/۰۵ ۱۳:۵۰
رفع ناترازی اسم مستعار گران سازی است لطفا پاسخ بدهید گران سازی تا کجا می تواند ادامه پیدا کند دلار چند صد هزار تومانی مناسب است آخر با این گران سازی ایرانی می ماند (440573)
۱۴۰۳/۰۶/۰۵ ۲۰:۳۰
ما مردم از این جهت که در ایران زندگی می کنیم و آینده خود و کودکان ما به شرایط ایران وابسته است و مهمتر از اینکه دلمان به حال خود ایران نیز می سوزد، این ناترازی ها و سایر مشکلات را از بسیار قبل با تمام وجود حس کرده ایم و به طریق مختلف به مسئولین گوشزد کرده ایم، البته اگر گوش شنوایی بوده باشد .... (440583)
۱۴۰۳/۰۶/۰۶ ۰۹:۰۰
جناب نیلی با حرارت از ارز ۱۰۰۰ تومانی سال ۹۰ که اکنون ۶۰۰۰۰ تومان است یعنی ۶۰ برابر شده حرف می زنند و از ۳ شوک ارزی طی سال های ۹۰ تا کنون نام می برند که البته درست است و پدر مردم از این تورم در آمده. اما ایشان بهتر بود از ارز ۷ تومانی سال ۵۷ و ۵۸ نام می بردند که الان به ۶۰۰۰۰ تومان رسیده یعنی ۸۵۷۲ برابر شده است!!!!!! راستی چرا ایشان به این موضوع اشاره نمی کنند و اینکه در این مدت چه کسانی ( از جمله خود ایشان) در راس مدیریت اقتصادی کشور بوده اند .فکر کنم سال های خرابکاری خودشان را فراموش کرده اند. (440594)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها