به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۳ - ۲۱:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۰۶ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۴۸۸۳۷۵

خواب شوم جلیلی و رفقا برای دولت پزشکیان

خواب شوم جلیلی و رفقا برای دولت پزشکیان
گروه سیاسی: روزنامه اعتماد از وضعیت آینده «حلقه جلیلی و پایداری» گزارش داده است.جریان سعید جلیلی و جبهه پایداری  شرایط خاصی را تجربه می‌کنند؛ مغلوب در انتخابات ریاست‌جمهوری، مردود در تلاش برای عدم رای‌آوری برخی وزرای کابینه پزشکیان. چرا جبهه پایداری و سعید جلیلی به این نقطه رسیدند و چه چشم‌اندازی پیش روی خود دارند.
 
 
در روزهای اخیر برخی موضع‌گیری‌های چهره‌های منتسب به این افراد و حلقه‌ها و جبهه‌ها نشان از خشمی عمیق دارد. خشمی که بخش زیادی از این مجموعه بروز نمی‌دهد، اما هستند چهره‌هایی همچون محمدصادق شهبازی، مجری پرحاشیه برنامه سیدخندان و از نیروهای نزدیک به وحیدجلیلی- برادر سعید جلیلی- که مدعی هستند از آنها سوءاستفاده شده و رویکرد مورد تاکید مسعود پزشکیان و نزدیکانش مبنی بر وفاق ملی را به سخره می‌گیرند. شهبازی اخیرا در توییتی نوشته است: «این فتنه هم حزب‌اللهی‌ها بیان کف خیابون شهید بشن، بعدش دیگه وفاق وفاق وفاق.» انتقاد شهبازی که با ادبیاتی تند بیان شده اشاره به ائتلاف بخشی از نیروهای اصولگرا یعنی طیف محمدباقر قالیباف در مجلس برای رای دادن به تمامی وزرای مسعود پزشکیان است.

در حقیقت شهبازی به عنوان صدای بلند تفکر جلیلی در شرایط فعلی از همراهی فراکسیون انقلاب زیر نظر محمدباقر قالیباف و دیگر اصولگرایان با دولت پزشکیان انتقاد دارد و ذیل این انتقاد مدعی می‌شود طیف خود او - که نام حزب‌اللهی را به آن اختصاص داده است- برای برهه‌های زمانی حساس مورد استفاده قرارمی گیرد و بعد به نوعی کنار گذاشته می‌شود.

جریان جلیلی و پایداری طی یک دهه گذشته از اساس بر چند محور کنش و واکنش خود با دیگر جریان‌ها و چهره‌های سیاسی را تنظیم کرده است؛ مساله ارتباط با موضوعات بعد از انتخابات سال 1388 که آن را فتنه می‌خواند، ارتباط با دولت روحانی به خصوص چهره‌هایی همچون خود حسن روحانی و محمدجواد ظریف و البته موضوع برجام. طی یک دهه گذشته توسل و تاکید پایداری- جلیلی بر این موضوعات به اندازه‌ای زیاد شده است که مخاطب خود را از دست داده‌اند؛ از میان مردم عادی کوچه و بازار تا نمایندگان اصولگرای مجلس دوازدهم.

دقیقا بر اساس همین رخداد است که جلیلی با تکرار این موضوعات در انتخابات در مقابل پزشکیان رای نمی‌آورد و جریان جلیلی و پایداری در مجلس دوازدهم با پافشاری بر این مسائل نمی‌توانند رای عدم اعتماد به وزرای پزشکیان را تثبیت کنند. در این شرایط است که جبهه پایداری با دو آینده ممکن رو‌به‌رو است؛ یکی تغییر در رویه‌ها و همراهی با بخش‌های معتدل‌تر اصولگرایی که بعید به نظر می‌رسد اراده و تصمیمی بر این اساس از طرف این چهره‌ها باشد و دوم تکرار تجربه تقابل و سنگ‌اندازی مقابل دولت روحانی حالا در مقابل دولت مسعود پزشکیان.
برچسب ها: سعید جلیلی

بهمن
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۶/۰۶ ۱۰:۲۶
این جریان کلاحیاتشان درشعاردادن، انقلابی نمایی، شلوغ کاری، تکفیرو.... است درواقع تنهاهنرشان بی هنری است! (440598)
۱۴۰۳/۰۶/۰۷ ۰۵:۲۴
جلیلی‌به‌پرچم‌عراقی‌ماهیت‌خود‌را‌نشان‌داد‌او‌دیگر‌مار‌بی‌دندان‌است (440610)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها