به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۱ - ۲۰:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۱ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۴۹۵۴۷۴

آماری ناامیدکننده از خط حمله تیم قلعه‌نویی

آماری ناامیدکننده از خط حمله تیم قلعه‌نویی
گروه ورزشی: با وجود حضور ستاره‌هایی پرآوازه در خط حمله تیم ملی، آمار گلزنی این تیم در دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ ناامیدکننده بوده است.مسابقات دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در شرایطی در حال برگزاری است که ۱۸ تیم برتر قاره کهن در قالب ۳ گروه ۶ تیمی در حال پیگیری فعالیت خود هستند و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده از سوی فیفا، در این مرحله ۲ تیم برتر هر گروه مستقیماً راهی جام جهانی ۲۰۲۶ می‌شوند و تیم‌های سوم و چهارم هم به دور چهارم انتخابی راه پیدا می‌کنند. در این میان، قرعه مطلوبی نصیب تیم ملی ایران شده و شاگردان امیر قلعه‌نویی برای ثبت یک صعودی بی‌دردسر راه همواری را در مقابل خود می‌بینند.
 
ملی‌پوشان فوتبال ایران که با تیم‌های ملی ازبکستان، امارات، قطر، کره‌شمالی و قرقیزستان همگروه شده‌اند، تا به امروز (شنبه)، ۳ مسابقه خود در دور سوم از انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا را برگزار کرده‌اند. ماحصل این ۳ مسابقه، ۲ برد اقتصادی و یک‌گله برابر تیم‌های ملی قرقیزستان و امارات و تساوی بدون گل در جدال با ازبکستان بوده است تا شاگردان امیر قلعه‌نویی با کسب ۷ امتیاز از ۹ امتیاز ممکن، تیم دوم گروه باشند و از امید‌های اصلی صعود مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۶ برشمرده شوند.
 
تجمع ستاره‌ها و ثبت کارنامه‌ای ناامیدکننده!
امیر قلعه‌نویی در فهرست خود تصمیم گرفته تا از بازیکنانی نظیر مهدی طارمی، سردار آزمون، شهریار مغانلو و امیرحسین حسین‌زاده در فاز تهاجمی استفاده کند که طارمی روز‌های خوبی را در پورتو گذرانده و در ترکیب اینتر هم خوش درخشیده است. آزمون در حال حاضر، آقای گل لیگ امارات است، مغانلو در ۲ فصل اخیر برترین گلزن فوتبال باشگاهی ایران بوده و حسین‌زاده هم تا پایان هفته هفتم لیگ برتر، موثرترین بازیکن لیگ بیست‌وچهارم بوده است. در اردوی قبلی البته جواد آقایی‌پور به جای امیرحسین حسین‌زاده در تیم ملی حضور داشت.
 
تیم ملی ایران با وجود بهره‌وری از ستاره‌های خوشنام فوتبال آسیا در خط حمله خود، نتوانسته آمار قابل‌قبولی را از خود به جای بگذارد و در طول ۳ بازی اخیر، شاگردان امیر قلعه‌نویی فقط ۲ گل زده‌اند و گل زده کم باعث شده تا آنها با وجود هم‌امتیازی و برابری تفاضل گل‌شان با ازبکستان، صدرنشین گروه نباشند. جالب آنکه از ۲ گل به‌ثبت رسیده هم فقط یک گل را مهدی طارمی زده و دیگر گل تیم ملی توسط مهدی قایدی به‌ثبت رسیده تا خاموشی دیگر ستاره‌های خط حمله تیم ملی نمایان باشد.

ضعیف‌ترین تیمِ گروه، سومین تیمِ ضعیف قاره!
ملی‌پوشان فوتبال ایران در حالی نتوانسته‌اند در ۳ بازی اخیر در فاز تهاجمی موفق عمل کنند که بررسی کارنامه سایر تیم‌های گروه نخست دور سوم انتخابی جام جهانی نشان می‌دهد که ضعیف‌ترین خط حمله در اختیار تیم ایران است؛ چرا که تیم‌های ملی کره‌شمالی و قرقیزستان هم که هیچ بردی هنوز در این رقابت‌ها به‌دست نیاورده‌اند، ۳ گل به‌ثمر رسانده‌اند و در این گروه، تیم ملی قطر که حریف بعدی ملی‌پوشان است، با ثبت ۶ گل زده برترین خط حمله را در اختیار دارد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در بین ۱۸ تیم شرکت‌کننده در دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ عملکردشان در گلزنی ناامیدکننده بوده است؛ به‌طوری‌که بعد از تیم‌های ملی کویت و فلسطین که یک گل به‌ثمر رسانده‌اند، نام تیم ملی ایران در کنار تیم‌های ملی چین و عراق با ۲ گل زده به چشم می‌خورد تا وضعیت بحرانی خط حمله تیم ملی بیش از پیش نمایان شود! باید دید بعد از ایجاد ساختار دفاعی مطمئن و عدم دریافت گل در ۳ بازی اخیر تیم ملی، برنامه کادرفنی این تیم برای رفع مشکلات خط حمله چیست و آیا ایران می‌تواند در بازی‌های آینده از پذیرش عنوان‌هایی، چون «ضعیف‌ترین خط حمله گروه» بگریزد یا خیر.
مرجع : فوتبال 360
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها