به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۰۰:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۸ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۴۹۰۰۹۲

طالبان مجرمان اخراجی را آزاد کرد

طالبان مجرمان اخراجی را آزاد کرد
گروه بین الملل: طالبان ۲۸ مجرم افغان را که آلمان اخیر به کشورشان بازگردانده، دوباره آزاد کرد. گفته شده میزان جرایم این مجرمان محکوم شده در آلمان از نظر حاکمان افغانستان "بی‌اهمیت" ارزیابی شده است.
آلمان در پایان ماه اوت سال جاری میلادی برای اولین بار در طول سه سال گذشته با انجام یک پرواز ۲۸ پناهجوی مجرم افغانستانی را که در دادگاه‌های آلمان محکوم شده و حق اقامت در این کشور را نداشتند، دوباره به کشورشان بازگرداند.این افراد که به علت مرتکب شدن به جرایم سنگین مانند تجاوزجنسی در آلمان محکوم شده‌ بودند پس از بازگشت به کابل، ابتدا راهی زندان شدند.
حال طبق اطلاع‌رسانی طالبان، این مجرمان دوباره آزاد شده‌اند.سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی طالبان در دوحه، پایتخت قطر در این مورد گفت: «این افراد نخست مورد بررسی و کنترل قرار گرفتند. آنها سپس پس از دریافت اطمینان کتبی توسط خانواده‌هایشان مبنی بر اینکه دوباره مرتکب جرم نخواهند شد، آزاد شدند.»
گفته شده است که مقامات آلمانی در حال حاضر در این زمینه اطلاعاتی ندارند. در همین حال طبق اطلاعاتی که در اختیار نشریه آلمانی "اشپیگل" قرار گرفته است، "در اواسط هفته اخیر شمار زیادی از این اخراج‌شدگان به خانواده‌های خود تحویل داده شده‌اند."
 
برچسب ها: طالبان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها