به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۱ - ۱۸:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۱ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۴۹۵۴۵۷

قیمت جهانی طلا امروز افزایش یافت

قیمت جهانی طلا امروز افزایش یافت
گروه اقتصادی: قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۰۲ درصد افزایش به ۲۶۵۶ دلار و ۵۹ سنت رسید.به گزارش بازار، قیمت طلا بیش از ۱ درصد به خاطر دورنمای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه آینده میلادی افزایش یافته است. تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن به خاطر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه هم بالا رفته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۰۲ درصد افزایش به ۲۶۵۶ دلار و ۵۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۱.۴۰ درصدی به ۲۶۷۶ دلار و ۳۰ سنت رسیده است. قیمت‌های تولیدکننده در آمریکا در ماه سپتامبر تغییر چندانی نداشته‌اند. بدین ترتیب تورم در سطح قابل انتظار بانک مرکزی باقی مانده و احتمال کاهش نرخ بهره در ماه آینده بالا می‌رود.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.اطلاعات روز پنجشنبه هم نشان داد قیمت‌های مصرف‌کننده در آمریکا کمی بیش از حد انتظار در ماه گذشته میلادی افزایش داشته است.

تحلیلگران عقیده دارند تنش‌های ژئوپولیتیکی، نگرانی در مورد تورم و بی‌ثباتی‌های انتخاباتی قیمت طلا را در ۲۰۲۵ به ۳۰۰۰ دلار می‌رساند.شاخص دلار در روز جمعه به بالاترین رقم طی دو ماه گذشته رسید.
دارایی‌های صندوق‌های قابل معامله در بورس طلا حدود ۹۵ تن طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی افزایش یافته است.در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۶۵ افزایش به ۳۱ دلار و ۷۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک افزایش ۱.۶۸ درصدی ۹۸۷ دلار و ۷۶ سنت معامله می‌شود.
برچسب ها: قیمت طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها