به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۳ - ۰۹:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۱۳ ساعت ۰۷:۴۸
کد مطلب : ۴۹۴۰۷۰

سایه جنگ بر سر سال جدید یهودی‌ها

سایه جنگ بر سر سال جدید یهودی‌ها
گروه بین الملل: یهودیان در سراسر جهان سال جدید یهودی، معروف به «روش هشانا» را به‌طور سنتی با فرو بردن سیب در عسل به امید روزهای شیرین پیش‌رو جشن می‌گیرند، اما این جشن امسال برای بسیاری از اسرائیلی‌ها شادی‌آور نبود.
تشدید درگیری‌ها در مرزهای اسرائیل و فراتر از مرزهای این کشور، تأثیرات بسیار زیادی بر جشن سال نو اسرائیلی‌ها گذاشت.
یک روز پس از حمله موشکی ایرانی به اسرائیل که بسیاری از اسرائیلی‌ها را به پناهگاه‌ها کشاند، و چند ساعت پیش از آغاز تعطیلات سال جدید یهودی، اسرائیلی‌ها با خبر شدند که هشت سرباز این کشور در درگیری با نیروهای حزب‌الله در لبنان کشته شده‌اند.در حالی که گسترش جنگ بر جشن اسرائیلی‌ها سایه افکنده است، بسیاری از آن‌ها مشتاق بازگشت به زندگی عادی و آرامش هستند.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر اسرائیل پیش از آغاز تعطیلات سال نو یهودی در یک پیام ویدیویی کوتاه با ابراز همدردی با خانواده‌های سربازان اسرائیلی کشته‌شده در جنگ، گفت که این جنگ هنوز به پایان نرسیده است. 
نتانیاهو در سخنان خود متعهد شد حدود ۷۰ گروگان اسرائیلی زنده‌ را که از نزدیک به یک سال پیش در اختیار حماس هستند، نجات دهد. او همچنین وعده داد که بیش از ۶۰ هزار ساکن شمال اسرائیل را که پس از موشک‌باران این مناطق توسط حزب‌الله لبنان آواره شده‌اند، به خانه‌های خود بازگرداند.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها