به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۵ - ۲۰:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۵ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۴۸۹۵۸۳

حضور جوان موفق البرزی در رسانه ملی 

حضور جوان موفق البرزی در رسانه ملی 
گروه جامعه: امروزه هوش مصنوعی  جایگاه مهمی در عرصه علم پزشكی پیدا كرده است. یكی از مواردی كه در آن از هوش مصنوعی استفاده می‌‌شود دندانپزشکی است.هوش مصنوعی در علم دندانپزشکی به عنوان ابزاری قدرتمند برای افزایش تشخیص، درمان و مراقبت از بیماران محسوب می‌شود. هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل دقیق داده‌های دندانپزشکی، پیش بینی‌های دقیقی را  ارائه خواهد داد.
در همین خصوص یك جوان البرزی به همراه تیم تحقیقاتی خودش موفق شده با استفاده از هوش مصنوعی در دندان پزشكی روشی جدید و منحصر به فردی را ابداع كند. 
 دكتر مهیار طاهری جوان موفق البرزی به عنوان سرپرست تیم تحقیقاتی كلینیك دندانپزشكی ماهانای البرز  با حضور در برنامه امروز البرز شبكه استانی سیمای البرز به تشریح چگونگی كاربرد هوش مصنوعی در خدمات دندان پزشكی پرداخت و گفت:امروزه هوش مصنوعی  جایگاه مهمی در عرصه علم پزشكی پیدا كرده است. یكی از مواردی كه در آن از هوش مصنوعی استفاده می‌‌شود دندانپزشکی است.هوش مصنوعی در علم دندانپزشکی به عنوان ابزاری قدرتمند برای افزایش تشخیص، درمان و مراقبت از بیماران محسوب می‌شود. هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل دقیق داده‌های دندانپزشکی، پیش بینی‌های دقیقی را  ارائه خواهد داد.

 دكتر طاهری در این برنامه خاطر نشان كرد:  تیم تحقیقاتی ما در كلینیك دندانپزشكی ماهانا  موفق شد در زمینه خدمات درمانی و ترمیمی و زیبایی دندانپزشكی وضعیت غیر قابل پیش بینی را به وضعیت به كاملا پیش بینی شده تبدیل كند. ما براساس داده‌های فراوان و شبیه سازی‌‌ها، الگوریتم‌ها، قالب‌ها و متدهایی كه در اختیار هوش مصنوعی قرار دادیم توانستیم یك تصویر  ملموس از نتیجه 
كار قبل از اجرای آن داشته باشیم. شبكه هوشمند ما با شناخت مهارت‌ها و در نظر گرفتن سلیقه یك پزشك و نسبت توانایی او مطلوب‌ترین نتیجه را ارائه می‌دهد. 
سرپرست تیم تحقیقاتی كلینیك دندانپزشكی ماهانا در ادامه تاكید كرد: در قدم اول این پروژه به نفع خود پزشك است. چون پزشك با دیدن نتیجه كار قبل از اجرا می‌تواند تجزیه و تحلیلش رو انجام بدهد و در صورت نیاز برای تغییر بهبود كیفیت روشش را عوض كند. در قدم دوم به نفع بیمار هم هست چرا كه  بیمار تصویر آینده خودش را حتی قبل از اجرای عمل می‌بیند و متوجه می‌شود كه چهره او بعد از عمل چگونه خواهد شد. به این ترتیب بیمار به یك شناخت دقیق از چهره و  آناتومی دندان خودش خواهد رسید و قادر است با توجه به نظرات و سلیقه خود انتخاب‌های مختلفی داشته باشد.  اگر بیمار بخواهد در داخل طرح زیبایی یا طرح ترمیمی سلیقه‌ای را دخیل كند،  می‌تواند به صورت واضح و كامل قبل از اجرای پروسه درمان متوجه نتایج بعد از عمل بشود، و سلیقه و نظر خود را اعمال كند و به پزشك انتقال دهد. 
به گفته دكتر طاهری یكی دیگر از مزیت های این روش درمانی حل كردن دغدغه انتخاب رنگ هست.در حوزه دندان پزشكی دایره رنگی بسیار وسیع هست و رنگ‌های خیلی زیادی را داریم. در این پروژه ما موفق شدیم كه پزشك و بیمار در كسری از ثانیه تمام رنگ‌های مد نظر خودشان را روی چهره ببینند. 
این جوان موفق البرزی تاكید كرد كه پروژه استفاده از هوش مصنوعی در دندان پزشكی توجیه اقتصادی دارد چون بیمار قبل از اجرای كار نتیجه كار رو به طور كامل دیده و توانسته دقیقا رنگ مد نظر خودش را انتخاب كند و حتی پزشك توانسته مشاوره كامل را به بیمار ارائه دهد و به این ترتیب باعث جلوگیری از تكرار و اشتباه خدمات می‌شود. این كار قطعا به نفع مراجعه كننده و زیبا جو هست.
گفتنی است كه كلینیك دندانپزشكی ماهانا حدود یك سال و نیم است كه به صورت پاره وقت روی این پروژه كار كرده و بعد از تحقیقات و فعالیت‌های گسترده پروژه تبدیل خدمات پیش فرض دندان پزشكی به پیش بینی شده به صورت عملیاتی فعال شده و  تاكنون 72 بیمار را بدون هیچ خطایی بعد از شروع پروژه درمان كرده است.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها