به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۲ - ۱۹:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۲ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۴۹۲۴۹۷

هریس رییس جمهور شود، به مریخ نمی‌رسیم

هریس رییس جمهور شود، به مریخ نمی‌رسیم
گروه علمی: ایلان ماسک در تازه‌ترین توییت خود گفته است که شرکت فضایی اسپیس‌ایکس می‌تواند در عرض ۲ سال آینده ۵ موشک استارشیپ را به صورت بدون سرنشین به مریخ بفرستد و اگر همه چیز به خوبی پیش رود، پس از آن سفر انسان به مریخ رقم خواهد خورد.

به گزارش ایسنا، ایلان ماسک مدیر عامل شرکت فضایی خصوصی اسپیس‌ایکس شب گذشته در یک توییت گفت که شرکت فضایی او قصد دارد تا دو سال دیگر حدود پنج موشک استارشیپ بدون سرنشین را به مریخ ارسال کند، اگرچه یکی از بزرگترین نگرانی‌های او بوروکراسی رو به رشد دولتی است که به گفته او برنامه استارشیپ را کند می‌کند.

وی در این توییت نوشت: اسپیس‌ایکس قصد دارد تا دو سال دیگر حدود استارشیپ بدون سرنشین را به مریخ بفرستد. اگر همه آنها به سلامت فرود آیند، ماموریت‌های سرنشین‌دار ظرف چهار سال آینده امکان پذیر خواهد بود. اگر ما با چالش‌هایی مواجه شویم، ماموریت‌های سرنشین‌دار دو سال دیگر به تعویق خواهد افتاد.

وی افزود: سفر از زمین به مریخ تنها هر دو سال یک‌بار، یعنی زمانی که این دو سیاره در یک راستا قرار دارند، امکان‌پذیر است. این امر دشواری کار را افزایش می‌دهد، اما در عین حال به ایمن‌سازی مریخ از بسیاری از رویدادهای فاجعه‌بار روی زمین کمک می‌کند.

ماسک ادامه داد: مهم نیست که در فرود چقدر موفق باشیم، اسپیس‌ایکس تعداد استارشیپ‌هایی را که به مریخ سفر می‌کنند با هر فرصتی که پیش می‌آید، به طور تصاعدی افزایش می‌دهد. ما می‌خواهیم هر کسی که می‌خواهد یک مسافر فضایی باشد را قادر سازیم تا به مریخ برود! این بدان معناست که شما یا خانواده یا دوستانتان و هر کسی که رویای یک ماجراجویی بزرگ را در سر می‌پروراند، بتواند به مریخ سفر کند.

ایلان ماسک افزود: در نهایت، هزاران استارشیپ به مریخ خواهند رفت و دیدن آن منظره باشکوهی را رقم خواهد زد. آیا می‌توانید تصور کنید؟وی سپس نوشت: سوال اساسی و وجودی این است که آیا بشریت قبل از اینکه اتفاقی فاجعه‌بار مانند جنگ هسته‌ای، شیوع یک ابر ویروس یا فروپاشی جمعیت روی زمین بیفتد تا از سفر انسان به سیاره‌های دیگر جلوگیری کند، به شکل پایدار «چند سیاره‌ای» می‌شود؟ یکی از بزرگترین نگرانی‌های من در حال حاضر این است که برنامه استارشیپ توسط کوهی از بوروکراسی دولتی که هر ساله نیز افزایش می‌یابد، در نطفه خفه شود. این چارچوب خفه کننده همه پروژه‌های بزرگ در آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است، به همین دلیل است که به عنوان مثال، کالیفرنیا حدود ۷ میلیارد دلار و صرف چندین سال زمان در خط آهن پرسرعت هزینه کرده است، اما فقط یک بخش ۱۶۰۰ فوتی برای نشان دادن دارد!

کامالا هریس رییس جمهور شود، به مریخ نمی‌رسیم
وی در ادامه از انتخاب احتمالی کامالا هریس نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ابراز نگرانی کرد، چرا که به اعتقاد او دولت هریس برنامه‌های سفر به مریخ و حتی بشریت را نابود می‌کند.

وی که از دوتالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا حمایت کرده است، گفت که نگرانی‌های زیادی در مورد رئیس جمهور شدن هریس معاون رئیس جمهور فعلی آمریکا دارد.ماسک همچنین در مورد چشم انداز خود از مأموریت‌های مریخ صحبت کرد و گفت که سیاره سرخ در نهایت به یک مقصد گردشگری تبدیل خواهد شد.

ایلان ماسک چندی پیش پیش‌بینی کرد که شرکت اسپیس‌ایکس اولین پروازهای سرنشین‌دار به مریخ را ظرف چهار سال آینده انجام خواهد داد و اضافه کرد که ایده ایجاد یک سکونتگاه انسانی پایدار در سیاره سرخ ظرف ۲۰ سال دور از دسترس نیست.
برچسب ها: ایلان ماسک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها