به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۱ - ۱۰:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۱ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۴۹۲۱۷۰

دعوت کنندگان طالبان باید توبیخ شوند

دعوت کنندگان طالبان باید توبیخ شوند
گروه سیاسی: روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود به جنجال توهین طالبان به ایران در کنفرانس وحدت اسلامی پرداخته و به دولت چهاردهم یادآور شده که باید بی‌درنگ کاری کند. 
 بی‌احترامی نماینده اعزامی طالبان به کشورمان در کنفرانس وحدت اسلامی که با برنخاستن به هنگام پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در جلسه افتتاحیه این کنفرانس در روز پنجشنبه 29 شهریور در تهران صورت گرفت، کاملاً منطبق با ماهیت این گروه بوده و نباید باعث تعجب شود.

این نماینده طالبان، صداقت نشان داده و با بی‌اعتنائی به سرود جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد واقعی خود را در برابر دوربین‌ها به همه فهماند و بر این واقعیت تاکید کرد که این گروه نه وحدت امت اسلامی را قبول دارد، نه برای نظام جمهوری اسلامی ارزشی قائل است و نه ذره‌ای از مطالبات انحصارطلبانه خود که براساس آن درصدد گسترش خلافت مورد نظر خود به تمام کشورهای اسلامی و سپس به هر نقطه دیگر جهان است، کوتاه نخواهد آمد. این بی‌احترامی، ناشی از اعتقادات مذهبی طالبان است.

تذکر وزارتخارجه ایران به سرپرست سفارت افغانستان در تهران و ایستادن نمایشی نماینده طالبان در جلسه برج میلاد نیز چیزی بیش از دست و پا زدن‌های بیهوده برای سرپوش گذاشتن بر خطای بزرگ تطهیر طالبان توسط مسئولین کشورمان نیست. این ادعا که نماینده طالبان به دلیل اعتقاد به حرمت موسیقی حاضر نشد هنگام پخش سرود جمهوری اسلامی بایستد نیز توجیه غیرموجهی است که حتی مادران تازه ‌فرزند ‌مرده را نیز به خنده وامی‌دارد. نماینده طالبان این اندازه درک و شعور دارد که بفهمد حرمت موسیقی (البته اگر سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران موسیقی حرام باشد) با نشستن منتفی نمی‌شود بخصوص که این آقای طالب به هنگام پخش سرود، گوش خود را نگرفته بود!

این واقعه برای این اتفاق افتاد که مسئولین دولت جدید متوجه شوند در زمینه افغانستان با چه تهدید بزرگی مواجهند و دست‌اندرکاران امور افغانستان در کشور اعم از وزارت امور خارجه، وزارت کشور و سایر دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر چه بلای بزرگی بر سر کشورمان آورده‌اند. حضور رئیس ‌جمهور پزشکیان در مراسم افتتاحیه کنفرانس وحدت اسلامی که نماینده طالبان این اهانت را به جمهوری اسلامی ایران و به وحدت امت اسلامی کرد، باید به ایشان و دولت چهاردهم بفهماند که درنگ جایز نیست و هرچه زودتر باید تصمیمی عملی و قاطعانه درباره تعیین تکلیف روابط با حکومت خودخوانده طالبان در افغانستان بگیرند.

یکی از خطاهای بزرگ دولت سیزدهم اینست که با اینکه نظام جمهوری اسلامی حکومت کودتائی، غیرقانونی و خودخوانده طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد، تقریباً تمام امتیازات مترتب بر به رسمیت شناختن را به این حکومت نامشروع داده است. سفارت افغانستان در تهران و کنسولگری مشهد را به طالبان تحویل داده، از طالبان مستشار نظامی پذیرفته، با این گروه قراردادهای تجاری امضا کرده، هیات‌های سیاسی و فرهنگی و بازرگانی مبادله می‌کند، نماینده طالبان را به مراسم رسمی دعوت می‌کند و حالا این گروه ضدوحدت را به کنفرانس «وحدت» اسلامی دعوت کرده است!!!

دست‌اندرکاران کنفرانس وحدت اسلامی اگر ذره‌ای شناخت نسبت به گروه تکفیری-تروریستی طالبان داشتند به خود اجازه نمی‌دادند این گروه را به کنفرانس وحدت دعوت کنند. عجیب‌تر اینکه بعد از اهانت آشکار نماینده طالبان به نظام جمهوری اسلامی با بی‌احترامی به سرود رسمی نظام، اقدام به اخراج او از جلسه نکردند و برای سرپوش گذاشتن بر این رسوائی ناشی از خطای بزرگ خود به توجیهات غیرموجه متوسل شدند.

به دولت چهاردهم توصیه برخورد دیپلماتیک با طالبان می‌کنیم. طالبان یک گروه تکفیری با عقاید کاملاً انحرافی و بیگانه از اسلام است که هدف نهائی خود برای گسترش قلمرو خلافت مورد نظرش به تمام کشورهای اسلامی را از زبان عناصر فرهنگی و دینی خود به گوش همگان می‌رساند و رسانه‌های این گروه نیز آن را ترویج می‌کنند. این گروه به آراء مردم اعتنا نمی‌کند و قرار نیست از حاکمیت انحصاری خود دست بردارد.

برخلاف ادعاهای تطهیرکنندگان طالبان، این گروه کاملاً با آمریکا هماهنگ است و طبق گزارش‌های رسمی سازمان ملل، افغانستان را به کانون گروه‌های تروریستی تبدیل کرده است. خدمتی که دولت چهاردهم می‌تواند به ملت ایران بکند اینست که امتیازات داده شده به طالبان ازجمله سفارت و کنسولگری را پس بگیرد، اتباع غیرمجاز را به سرعت اخراج کند، اتباع مجاز را ضابطه‌مند نماید، امور افغانستان در وزارت امور خارجه را به افراد مستقل و دارای درک صحیح از مسائل بسپرد و با افراد خاطی که بانی مشکلات کنونی شده‌اند نیز برخورد قانونی کند. ضمناً دعوت‌کنندگان طالبان به کنفرانس وحدت اسلامی نیز باید توبیخ شوند.
 
برچسب ها: طالبان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها