به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۶ - ۱۴:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۱۶ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۴۹۴۶۲۷

9 نکته که قبل از انتخاب قالیشویی باید در نظر بگیرید

گروه کسب و کار: وقتی نوبت به شستشوی عمیق فرش می‌رسد، انتخاب یک قالیشویی تخصصی و قابل اعتماد، می‌تواند تصمیم ضروری و عاقلانه‌ای باشد. با این حال با وجود گزینه های بسیار زیاد قالیشویی که امروزه در تمام شهرها وجود دارند، انتخاب یک قالیشویی خوب شاید کمی سخت به نظر برسد. اما نگران نباشید. ما در این مقاله 4 نکته کلیدی ارائه می کنیم که به شما در تصمیم گیری آگاهانه برای انتخاب یک قالیشویی حرفه ای، کمک می کند.
بهترین قالیشویی اصفهان
بهترین قالیشویی اصفهان
هزینه
این مهم است که ابتدا با تعیین میزان هزینه ای که مایل به خرج کردن هستید شروع کنید. البته توجه داشته باشید که همیشه ارزان ترین قالیشویی به معنای بهترین قالیشویی نیست. در اغلب موارد، تفاوت هزینه ها در کیفیت مواد شوینده و کیفیت شستشو است.
بهترین راه برای اینکه بدانید هزینه های یک قالیشویی مقرون به صرفه است یا خیر، آن است که هزینه های آن را با هزینه های اعلام شده از سمت اتحادیه مقایسه کنید. اتحادیه قالیشویان هر ساله نرخ هزینه های قالیشویی را اعلام می کند. اما قالیشویان خاطی، قیمت گذاری های متفاوتی داشته و بر این مبنا فعالیت ندارند. بنابراین مهم است که هزینه های قالیشویی های مختلف را با هم مقایسه کرده و بهترین قالیشویی که قیمت و کیفیت مناسبی دارد، انتخاب کنید.
برای پیدا کردن بهترین قالیشویی اصفهان باید ابتدا از قالیشویی های مختلف درباره میزان هزینه ها بپرسید. آن ها باید قیمت دقیقی برای شستشوی هر متر مربع فرش شما بدهند. به این ترتیب می توانید مشخص کنید که قیمت ها با هم چه تفاوتی دارند. اطمینان حاصل کنید که هزینه دریافتی در پایان کار، متناسب با نرخ اعلام شده در ابتدای کار است. جویا شوید که هزینه های اضافی دیگری نظیر هزینه حمل و نقل و ... به قیمت اولیه اضافه می شود یا خیر. حتی می توانید برای جلوگیری از غافلگیر شدن با هزینه های اضافی، تأییدیه کتبی قیمت برای فرش تان را درخواست کنید.

انتخاب یک قالیشویی قابل اعتماد
با بررسی شبکه های اجتماعی و اینترنت، ببینید که آیا قالیشویی موردنظر تا چه حد توانسته رضایت مشتریان خود را برآورده کند. همچنین بررسی کنید که قالیشویی موردنظر شما، زیرنظر اتحادیه باشد و نام آن در لیست قالیشویی های معتبر در وبسایت اتحادیه ثبت شده باشد.
همچنین می توانید لوح های افتخار و افتخارات مربوط به واحد نمونه قالیشویی موردنظر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که فعالیت آن ها بر پایه مشتری مداری است.

فرآیند تمیز کردن
در مورد تکنیک های شستشو و خشک کردن قالیشویی موردنظر خود پرس و جو کنید. تکنیک های شستشوی شامل روش های سنتی و مکانیزه است که برای انواع فرش های دستبافت و ماشینی مورد استفاده قرار می گیرد. مطمئن شوید که قالیشویی موردنظرتان با داشتن تکنسین های تخصصی، بهترین روش شستشو متناسب با فرش (های) شما را انتخاب می کند که به الیاف فرش تان آسیبی نرسد.

بهترین قالیشویی شیراز

مسائل مربوط به گارانتی
در مورد گارانتی خدمات قالیشویی سوال بپرسید. بررسی کنید که آیا قالیشویی موردنظر، ضمانت نامه کتبی به شما ارائه می کند یا خیر. دریافت ضمانت نامه کتبی به منزله شستشوی عمیق و صحیح فرش است. پس ترجیحا قالیشویی هایی را انتخاب کنید که خدمات خود را تضمین کرده و به شما ضمانت نامه می دهند.

مواد شوینده
پیش از انتخاب یک قالیشویی معتبر، بررسی کنید که آیا مواد شوینده مورداستفاده در آن قالیشویی، سالم و بی ضرر هستند. مواد شوینده اگر غیراستاندارد باشند، علاوه بر اینکه به فرش تان آسیب می زنند، باعث می شوند تا فرش به سرعت پس از شستشو، آشغال ها را به خود جذب کرده و زودتر کثیف شود.

تجربه و تخصص
بررسی درباره سابقه کار قالیشویی و تکنسین های آن، مورد دیگری است که باید قبل از انتخاب قالیشویی در نظر بگیرید. قالیشویی را انتخاب کنید که تکنسین های کاربلد دارد. هرچه سابقه کار قالیشویی بالاتر باشد مسلما آن ها فرش های متنوع تری دیده اند و روش های شستشوی متفاوت را آموخته اند. قالیشویی های باتجربه می توانند به بهترین شکل ممکن، فرش شما را شستشو داده و بدون هرگونه آلودگی و چروک شدگی، آن را به شما تحویل دهند.
وقتی یک قالیشویی سال هاست که در زمینه شستشوی انواع فرش و موکت فعالیت دارد، به احتمال زیاد می داند که چه کار هایی باعث چروک شدن فرش شده و چه روش هایی برای جلوگیری یا برطرف نمودن چروک شدگی ها وجود دارد.

خدمات دیگر
یک قالیشویی حرفه ای علاوه بر خدمات شستشوی فرش، خدمات شستشوی موکت، قالیچه، تابلوفرش، کناره و ... را نیز به مشترین خود ارائه می دهد. همچنین شستشوی انواع مبل راحتی و استیل از دیگر خدماتی است که اغلب در قالیشویی های معتبر و باتجربه ارائه می شود.
وقتی یک قالیشویی تمامی خدمات موردنیاز شما را ارائه می دهد، می توانید با خیالی آسوده، تمامی خدمات موردنیازتان را از یکجا دریافت کنید. با این روش، تا حد زیادی در زمان و انرژی خود صرفه جویی خواهید کرد.

نحوه رزرو خدمات
وقتی برای رزرو خدمات قالیشویی تماس می گیرید، ببینید که تا چه حد به تمام سوالات شما پاسخ می دهند. قالیشویی که روی خدمات مشتریان تمرکز دارد، می داند که باید به خوبی پاسخگوی نیازهای شما باشد. شما باید بتوانید به راحتی تمام دغدغه ها و مشکلات تان درخصوص فرش را با قالیشویی درمیان بگذارید. آن قالیشویی که نمی تواند پرسش های شما را پاسخ دهد یا تکنسین های پاسخگویی آن ها فقط برای رزرو خدمات هستند، معمولا توصیه نمی شوند.

9 نکته که قبل از انتخاب قالیشویی باید در نظر بگیرید

سرعت خدمات دهی
یکی دیگر از مواردی که در هنگام انتخاب قالیشویی خوب باید در نظر بگیرید، سرعت خدمات رسانی است. قالیشویی های حرفه ای حتی در زمان های شلوغ سال مانند نوروز نیز می توانند خدمات باکیفیت خود را در کمترین زمان ممکن به شما ارائه نمایند. پس برای یافتن بهترین قالیشویی شیراز باید به دنبال قالیشویی هایی باشید که علاوه بر سرعت خدمات رسانی، کیفیت مطلوبی نیز دارند. مهم است که پس از سه روز نبودن فرش، پس از بازگشت آن، نگران این نباشید که هنوز فرش تان کثیف است!
پس سرعت و کیفیت را با هم در نظر بگیرید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها