به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۱ - ۱۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۱۱ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۴۹۳۹۶۴

شانس‌های دریافت جایزه «تی اس الیوت»

شانس‌های دریافت جایزه «تی اس الیوت»
گروه فرهنگی: فهرست نامزدهای نهایی جایزه ادبی «تی اس الیوت» ‌ با حضور «ریموند آنتروباس» اعلام شد.به گزارش ایسنا، «ریموند آنتروباس»، «کارل فیلیپس» و «کارن مک‌کارتی وولف» از جمله شاعرانی به شمار می‌روند که برای دریافت جایزه «تی اس الیوت» ۲۰۲۴ به عنوان نامزدهای نهایی برگزیده شده‌اند.
 
«گاردین» نوشت، «جیبویگا اودوبانجو» که سال گذشته درگذشت، برای نگارش نخستین مجموعه شعر خود با عنوان «آدام» ‌ در فهرست این جایزه قرار گرفته است.جایزه ۲۵ هزار پوندی «تی اس الیوت» به شاعر بهترین مجموعه شعر جدیدی که در بریتانیا و ایرلند منتشر شده باشد، اهدا می‌شود. هر یک از شاعرانی که در فهرست نامزدهای نهایی قرار دارند ۱,۵۰۰ پوند دریافت می‌کنند.

«آنتروباس» شاعر بریتانیایی برای نگارش چهارمین مجموعه شعر خود که «علامت‌ها، موسیقی» که به پدر بودن و مردانگی می‌پردازد در این فهرست قرار گرفته است.«مک‌کارتی وولف» ‌ که اصالت انگلیسی و جامائیکایی دارد نیز برای نگارش «عروسک برتر» و «فیلیپس»، شاعر آمریکایی که در سال ۲۰۲۳ برنده پولیتزر شعر شده بود برای «برف‌هایی که به سمت شمال پخش شدند» ‌ به عنوان نامزد نهایی انتخاب شده‌اند.

این فهرست با «شانه‌به‌سر» سروده «هانا کاپلی»، ‌ «الینور در بین قدیسان» اثر «ریچل من»، «پنی دراپینگ» اثر «هلن فریش»، «پرش بلند همچون روایت ایکاروس» نوشته «گوستاو پارکر هیبت» و «ریشه‌دندان‌سانان» به قلم «کاترینا پورتئوس» کامل می‌شود.

جایزه «تی. اس. الیوت» از سال ۱۹۹۳ برای بزرگداشت نام «توماس استرنز الیوت» شاعر، نمایش‌نامه‌نویس و منتقد ادبی برنده‌ نوبل ادبیات نام‌گذاری شده است. سال گذشته «جیسون آلن ـ پایسانت»، شاعر جامائیکایی، برای نگارش «خودنگاره در قامت اتللو» که در آن به هویت مردانه سیاه‌پوستان و مهاجران پرداخته است، به عنوان برنده جایزه شعر «تی. اس. الیوت» انتخاب شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها