به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۰ - ۱۱:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۰ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۴۹۵۲۲۲

کاملا آماده دفاع از حاکمیت ارضی خود هستیم

کاملا آماده دفاع از حاکمیت ارضی خود هستیم
گروه سیاسی: نماینده دائم ایران در سازمان ملل، گفت: ایران از شورای امنیت می‌خواهد که رژیم اسرائیل را به‌خاطر ارتکاب چنین جنگ نسل‌کشی و جنایات علیه مردم لبنان و فلسطین پاسخگو کند.
امیرسعید ایروانی اعلام کرد: ایران به‌دنبال جنگ یا تشدید تنش در منطقه نیست، اما کاملاً آماده است تا از حاکمیت و تمامیت ارضی خود در برابر هرگونه تجاوز که منافع حیاتی و امنیت آن را هدف قرار دهد، دفاع کند.

به گزارش تسنیم، وی در نشست شورای امنیت درباره لبنان گفت: ایران به‌طور قطع از حق ذاتی خود برای دفاع مشروع، کاملاً مطابق با حقوق بین‌الملل، استفاده خواهد کرد و شورای امنیت را از پاسخ قانونی خود مطلع خواهد کرد.
 
دیپلمات ارشد ایران در سازمان ملل تصریح کرد: لبنان در آستانه فروپاشی انسانی قرار دارد و جامعه بین‌المللی نباید اجازه دهد که این فاجعه بدتر شود. ضروری است که کمک‌های بشردوستانه بدون مانع به لبنان برسد یابد. جامعه بین‌المللی باید فوراً حمایت مالی و لجستیکی لازم را فراهم کند تا اطمینان حاصل شود که لوازم ضروری به جمعیت‌های آسیب‌دیده می‌رسد.
 
ایروانی خطاب به شورای ۱۵ عضوی امنیت سازمان ملل گفت: اعتبار این شورا در معرض خطر است. جمهوری اسلامی ایران خواستار اقدام و آتش‌بس فوری است. آتش‌بس یک درخواست نیست، بلکه یک ضرورت است. علاوه بر این، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد که رژیم اسرائیل را به‌خاطر ارتکاب چنین جنگ نسل‌کشی و جنایات علیه مردم لبنان و فلسطین پاسخگو کند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد: این شورا باید پیامی قاطع ارسال کند: «اشغالگری و تجاوزات رژیم اسرائیل باید پایان یابد.» رژیم اسرائیل باید به‌طور کامل قطعنامه ۱۷۰۱ (۲۰۰۶) را اجرا کند. راه‌حل عادلانه برای این بحران مستلزم به رسمیت شناختن حاکمیت و استقلال لبنان، پایان اشغالگری غیرقانونی و تجاوزات رژیم اسرائیل و احترام به حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها