به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۱ - ۱۰:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۱۱ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب : ۴۹۳۸۱۳

تغییر آرایش جنگی آمریکا در خاورمیانه

تغییر آرایش جنگی آمریکا در خاورمیانه
گروه بین الملل: همزمان با آغاز عملیات نظامی ارتش اسرائیل در جنوب لبنان، ایالات متحده اعلام کرد که هزاران سرباز و چندین جت جنگنده را در جهت تقویت حضور نظامی در خاورمیانه به منطقه اعزام می‌کند. با ورود این نیروهای جدید، در مجموع ۴۳ هزار نیروی آمریکایی در خاورمیانه مستقر می‌شوند.
سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون هدف حضور این نیروها در خاورمیانه را حفاظت از نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه و در صورت لزوم، دفاع از اسرائیل اعلام کرد.
به گفته مقامات وزارت دفاع آمریکا، ایالات متحده در حال حاضر ۴۰ هزار نیروی مستقر در خاورمیانه دارد و با ورود نیروهای جدید شمار آن‌ها به ۴۳ هزار نفر افزایش می‌یابد. از آغاز جنگ غزه تاکنون، ایالات متحده در بیشترین حالت زمانی با استقرار دو ناو در آب‌های خاورمیانه، ۵۰ هزار نیرو در منطقه داشت.
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: «اگر جمهوری اسلامی ایران، شرکا و یا نیروهای نیابتیش بخواهند از این موقعیت استفاده کرده و پرسنل نظامی آمریکایی را هدف قرار دهند، ما اقدامات لازم را برای دفاع از شهروندانمان اتخاذ می‌کنیم.»
وضعیت نیروهای آمریکایی در خاورمیانه در حال حاضر به این شرح است.
پرسنل نظامی: در حالت عادی، ایالات متحده حدود ۳۴ هزار نیرو تحت هدایت فرماندهی مرکزی (سنتکام) در پایگاه‌هایی در عراق، سوریه و دیگر آماده به خدمت دارد. این حضور از آغاز جنگ غزه با هدف پشتیبانی از دفاع اسرائیل و مشارکت در عملیات تخلیه احتمالی تقویت شده است.
کشتی‌های جنگی: ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن در خلیج عمان مستقر است. قرار بود این دژ شناور و گروه کشتی‌های جنگی و پشتیبانی همراهش در ماه اکتبر به پایگاه بازگردند، با این حال وزیر دفاع آمریکا ماموریت آن‌ها را برای یک ماه دیگر تمدید کرده است.
ناو هواپیمابر هری ترومن نیز پایگاه خود را در نورفولک ویرجینیا ترک کرده در حال حرکت به سوی مدیترانه شرقی است. از آغاز جنگ غزه تاکنون ایالات متحده برای حفظ توان بازدارندگی در برابر جمهوری اسلامی ایران و شبه‌نظامیان نیابتیش دست‌کم یک ناو جنگی در منطقه مستقر کرده است.
پنتاگون اعلام کرد که زیردریایی هسته‌ای جورجیا در حال حاضر در دریای سرخ حضور دارد و کشتی تهاجم آبی‌خاکی «وسپ» (WASP) نیز همراه با دو کشتی پشتیبان و سه ناوشکن در منطثه مستقر است. چهار هزار و ۵۰۰ ملوان و تفنگدار نیرو دریایی آمریکا در تشکیلات «وسپ» حضور دارند و این غول آبی‌خاکی به ۳۰ هواپیما و هلیکوپتر مجهز است.
نیروی هوایی: پنتاگون از ماه اوت تاکنون چهار اسکادران جنگنده اف-۲۲ را در منطقه خاورمیانه مستقر کرده است. پیش‌تر جنگنده‌های اف-۲۶، اف-۲۵ و ای-۱۰ در این منطقه حضور داشتند.
پنتاگون اعلام کرد که چندین جنگنده اف-۱۵، اف-۲۲ و اف-۱۶ دیگر را به منطقه می‌فرستد. پیش‌تر قرار بود که این جنگنده‌ها جایگزین گروه حاضر شوند، اما بنابر دستورالعمل‌های جدید، ماموریت گروه مستقر تمدید شده و با اضافه شدن این جت‌ها، توان هوایی آمریکا در منطقه دوبرابر خواهد شد.
 
برچسب ها: خاورمیانه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها