به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۱:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۴۹۱۶۰۹

راهنمای گام به گام تعویض سیم کارت همراه اول + هزینه و مدارک لازم

گروه کسب و کار: اگر با ارور Insert Simcard یا Card rejected مواجه شدید، متأسفانه سیم‌کارت همراه اول‌‌ شمت سوخته است و باید آن را تعویض کنید. اگر خط‌ همراه اول‌تان آسیب دیده است یا قصد ارتقا آن به نسل جدید (یوسیم) را دارید، نگران نباشید؛ تعویض سیم کارت همراه اول خیلی آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید! ما در این مقاله، چهار روش ساده برای این کار به شما می‌گوییم؛ از اپلیکیشن همراه من گرفته تا مراجعه حضوری. همچنین مدارک موردنیاز و هزینه‌ها را هم کامل توضیح می‌دهیم. اگر به دنبال راهی سریع و بی‌دردسر برای تعویض سیم‌کارت خود هستید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.
معرفی روش‌ های تعویض سیم کارت همراه اول
معرفی روش‌ های تعویض سیم کارت همراه اول
 بررسی روش‌های تعویض سیم کارت همراه اول در یک نگاه
اگر یک خط ۰۹۱۲ یا سایر پیش‌شماره‌های ارزشمند همراه اول را خریده‌اید ولی حالا سیم‌کارتتان سوخته است، نیازی به پرداخت هزینه‌های بالا برای خرید مجدد این خط نیست. از‌آن‌جایی‌که قیمت خط ۰۹۱۲ کد ۱ بالاست، تعویض سیم‌کارت بهترین و اقتصادی‌ترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. در ادامه، روش‌های مختلف تعویض سیم‌کارت همراه اول را به‌صورت خلاصه در جدول برایتان آورده‌ایم:
 
روش تعویض سیم‌کارت توضیح
تعویض از طریق اپلیکیشن «همراه من» ورود به اپلیکیشن، منوی خدمات، انتخاب گزینه خدمت در محل، انتخاب گزینه تعویض سیم‌کارت خراب یا مفقودی
تعویض از طریق وب‌سایت همراه اول مراجعه به سایت رسمی همراه اول در بخش همراه یار و انتخاب گزینه خدمت در محل
تماس با 9990 تماس به سامانه ۹۹۹۰ و انتخاب گزینه ۴
مراجعه حضوری به نمایندگی همراه اول مراجعه حضوری مالک یا وکیل قانونی به دفترهای خدمات ارتباطی همراه اول یا نرکز تلفن ثابت و اداره مشترکین برای تعویض سیم‌کارت
 
در ادامه هر یک از این روش‌ها را کامل و گام‌به‌گام به شما توضیح می‌دهیم. تا بدون نیاز به خرید خط جدید، سیم‌کارت سوخته خود را به‌راحتی تعویض کنید.

تعویض سیم کارت همراه اول از طریق برنامه همراه من
برای تعویض سیم‌کارت همراه اول (چه دائمی و چه اعتباری) به صورت غیرحضوری، ابتدا باید وارد حساب کاربری خود در سایت «همراه من» به آدرس https://my.mci.ir/auth یا اپلیکیشن این برنامه در تلفن همراه خود شوید. پس از ورود، به منوی «خدمات» بروید. در این بخش گزینه «خدمت در محل» را انتخاب کنید و سپس روی گزینه «تعویض سیم‌کارت خراب یا مفقودی» بزنید. پس از پر کردن اطلاعات خواسته‌شده، درخواست شما ثبت می‌شود. بااین‌حال اگر تمایلی به تعویض خط‌تان ندارید و ترجیح می‌دهید شماره‌ای جدید داشته باشید، برای خرید سیم کارت 0915 دائمی ارزان آنلاین از رند اقدام کنید. این پیش‌شماره ارزش و قیمت بالایی دارد، بااین‌حال قیمت آن در رند بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

درخواست تعویض سیم کارت همراه اول در برنامه همراه من

تعویض سیم کارت همراه اول با مراجعه به سایت این اپراتور
برای تعویض سیم‌کارت همراه اول از خدمات همراه یار این اپراتور استفاده کنید. در ابتدا وارد سایت https://mci.ir/hamrahyar شوید و گزینه «درخواست آنلاین» را انتخاب کنید. در مرحله بعد باید همه اطلاعات هویتی مانند نام و نام‌خانوادگی، کد ملی، شماره تماس و یک شماره‌تلفن اضطراری را وارد کنید. در مرحله بعد باید آدرس دقیق خود را نیز بنویسید و در نهایت در مرحله آخر خدمات موردنظرتان (در این جا تعویض سیم‌‌کارت سوخته) را انتخاب کنید. حال درخواست شما ثبت می‌شود.

مراجعه حضوری به دفاتر خدمات ارتباطی همراه اول برای تعویض خط
اگر سیم‌کارت اعتباری شما باید تعویض شود، کافی است با در دست داشتن کارت ملی جدید به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی همراه اول مراجعه کنید. اگر مالک سیم‌کارت اعتباری نیستید (فقط از آن استفاده می‌کنید) امکان تعویض سیم کارت سوخته یا مفقودشده برایتان وجود ندارد. اما اگر‌ می‌خواهید خط را به یوسیم ارتقا دهید، این امکان برایتان وجود دارد. باید با داشتن کارت‌ملی جدید و سیم‌کارت فعال یا سند خط، به مراکز تلفن ثابت در تهران، اداره‌های مشترکین تلفن همراه در سایر استان‌ها یا یکی از نمایندگی‌های همراه اول بروید. اگر شما مالک سیم‌کارت دائمی هستید، کافی است کارت ملی جدید خود را بردارید و به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی همراه اول مراجعه کنید. در آن‌جا، پس از تأیید هویت، سیم‌کارت جدیدتان را بگیرید.

تماس با شماره ۹۹۹۰ برای تعویض سیم کارت همراه اول
برای تعویض سیم‌کارت همراه اول کافی است با شماره سامانه اطلاع‌رسانی ۹۹۹۰ تماس بگیرید. پس از برقراری تماس، باید عدد ۴ را از منوی تلفنی انتخاب کنید. این گزینه شما را به بخش «خدمات در محل» هدایت می‌کند. پس از انتخاب گزینه ۴ درخواست تعویض سیم‌کارت سوخته یا مفقودی شما توسط اپراتور ثبت می‌شود.

تماس با شماره ۹۹۹۰ راهی سریع برای تعویض سیم کارت همراه اول

مدارک لازم برای تعویض سیم کارت همراه اول
اگر قصد تعویض سیم کارت همراه اول خود را به هر دلیلی دارید، زمان مراجعه به دفترهای خدمات ارتباطی باید مدارک زیر را با خود ببرید:
•    شما باید شخصا به‌عنوان مالک سیم‌کارت به مرکز مراجعه کنید. در غیر این صورت، وکیل قانونی شما باید با داشتن وکالت‌نامه رسمی (و یک کپی از آن) از طرف شما اقدام کند.
•    باید فرم درخواست تعویض سیم‌کارت را تکمیل و امضا کنید. این فرم شامل اطلاعات شما و خط‌تان است و باید آن را از دفتر خدماتی همراه اول تحویل بگیرید.
•    حتماً کارت ملی جدیدتان و یک کپی از آن را به همراه داشته باشید.
•    باید قبض آخرین دوره تلفن همراهتان را به همراه داشته باشید تا نشان دهید که همه هزینه‌های دوره قبل را پرداخت کرده‌اید.
علاوه‌بر داشتن این مدارک برای تعویض سیم کارت، باید هزینه‌ای جزئی نیز بپردازید. در بخش بعدی این هزینه را به شما می‌گوییم.

هزینه تعویض سیم کارت همراه اول چقدر است؟
در سال ۱۴۰۳ اگر به‌صورت حضوری به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی همراه اول بروید، برای تعویض سیم کارت دائمی یا اعتباری سوخته یا مفقودشده (یعنی سیم‌کارتی که موجود نیست یا کارایی ندارد)، باید مبلغ ۳۲,۹۰۰ تومان (به‌علاوه ۹ درصد مالیات) را بپردازید. بااین‌حال اگر بخواهید از سرویس خدمات در محل همراه اول استفاده کنید؛ علاوه‌بر مبلغ ۳۲,۹۰۰ تومان و ۹ درصد مالیات، باید ۶۰۰۰۰ تومان برای ایاب‌وذهاب مسئول تعویض سیم‌کارت به محل زندگی‌تان نیز بپردازید.
اگر سیم کارت شما سالم و موجود است و فقط قصد ارتقا آن به یوسیم (برای استفاده از اینترنت نسل ۴ و ۵) را دارید، هنگام مراجعه حضوری به دفترهای خدماتی، لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنید. اما در صورت استفاده از سرویس خدمات در محل همراه اول، باید ۶۰۰۰۰ تومان برای ایاب‌وذهاب بپردازید.

تعویض سیم کارت همراه اول یا خرید خط از رند؛ دو راه داشتن یوسیم
اگر سیم‌کارت شما با ارورهایی مانند Insert Simcard یا Card rejected مواجه شد یا قصد ارتقا آن به یو‌سیم را دارید؛ در این مقاله، ۴ روش ساده برای تعویض سیم‌کارت همراه اول را بررسی کردیم؛ از اپلیکیشن همراه من و وب‌سایت همراه اول گرفته تا تماس تلفنی با ۹۹۹۰ و مراجعه حضوری. اما اگر به دنبال خرید سیم‌کارت جدید هستید و قصد تعویض ندارید، بهترین راه برای تجربه خریدی مقرون‌به‌صرفه و آسان، مراجعه به سایت رند است.
سایت رند یکی از برترین پلتفرم‌ها برای خرید سیم‌کارت محسوب می‌شود و با بهترین فروشندگان سیم‌کارت در سراسر ایران همکاری می‌کند. این سایت محیطی امن برای خرید‌وفروش سیم‌کارت فراهم کرده است تا شما با اطمینان‌خاطر خرید خود را انجام دهید. پس اگر به دنبال یک سیم‌کارت جدید هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به سایت رند بزنید و از امکانات آن بهره‌مند شوید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها