به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۱۷:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۱ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۹۰۵۸۸

عصب کشی دندان چیست و چه کمکی به بهبود سلامت دندان می کند؟

گروه سلامت: دندان های سالم به چهره و لبخند شما زیبایی می بخشند و همانطور که میدانیم هیچ چیز بهتر از یک دندان سالم نیست. در برخی موارد به دنبال پوسیدگی درمان نشده یا سایر مشکلات دهان (التهاب، آبسه، حساسیت بالا به دمای غذا یا شوک، و غیره)، درمان کانال ریشه یا عصب کشی دندان الزامی است.
عصب کشی دندان چیست و چه کمکی به بهبود سلامت دندان می کند؟
 درمان کانال ریشه یا عصب کشی دندان یک فرآیند پزشکی-دندانی است که طی آن متخصص بافت آسیب دیده را به دنبال پوسیدگی عمیق و درمان نشده از مرکز خارج می کند. بنابراین عصب دندان (یا بافت رشته ای) به منظور درمان پوسیدگی و بازگرداندن دندان آسیب دیده به عملکرد طبیعی خود کشیده می شود. با این کار از بسیاری از مشکلات مانند التهاب، دندان درد، عفونت و غیره جلوگیری می کنید.

عصب کشی چگونه انجام می شود؟
شنیدن "درمان کانال ریشه" یا "عصب کشی دندان" در ابتدا با ترس همراه است زیرا بیمار تفاوت آن را با پر کردن سنتی نمیداند اما برای متخصصی که آن را انجام می دهد، درمان ریشه یک روش ظریف و دارای تفاوت های مهمی است که بر کیفیت دندان درمان شده و در نتیجه بر کیفیت زندگی بیمار تأثیر می گذارد.
اول از همه، متخصص شما باید اطمینان حاصل کند که دیگر امکان حفظ پالپ ( عصب) دندان وجود ندارد. این مرحله در طی معاینه بالینی انجام می شود که در آن دندانپزشک شما نه تنها دندان مربوطه و پالپ آن، بلکه ظاهر لثه را نیز مشاهده می کند. عکسبرداری با اشعه ایکس از دندان آسیب دیده نیز می تواند به متخصص در ارزیابی صحیح کمک کند. هنگامی که او ارزیابی کرد که درمان ریشه واقعاً اجتناب ناپذیر است، روند می تواند شروع شود.
در طول درمان ریشه، متخصص شما شروع به آرام کردن دندان آسیب دیده با استفاده از بی حسی موضعی می کند و سپس دندان آسیب دیده را جدا می کند. مرحله بعدی سوراخ کردن دندان برای برداشتن پالپ آسیب دیده (عصب) و سپس تمیز کردن کانال حاوی پالپ است. متعاقباً، بهترین متخصص عصب کشی دندان می تواند دندان را با استفاده از یک پرکننده ساخته شده از پلاستیک مخصوص ببندد. بدین شکل دندان را می توان دندان را ترمیم کرد تا عملکرد طبیعی خود را بازیابد.

بهترین متخصص عصب کشی دندان
هنگامی که درمان ریشه توسط بهترین متخصص عصب کشی دندان انجام می شود، هیچ نگرانی در مورد آن وجود نخواهد داشت: میزان موفقیت این عمل ها عالی است. همراه با بهداشت خوب دهان، درمان ریشه به شما این امکان را می دهد که دندان درمان شده خود را در طول زندگی خود حفظ و از آن استفاده کنید.



در درمان ریشه به چه نکاتی باید توجه کرد؟
اول از همه، باید مطمئن شوید که به متخصص خوبی مراجعه کرده اید. از آنجایی که هیچ چیز بهتر از یک دندان سالم نیست، متخصص شما باید تمام اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهد و به نوبه خود اطمینان حاصل کند که درمان ریشه همان چیزی است که شما نیاز دارید. به همین دلیل است که انتخاب کلینیک دندانپزشکی شما مهم است: کلینیک دندانپزشکی تخصصی مناسب نه تنها از حضور متخصصان واجد شرایط، بلکه از زیرساخت های پیشرفته برای درمان بهینه بهره می برد. کلینیک های معتبر هرگونه سوال در رابطه با درمان فعلی یا آینده دندان شما را پاسخ می دهند.



عصب کشی چقدر طول می کشد؟
عصب کشی دندان نیاز به صرف وقت طولانی ندارد و اغلب در چند ساعت انجام می گیرد، اما گاهی ممکن است تمامی دندان های شما نیاز به عصب کشی داشته باشد و به این صورت پزشک متخصص عصب کشی چند روز یک بار به شما وقت ملاقات بدهد. این کار کاملا عادی است زیرا گاهی پزشک متخصص یا دندانپزشک در بررسی کانال های ریشه یک دندان متوجه می شود که کانال ریشه دندان های دیگر نیز دچار بیماری هستند و یا اینکه بیمار با احساس درد در دندان های مختلف به پزشک مراجعه کرده و مورد بررسی قرار می گیرد و با کمی دقت دندانپزشک این مورد محرض می گردد.

هزینه عصب کشی دندان
با یک بررسی ساده متوجه خواهید شد که هزینه عصب کشی دندان در مجموعه ما نسبت به مجموعه های دیگر بسیار مناسب است همچنین باید توجه داشته باشید که سلامت دهان و دندان شما تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی ظاهرتان دارد بنابراین چندان عاقلانه نیست که به دنبال صرف کمترین هزینه باشید پزشک متخصص ما با داشتن سال ها تجربه در زمینه عصب کشی دندان، تحلیل لثه، لمینیت دندان و ارتودنسی بهترین متخصصی است که می تواند اقدام به عصب کشی دندان شما کند بنابراین اگر به دنبال استفاده از بهترین امکانات و صرف مناسب ترین هزینه هستید می توانید مجموعه معتبر ما را انتخاب کنید ادمین آنلاین ماپاسخگوی سوالات شما در ساعات اداری خواهد بود
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها