به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۶ - ۱۵:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۶ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۴۹۳۰۷۱

پورشه نخستین موتور شش زمانه را معرفی کرد

پورشه نخستین موتور شش زمانه را معرفی کرد
گروه اقتصادی: پورشه برای جلوگیری از سو استفاده دیگران، اختراع موتور شش زمانه خود را در اداره ثبت اختراعات ایالات‌متحده به نام خود درج کرده است.در شرایطی که خودروسازان به دنبال تولید موتور‌های برقی جدید هستند، پورشه از موتور شش زمانه خود رونمایی کرد.
 
به گزارش دیجیاتو، رونمایی از این پیشرانه می‌تواند باعث تداوم عمر موتور‌های درون‌سوز شود، چرا که پیشرانه شش‌زمانه در زمینه مصرف انرژی بهینه‌تر از موتور‌های چهارزمانه ظاهر می‌شود.تمامی خودرو‌های درون‌سوز در حال حاضر، از موتور‌های چهارزمانه استفاده می‌کنند. فرآیند کاری این موتور‌ها شامل ورود مخلوط هوا و سوخت، افزایش تراکم، انفجار و خروج گاز‌های حاصل از احتراق است. طراحان پورشه بر این باور هستند که می‌توانند دو مرحله فشرده‌سازی و احتراق دیگری را به این فرآیند اضافه کنند و یک موتور شش زمانه بسازند.
 
فرآیند‌کاری موتور شش زمانه پورشه به بیان ساده
پورشه برای جلوگیری از سو استفاده دیگران، اختراع موتور شش زمانه خود را در اداره ثبت اختراعات ایالات‌متحده به نام خود درج کرده است. این پیشرانه شامل شش مرحله جداگانه است که شامل دو مرحله با سه فرآیند می‌شوند. دو مرحله جدید اضافه شده، قبل از مرحله دوم و چهارم موتور‌های چهارزمانه هستند. بخش اول فرآیند کاری موتور شش زمانه پورشه شامل ورود، فشرده سازی و انفجار است. در بخش دوم نیز فشرده‌سازی، انفجار و خروج گاز‌های ناشی از احتراق را شاهد خواهیم بود.

پورشه برای ساخت موتور شش زمانه، میل‌لنگ جدیدی را طراحی کرده است که روی حلقه دایره‌ای با دو دایره هم‌مرکز می‌چرخد. این حلقه نقطه مرکزی چرخش را به صورت متناوب تغییر می‌دهد و پیستون‌ها کورس حرکت کمتری نسبت به موتور‌های چهارزمانه دارند. در موتور‌های شش‌زمانه، پیستون حرکت کوتاه‌تری دارد و دو نقطه مرگ بالا و پایین دارد؛ در حالی‌که پیستون موتور‌های چهارزمانه معمولا یک نقطه مرگ دارند.

البته موتور شش زمانه پورشه بسیار پیچیده‌تر از توضیحات ساده ما است. این پیشرانه قابلیت تولید راندمان بهتری دارد. در موتور‌های چهارزمانه، تنها یک ضربه از هر چهار حرکت ایجاد می‌شود که حاصل آن تولید قدرت است. این فرمول در موتور‌های شش‌زمانه به دو ضربه در قالب حرکات سه‌گانه تغییر می‌کند. همچنین ایجاد دو ضربه یا دو انفجار، باعث می‌شود تا مخلوط سوخت و هوا به طور کامل بسوزند. در سوی مقابل این پیشرانه بسیار پیچیده‌تر از موتور‌های چهارزمانه است. پیچیدگی زیاد موتور شش‌زمانه پورشه، ممکن است ارزش تولید این پیشرانه را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال ما اکنون می‌دانیم که پورشه در حال تلاش بسیاری است تا موتور‌های احتراق داخلی را زنده نگه دارد.
برچسب ها: پورشه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها