به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۳ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۳ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۴۹۲۶۷۴

میزی که با ۱۲ پا راه می‌رود!

میزی که با ۱۲ پا راه می‌رود!
گروه علمی: شاید آزاردهنده باشد که پس از نشستن روی مبل متوجه شوید نوشیدنی خود را در فاصله چند متری روی میز گذاشته‌اید و فراموش کرده‌اید آن را بردارید. اما شاید اکنون به جای اینکه مجبور شوید برای برداشتن آن از جای خود بلند شوید، میز به سراغ شما بیاید.
 
به گزارش ایسنا، این رویایی است که توسط یک متخصص در هلند که یک میز با ۱۲ پایه با کنترل از راه دور ساخته، به واقعیت تبدیل شده است.به نقل از دیلی‌میل، ‌فیلم شگفت انگیز منتشر شده از این میز نشان می‌دهد که میز بدون اینکه قطره‌ای از نوشیدنی روی آن بریزد، به سمت کاربر حرکت می‌کند.
میز کارپنتوپاد(Carpentopod) توسط Giliam de Carpentier، برنامه نویس و نجار مستقر در آمستردام ساخته شده است.

او می‌گوید که این میز، نسبتا کاربردی و از نظر زیبایی شناختی تلفیقی از رباتیک و مواد ارگانیک است.
نام آن با ترکیب کلمات قدیمی لاتین و یونانی انتخاب شده است. کارپنتوم(carpentum) به معنای کالسکه و پاد(Pod) برای اشاره به پا به کار می‌رود.هنگامی که نیاز به تغییر جهت وجود داشته باشد، پاهای یک طرف میز حرکت می‌کنند و این بسیار شبیه به پاروهای پاروزنان در یک قایق است.

سازنده این میز می‌گوید: بین شش پایه در یک طرف و شش پایه در طرف دیگر، من فضایی را برای یک شکم مرکزی توخالی باقی گذاشتم که شامل الکترونیک، موتور و باتری باشد. این میز را می‌توان با یک کنترل از راه دور حرکت داد.

به نظر می رسد که این دستگاه در حال حاضر چندین خریدار بالقوه دارد که مفسران آن را باورنکردنی و الهام بخش خوانده‌اند.اگرچه بسیاری از مردم پرسیده‌اند که آیا می‌توانند یکی از آنها را تهیه کنند یا خیر، سازنده این میز می‌گوید که در حال حاضر آنها را بر حسب تقاضا نمی‌سازد.
برچسب ها: رباتیک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها