به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۳:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب : ۴۹۱۶۳۰

استانداران و روسای دانشگاه‌ها باید از همفکران دولت باشند

استانداران و روسای دانشگاه‌ها باید از همفکران دولت باشند
گروه سیاسی: یک ماه از استقرار دولت مسعود پزشکیان گذشت؛ به تدریج شاهد تغییر مدیران میانی هستیم اما برخی ها این تغییرات را شتابزده و برخی نیز روند تغییرات را خیلی کُند ارزیابی می کنند.

به گزارش نامه نیوز، رضا امیدوار تجریشی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره ارزیابی انتصابات مدیران میانی دولت مسعود پزشکیان گفت: انتظار داشتیم که تغییر معاونان وزرا به ویژه در وزارتخانه های حساس و کلیدی سریعتر انجام شود اما تاکنون روند عزل و نصب ها آنطور که توقع بود سرعت لازم را نداشته است.

وی افزود: گفتمان آقای پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد، طبیعتا نیروهای همفکر می توانند این گفتمان را به اجرا درآورند به طوری که جامعه نیز تفاوت در مدیریت و اداره کشور را احساس کند. اگر هم در جایی نیاز است که از مدیران دولت قبل استفاده شود یا آن مدیران در مسئولیت شان ابقا شوند، بهتر است قبل از صدور حکم جدید، بررسی در کارنامه مدیریتی این گروه از مدیران صورت گیرد.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اظهار کرد: استانداران نقش مهم و تعیین کننده در حوزه مدیریت اجرایی هر استان دارند، از این رو سرعت تغییر نیز در این حوزه باید بیشتر شود. به ویژه وقتی در ایام انتخابات ریاست جمهوری شاهد بودیم برخی از این عزیزان بی اخلاقی کردند.

وی ادامه داد: البته یکسری انتصابات در همین مدت یک ماهه انجام شد ولی 30 درصد آن چیزی بود که انتظار می رفت و هنوز جا دارد که عزل و نصب هایی در مدیریت اجرایی کشور رقم بخورد. تقویت حوزه مدیریتی دولت از لحاظ بنیه و توان کار کارشناسی و تخصصی مجموعا انتصابات انجام شده را قوی تر از دولت قبل می دانم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: یادمان نرود که وضعیت کابینه دولت سیزدهم به چه صورت بود و در همان مدت 3 سال طوری کار کردند که چند وزیر از کار برکنار یا حتی دادگاهی و روانه زندان شدند. در حوزه مدیران اجرایی نیز کسانی مسئولیت های مهم گرفتند که تجربه حتی مدیریت در یک مجموعه کوچک را در کارنامه نداشتند.

وی با اشاره به لزوم تغییر برخی روسای دانشگاه ها افزود: تغییرات باید به سمتی باشد، کسانی مسئولیت بگیرند که به لحاظ قلبی و باور اهداف و برنامه های دولت آقای پزشکیان را دنبال کنند. البته برخی صحبت از وفاق می کنند و همین را دلیل می آورند که از جناح رقیب نیز باید در بدنه مدیریت اجرایی به کار گرفته شوند اما این یک شرط دارد و آن اینکه از افراد معتدل و کاربلد استفاده شود.
** ارسال نظر برای اين مطلب در تاريخ ۱۴۰۳-۰۷-۰۴ ۰۸:۲۹ بسته می شود. **
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها