به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۳ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۴۹۰۸۸۲

بارندگی‌های شدید در تایلند قربانی گرفت

بارندگی‌های شدید در تایلند قربانی گرفت
گروه حوادث: منابع خبری اعلام کردند بر اثر حوادث ناشی از بارندگی‌های سیل‌آسا در تایلند تاکنون چندین نفر کشته و زخمی شده‌اند.به گزارش ایسنا، منابع دولتی می‌گویند دست‌کم ۳۳ نفر در سراسر تایلند از اواسط ماه اوت در اثر موجی از حوادث مرتبط با باران از جمله رانش زمین جان خود را از دست داده‌اند و ۹ نفر در هفته اخیر در ۲ استان شمالی که تحت تاثیر هوای نامساعد ناشی از طوفان «یاگی» قرار گرفته‌اند، جان باختند.
 
یاگی، قوی‌ترین طوفان آسیایی در سال جاری (۲۰۲۴) طی روزهای گذشته در ویتنام نیز جان ده‌ها نفر را گرفته است. این طوفان روز شنبه گذشته به خشکی رسید و بخش‌هایی از شهر «هانوی»، پایتخت این کشور را درنوردید.

رئیس این منطقه گفت: در «چیانگ رای»، شمالی‌ترین استان تایلند، سیل در برخی مناطق کاهش یافته اما بسیاری از شهرک‌های کنار رودخانه همچنان زیر آب هستند.بنابر اعلام اداره پیشگیری و مقابله با بلایای طبیعی، بارش شدید باران و جاری شدن سیل هفت استان این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

در بیانیه این سازمان آمده است ۳۶ هزار و ۱۹۹ خانوار بر اثر بارندگی شدید خسارت دیده‌اند.
به گزارش رویترز، نیروهای ویژه نظامی به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند و با بالگرد و قایق در تلاش برای نجات افراد گرفتار در سیل و امدادرسانی هستند.
برچسب ها: سیل طوفان تایلند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها