به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۳ - ۲۲:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۰۷ ساعت ۲۱:۳۶
کد مطلب : ۴۸۸۶۳۶

مدیرعامل تلگرام به دادگاه منتقل شد

مدیرعامل تلگرام به دادگاه منتقل شد
گروه بین الملل: دادستان‌های فرانسه می‌گویند بازداشت پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، توسط پلیس تمام شده و رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند او بعد از چهار روز بازجویی درباره اتهام‌های وارد شده، به دادگاه منتقل شده است.
 دوروف شامگاه شنبه در فرودگاه لو بورژه در حومه پاریس به عنوان بخشی از یک تحقیقات قضایی که ماه گذشته آغاز شده و شامل ۱۲ اتهام مجرمانه بود، دستگیر شد.
دفتر دادستانی پاریس در بیانیه‌ای ، گفت که قاضی تحقیقات به بازداشت پاول دوروف توسط پلیس پایان داده است.در این بیانیه آمده که مدیرعامل پیام‌رسان تلگرام برای روبه‌رو شدن با اعلام جرم احتمالی علیه او به دادگاه می‌رود.
یک منبع نزدیک به این پرونده گفت او به دادگاه برده شده و مقام‌های قضایی فرانسه درباره اقدامات بعدی درباره مدیر تلگرام تصمیم می‌گیرند. 
یک قاضی تحقیقات در پاریس تصمیم خواهد گرفت علیه پاول دوروف کیفرخواست صادر کند و سپس دادگاه حکم خواهد داد او باید در بازداشت بماند یا آزادی مشروط تحت تدابیر خاصی که جابجایی او را محدود می‌کند، صادر می‌شود.
لور بکوا، دادستان پاریس،  گفت بازداشت پاول دوروف بخشی از تحقیقات در مورد همدستی با یک مجرم سایبری است.
به گفته بکوا، بازداشت مدیر تلگرام به ظن همدستی با یک متهم بازداشت‌شده، و تحقیقاتی است که واحد جرائم سایبری دادستانی پاریس از ماه گذشته آغاز کرده است.
دادستان پاریس در بیانیه خود افزوده است که این تحقیقات در ارتباط با ظن دست داشتن در جرایم مختلف «از جمله راه‌اندازی یک سکوی آنلاین است که امکان تراکنش‌های غیرقانونی، پورنوگرافی کودکان، قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری و همچنین عدم ارائه اطلاعات به مقامات، پولشویی و ارائه خدمات رمزنگاری به مجرمان را فراهم می‌کند».
پادل دوروف ۳۹ ساله شهروندی روسیه، فرانسه و امارات متحده عربی را دارد و مجله فوربس مجموع ثروت او را ۱۵.۵ میلیارد دلار تخمین زده است.
خبرگزاری فرانسه پیش‌تر اعلام کرده بود که تحقیقات درباره اتهامات مدیر تلگرام به شکل مخفیانه در روز هشتم ژوئیه آغاز شده بود.
روزنامه لو موند  گزارش داد  دوروف پیش از دریافت شهروندی فرانسه، در چندین نوبت با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور، دیدار کرده بود.
روزنامه وال استریت جورنال هم نوشته است که در سال ۲۰۱۸  مکرون که کاربر مشتاق تلگرام بود، به پاول دوروف پیشنهاد داده بود مقر این پیام‌رسان را به پاریس منتقل کند، اما مدیر تلگرام این پیشنهاد را رد کرده بود.امانوئل مکرون روز دوشنبه و در پی یازداشت پاول دوروف تاکید کرد که بازداشت او با مسائل سیاسی ندارد و در فضای مجازی نیز همچون زندگی واقعی، برای محافظت از شهروندان «آزادی‌ها در چارچوب قانون اعمال می‌شوند».

 
برچسب ها: تلگرام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها