به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۶ - ۰۰:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۵ ساعت ۲۳:۲۹
کد مطلب : ۴۹۲۹۴۵

نکونام با یک نامه احساسی از استقلال خداحافظی کرد

نکونام با یک نامه احساسی از استقلال خداحافظی کرد
گروه ورزشی: جواد نکونام با انتشار نامه‌ای، از هواداران استقلال خداحافظی کرد و از سمت خود کناره‌گیری کرد.به گزارش ورزش سه، 24 ساعت جهنمی هواداران، کادر فنی و مدیریت باشگاه استقلال در حالی سپری شد که بلافاصله پس از شکست دربی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل استقلال از حضور نکونام روی نیمکت آبی‌پوشان حمایت کردند اما هواداران این تیم روی سکوها از خجالت سرمربی درآمدند و از او خواستند صندلی سرمربیگری استقلال را ترک کند.
درخواستی که صبح امروز از سوی گروهی دیگر از هواداران استقلال در مقابل ساختمان باشگاه تکرار شد تا کلاف سردرگم مشکلات استقلال پیچیده تر شد.
 
نکونام که با تساوی برابر ملوان و شکست برابر استقلال خوزستان در کانون اعتراضات علنی بخش خاکستری هواداران استقلال قرار گرفته بود، با وجود مذاکره مدیران باشگاه با سرمربیان خارجی، اما در سمت خود باقی ماند و الغرافه را با نمایشی چشم‌گیر شکست داد تا به نظر همه حواشی پیرامون او تمام‌شده قلمداد شود.

اما با توقف مقابل نساجی، بار دیگر آتش فروکشیده انتقادات از او زبانه کشید تا جایی که مشاور مدیرعامل استقلال به خود اجازه داد در آستانه دربی با یک کنفرانس مطبوعاتی او را تحت فشار و انتقاد قرار دهد.

دنباله این موارد و بی‌اعتمادی که نکونام نسبت به مدیران باشگاه استقلال داشت، در نهایت او را به استعفای کتبی از سرمربیگری تیمش وا داشت تا جایی که خبر برگزاری جلسه هیات مدیره برای رسیدگی به این استعفا هم در برخی از خبرگزاری‌ها منتشر شد.با وجود این اما جواد نکونام در نامه‌ای که در اختیار ورزش سه قرار داده، با هواداران استقلال خداحافظی کرد و جدایی خود از نیمکت مربیگری تیم محبوبش را رسمی کرد.

* بازوبند پاس را بر بازو داشتم اما عشقم استقلال بود
از همان دورانی که بازی می‌کردم و سال‌ها بازوبند کاپیتانی پاس را به بازو می‌بستم، همه فوتبالیست‌ها می‌دانستند که چقدر به استقلال عشق و تعصب دارم و چقدر استقلالی هستم. من از دوران کودکی استقلالی بودم و رویای این را داشتم که یک روز پیراهن این تیم را بر تن کنم. حتی به عشق سرمربیگری در استقلال مسیر مربیگری را آغاز کردم و همیشه عشق و تلاشم برای موفقیت در این تیم بوده است.

* اوساسونا نه، قهرمانی با استقلال نقطه عطف کارنامه‌ام بود
در زمان بازیگری در تیم اوساسونا این تیم را رها کردم تا در دوران اوج پیراهن استقلال را بر تن کنم و قهرمانی با این تیم نقطه عطف کارنامه فوتبالم شد. من همان زمانی هم که پیراهن استقلال را بر تن کردم و گل قهرمانی را زدم تمام تلاشم را برای خوشنودی و شادی دل هوادار می کردم.

* قهرمان شدیم، رئیس فدراسیون هم گفت
پارسال هم تا لحظه آخر جنگیدم و با همه ناملایمات و دشمنی‌هایی که بود تلاش کردم و تیم را با ٦٧ امتیاز قهرمان کردم، از این جهت می‌گویم قهرمان که تمام سیستم فوتبال از جمله رئیس فدراسیون فوتبال به این موضوع اذعان کردند که گل حریف آفساید بود و این حق استقلال بود که قهرمان شود و از ما عذرخواهی کردند.

* این تیم حرف برای گفتن دارد اما به من اجازه ندادند!
سال گذشته هم فقط برای شادی دل هوادار تلاشمان را کردم چون خودم از جنس هوادار هستم و درد دل آنها را می‌دانم، امسال هم سعی خود را کردم و تا لحظه آخر جنگیدم، با سه نفر تمرین را شروع کردیم و همه ناملایمات و سنگ اندازی‌ها را پشت سر گذاشتیم با این حال تیم بزرگی را بستیم که در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت هرچند با من این اجازه را ندادند.

* با یک باخت شایعه برکناری‌ام مطرح شد
نمی‌خواهم بهانه بیاورم و فقط درد دل می‌کنم، خودتان ببینید در همین ۲۰ روز گذشته چه اتفاقاتی افتاد! کجای دنیا بعد از یک باخت شایعه برکناری سرمربی یک تیم را علم می‌کنند! می‌دانید که چه کسانی را اجیر کردند که تمرکز استقلال و بازیکنان و کادر فنی اش و از همه مهمتر جواد نکونام را به هم بریزند. به نظر شما تیمی که تمرکز نداشته باشد می‌تواند موفق شود؟ از همان موقع بحث اولتیماتوم را راه انداختند اما بهتر بود صادقانه حرف دلشان را می‌زدند. در نهایت هم استقلال و هوادارش امروز لطمه خورده است.

*رقیب ما داخل استقلال بود و چوب لای چرخ گذاشت!
همیشه از دور می‌دیدم که دارند چه بلایی سر استقلال می‌آورند اما امروز خودم در متن کار قرار دارم و با پوست و گوشت و استخوانم همه دشمنی‌ها، حاشیه سازی‌ها، چوب لای چرخ گذاشتن‌ها و سنگ‌اندازی‌ها را امسال در استقلال بیشتر از همیشه حس کردم و تازه متوجه شدم چه کسانی و چرا نمی‌خواهند این تیم هیچ وقت موفق شود! هوادار استقلال بداند رقیب استقلال در درون استقلال است و شاید کسانی هم باشند که از بیرون برای ناکامی استقلال قدم برداشته و اقدام کنند که این هم یک امر طبیعی است اما ما امسال از درون استقلال ناکام شدیم!

*معذرت می‌خواهم، می‌روم چون به‌خاطر من استقلال را می‌زنند
الان هم اگر این حرف‌ها را می‌زنم و درد دل می‌کنم می‌خواهم بروم، چون به خاطر دشمنی با من می‌خواهند استقلال را از بین ببرند، به خاطر استقلال و هوادار استقلال می‌روم تا این تیم بیشتر از این ها لطمه نخورد. من وظیفه خود میدانم به خاطر کسب نتایج اخیر از هواداران استقلال عذرخواهی کنم، به خاطر همه کم و کاستی‌ها و ناراحتی‌ها و رنجش خاطر آنها و امیدوارم من را ببخشند.‌ من همه تلاشم را کردم اما اجازه ندادند.
زنده باد تا ابد استقلال
برچسب ها: جواد نکونام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها