به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۱ - ۲۰:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۱ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۴۹۵۴۹۴

7 برند برتر توپ فوتبال در جهان: بهترین توپ فوتبال را بیابید

گروه کسب و کار: یکی از بخش‌های جدانشدنی فوتبال قطعا توپ فوتبال می‌باشد. پس خرید توپ فوتبال با کیفیت و درجه یک بسیار اهمیت دارد.
7 برند برتر توپ فوتبال در جهان: بهترین توپ فوتبال را بیابید
آیا به دنبال بهترین برندهای توپ فوتبال در جهان هستید؟
برند های توپ فوتبال زیادی در بازار وجود دارد که خرید توپ فوتبال مناسب می تواند بسیار دشوار باشد. مهم نیست که چه نوع توپ فوتبالی را انتخاب می کنید، تحقیق کنید و بهترین برند های توپ فوتبال در جهان را پیدا کنید. با این لیست از 7 برند برتر توپ فوتبال در جهان، می‌توانید در کمترین زمان ممکن توپ مناسبی را برای بازی خود پیدا کنید.
بنابراین بدون هیچ مقدمه ای، با فروشگاه حضوری و اینترنتی لوازم ورزشی و توپ فوتبال کهتو اسپورت همراه باشید تا باهم این موضوع را بررسی کنیم!

توپ فوتبال آدیداس
منبع: آلمان
سال تاسیس: 1949
توپ جام جهانی توسط آدیداس تولید می شود، از زمان جام جهانی 1970 مکزیک تا جام جهانی 2022 قطر، آدیداس به طور مداوم 14 توپ بازی جام جهانی ارائه کرده است و همچنین حامی لیونل مسی، گرت بیل و فرناندو تورس است.
اگرچه آدیداس شروع به ساخت کفش کرد و به خاطر توپ های فوتبالی اش شناخته شده نیست، اما قابلیت طراحی توپ فوتبال را به خوبی دارد، لوازم فوتبالی تولید شده توسط آدیداس از نظر ظاهر و عملکرد در سطح بالایی هستند.
توپ‌های سری جام جهانی آدیداس خط تولید اصلی آدیداس است که خود را به سمت محصولات متوسط ​​تا سطح بالا قرار می دهد. Al Rihla Pro به عنوان توپ فوتبال رسمی جام جهانی 2022 قطر معرفی شد.
در مورد طراحی ظاهری، توپ جام جهانی Al Rihla Pro از رنگ سفید مرواریدی به عنوان رنگ پس‌زمینه، ترکیب شده با رنگ‌های زنده استفاده می‌کند، که نه تنها زیبایی توپ فوتبال را افزایش می‌دهد، بلکه تشخیص چرخش توپ را نیز افزایش می‌دهد. این مدل همچنین از فناوری اتصال کروی هندسی و بافت مقعر الماسی شکل استفاده می کند که می تواند دقت کنترل توپ فوتبال و سرعت پرواز را بهبود بخشد. به عنوان "سریع ترین توپ فوتبال در تاریخ جام جهانی" شناخته می شود.

به غیر از مواد آستر، تمام مواد دیگر و طرز کار Al Rihla Pro دارای کیفیت برتر هستند، از جمله پارچه PU سازگار با محیط زیست، پیشرفته ترین فناوری پیوند حرارتی در جهان، بافت کروی طراحی شده برای کمک به کنترل توپ، و طراحی علمی اتصال برای دستیابی به عملکرد عالی
جدا از سری جام جهانی، توپ های بازی رسمی آدیداس هر ساله نیز ارزش توجه دارند. دو الهام برای نام و شکل توپ بازی 2020 وجود دارد. منبع اول بال های «یاگاتاگارارا» در اساطیر ژاپنی است و منبع دوم اوزورا در کمیک استریپ «کاپیتان سوباسا» است که طراحی کره آن فوق العاده هنرمندانه و جذاب است.
از نظر عملکرد، TSUBASA در اصل یک اصلاح کوچک از نمونه اولیه Telstar است. توپ گردتر و راحت تر از Telstar کنترل می شود. لازم به ذکر است که این توپ در سه مدل توپ بازی TSUBASA PRO، مدل با برند TSUBASA PRO T+K با تصویر کارتونی Ozora Tsubasa و نسخه ماکت TSUBASA LGE وجود دارد. دو مورد اول توپ های مسابقه هستند که توسط FIFA Quality PRO تایید شده اند، در حالی که دومی یک توپ تمرینی است که توسط کیفیت FIFA تایید شده است. هنگام خرید توپ فوتبال حتما توجه کنید.

توپ فوتبال مولتن
منبع: ژاپن
سال تاسیس: 1958
مدل پیشنهادی: مولتن 5000
Molten یک برند و فروشنده حرفه ای توپ‌ در ژاپن است. محصولات اصلی آن شامل بسکتبال، فوتبال، والیبال، هندبال و سایر رشته های ورزشی است.
در حال حاضر، توپ های حرفه ای مولتن با نرخ 7.5 میلیون قطعه در سال تولید می شوند و سهم بازار جهانی آنها بیش از 10 درصد است. شرکت ژاپنی مولتن، آموزشی ویبولیتین در سال 1958 با تمرکز بر تحقیق و توسعه فناوری و همچنین انتخاب مواد تاسیس شد.
خط تولید Molten Football نسبتاً غنی است، با طرح‌بندی در بخش‌های با قیمت بالا، متوسط ​​و پایین. توپ فوتبال مولتن بر عملکرد ضد آب تأکید دارد که در فرآیند دوخت عالی، سطح کروی ضد آب و طراحی نازل هوا منعکس می شود. علاوه بر این، توپ های مولتن بر اساس شماره مدل هایشان عنوان می شوند، با شماره مدل های بالاتر نشان دهنده قیمت های بالاتر و عملکرد بهتر است که خرید توپ فوتبال مولتن را برای خریداران آسان تر می کند.

توپ های مولتن 5000 و 4800 برای استفاده در سطح بالا توصیه می شوند. هر دو دارای پارچه PU و فوم داخلی برای بهبود حالت ارتجاعی و احساس پا و همچنین گواهینامه FIFA QUALITY PRO هستند. تفاوت اصلی این دو توپ در این است که 5000 فرآیند اتصال حرارتی دارد، در حالی که 4800 دارای فرآیند دوخت دستی است. فرآیند اتصال حرارتی عملکرد ضد آب بهتری نسبت به فرآیند دوخت دستی ارائه می دهد. به طرفدارانی که نیازهای ضد آب دارند توصیه می شود از توپ فوتبال مولتن 5000 استفاده کنند. توپ های دست دوز مولتن عمدتا برای فوتبال های با قیمت متوسط ​​طراحی شده اند. بسیاری از مردم تصور اشتباهی در مورد فوتبال دست دوز دارند و معتقدند که فوتبال دست دوز به اندازه توپ دوخته شده با ماشین دوام ندارد، اما این درست نیست. توپ‌های فوتبال دست دوخته دارای بخیه‌های ضخیم‌تر، چقرمگی قوی‌تر هستند و بخیه‌ها در معرض قرار نمی‌گیرند، که می‌تواند تضمین کند که سایش خارجی را کاهش می‌دهد. در حالی که بخیه‌های فوتبال ماشینی نازک‌تر هستند و در معرض دید قرار می‌گیرند که به مرور زمان راحت‌تر ساییده می‌شود. بیشتر توپ های دست دوزی مولتن ساخت پاکستان است که برای اکثر نیازهای ضدآب هواداران فوتبال کافی است. در این بازه قیمتی دو مدل توپ فوتبال مولتن 3600 و توپ فوتبال مولتن 3200 پیشنهاد می شود.

توپ فوتبال میتر
مبدا: انگلستان
سال تاسیس: 1817
مدل پیشنهادی: سری دلتا
میتر قدیمی ترین برند معروف فوتبال در جهان است که در سال 1817 توسط بنجامین بریتانیایی تاسیس شد.
این توپ در سال 1992 به توپ رسمی لیگ برتر انگلیس تبدیل شد.
خط تولید آن بسیار جامع است و نه تنها فوتبال با قیمت بالا، متوسط ​​و پایین را پوشش می دهد، بلکه به دقت بر اساس گروه های سنی، مکان ها، اهداف و غیره دسته بندی شده است که حرفه ای بودن آن را ثابت می کند.
از آنجایی که انگلستان دارای آب و هوای معتدل دریایی و باران در طول سال است، توپ‌های فوتبال Mitre برتری خاصی برای عملکرد ضد آب دارند. به عنوان مثال، سری دلتا از فناوری پیشرفته Hyperseam™ برای تولید توپ های فوتبال خود استفاده می کند. این ترکیبی از فناوری اتصال حرارتی و فناوری دوخت ماشینی است که نه تنها ضدآب بودن فناوری پیوند حرارتی را منعکس می کند، بلکه قدرت، دقت و عملکرد جامع دوخت ماشین را نیز منعکس می کند.

توپ فوتبال استار
منبع: کره
سال تاسیس: 1965
مدل پیشنهادی: SB225, SB375
این شرکت در سال 1965 تاسیس شد، این یک شرکت کالاهای ورزشی جامع کره جنوبی است که تجهیزات ورزشی سنتی، کفش فوتبال/تجهیزات محافظ ورزشی، راکت تنیس/راکت بدمینتون/جوراب های ورزشی/کیف های ورزشی/لباس های ورزشی و سایر اقلام ورزشی را تولید می کند.
ستاره فوتبال به دلیل الگوی منحصر به فرد "ستاره" شکل خود شناخته شده است. خط تولید توپ فوتبال آن شامل قیمت های بالا، متوسط ​​و پایین است که عمدتاً بر روی توپ‌های فوتبال با قیمت پایین تا متوسط ​​با عملکرد بالا تمرکز می کند. توپ های استار بیشتر با دست دوخته می شوند. پوست توپ، مانند Molten's، از PU ساخته شده است، اما PU استار مقاومت به سایش بیشتری دارد. طرفداران می توانند با توجه به نیاز خود در هنگام خرید انتخاب کنند.
SB225 و SB375 گزینه های محبوبی برای فوتبال های با قیمت متوسط ​​هستند. تفاوت بین این دو در آستر داخلی نهفته است، SB225 با لاتکس روکش شده است و SB375 از بوتیل استفاده می کند. آستر لاتکس دارای خاصیت ارتجاعی بهتری نسبت به بوتیل است، بنابراین قیمت آن دو برابر آستر بوتیل است. با این حال، لاینر لاتکس به خوبی بوتیل هوابندی خوبی ندارد، اما استاندارد نشت هوا فیفا را برآورده می کند. هوادارانی که به دنبال سطح بالایی از کشش و احساس هستند می‌توانند فوتبالی با آستر لاتکس انتخاب کنند، در حالی که کسانی که به دنبال سطوح پایین کشسانی هستند و نمی‌خواهند توپ را مرتب باد کنند، می‌توانند فوتبالی با آستر بوتیل انتخاب کنند.

توپ فوتبال نایک
مبدا: ایالات متحده آمریکا
سال تاسیس: 1972
برند نایک یک برند جهانی پوشاک ورزشی است که بیشتر به خاطر علامت تجاری گرافیکی قلابی خود که نمادی از سرعت، قدرت و سرعت و قدرت انفجاری است، شناخته شده است. نایک حامی ورزشکاران مشهور جهان مانند رونالدو، امباپه و تیم فرانسه است.
نایک در سال 1972 تأسیس شد اما تنها در سال 1994 وارد زمین فوتبال شد، در حالی که آدیداس بیش از 60 سال است که در فوتبال فعالیت می کند. نایک فاقد فناوری و نفوذی است که آدیداس در زمین فوتبال دارد. با تلاش مستمر نایک در این زمینه، این فاصله کمتر شده و لوازم فوتبال نایک اکنون در بسیاری از مسابقات معتبر جهانی مانند لیگ برتر استفاده می شود.
همانطور که نایک ساختار پیوند قبلی 12 قطعه چرم توپی را به 4 قطعه چرم ذوب داغ تغییر داد و همچنین الگوی شیار را با بافت V شکل سه بعدی AerowSculpt تنظیم کرد، با استفاده از پوشش فناوری ACC 3D برای کاهش تأثیر تداخل جریان هوا. ، ثبات پرواز به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
با Nike Flight، جدیدترین سری فوتبال نایک که با قیمتی در حدود 150 دلار به فروش می رسد، ساختار پیوند قبلی 12 تکه چرم را با 4 قطعه که همزمان با هم ذوب می شوند جایگزین کردند و با استفاده از بافت V شکل سه بعدی AerowSculpt. همچنین پوشش فناوری ACC 3D برای کاهش تأثیر تداخل جریان هوا، پایداری پرواز به طور قابل توجهی افزایش یافته است. همچنین چندین سری از اثرات نایک در تیم‌های فوتبال باشگاهی وجود دارد، از جمله چلسی، بارسلونا، پاری سن ژرمن، و بسیاری دیگر. توپ فوتبال نایک به صورت ماشینی دوخته می شوند، اما بخیه ها نسبتاً ظریف هستند و سطح کروی آن شیاردار نیست.

توپ فوتبال دربی استار
منبع: آلمان
سال تاسیس: 1968
مدل پیشنهادی: نسخه APS، نسخه Replica
دربی استار به عنوان یکی از اولین برندهای فوتبالی که از مواد مصنوعی استفاده کرد، به عنوان یک هیولای تکنولوژیک در صنعت شناخته می شود. در طول سال‌های اولیه بوندسلیگا قبل از اینکه توپ‌ها یکپارچه شوند، برخی از تیم‌ها فوتبال‌های دربی استار را به دلیل کیفیت خوبشان برای رقابت انتخاب کردند. پس از خریداری شدن توسط Select در سال 1991، دربی استار عملکرد محصول را بیشتر بهینه کرد و به ترتیب برای 18 و 19 فصل جایگزین آدیداس به عنوان حامی رسمی لیگ و بوندسلیگا شد.
یک فوتبال دستی سنتی از 32 خاتم تشکیل شده است. این نوع طراحی سطح کروی برای اولین بار در Select مورد استفاده قرار گرفت. این بهترین ساختار پوست گرد در روزهای اولیه توسعه فوتبال مدرن محسوب می شود. فوتبال دربی استار هنوز هم به همین شکل ساخته شده است. با پیشرفت فناوری پیوند حرارتی، برندهای بزرگ کره‌هایی با سطوح اتصال کمتر تولید کردند و مزیت گرد بودن Derbystar را کاهش دادند. اما به لطف ساخت نفیس و مواد با کیفیت بالا، این توپ همچنان عملکرد خوبی دارد.

محصول اصلی دربی استار، سری توپ های فوتبال Brillant است که مخصوصا برای بوندسلیگا ساخته شده است. در فصل 22/23، دو نسخه وجود خواهد داشت: نسخه پیشرفته APS و نسخه Replica. نسخه APS توپ رسمی مسابقات بوندسلیگا است و همه نشانگرها گواهینامه FIFA Quality Pro را دریافت کرده اند، در حالی که نسخه Replica دارای گواهی IMS است.
بریلانت APS علاوه بر دوخت سنتی با دست، از چسب ضد آب نیز روی دوخت خود استفاده می کند که عملکرد ضد آب آن را تا حد زیادی بهبود می بخشد. با پوسته بیرونی PU و پوشش داخلی لاتکس طبیعی، این توپ به خوبی پرش می کند، بافت اصطکاک سه بعدی آن کنترل برتر را اضافه می کند و عملکرد آن بی عیب و نقص است.
در نسخه کپی، از دوخت دستی و چسباندن حرارتی برای بهبود گردی کره استفاده می‌شود که باعث می‌شود آن را روان‌تر و ضد آب‌تر کند. از نظر دوام به خوبی توپ های دست دوز نیست و نرمی آن نیز به دلیل روکش لاستیکی مصنوعی کمتر از نسخه APS است. در نتیجه، پا احساس راحتی کمتری می کند. Brillant Replica همچنین دو مدل سبک وزن Light و S-Light را ارائه می دهد. در حالی که پیکربندی خاص تغییر نکرده است، وزن کاهش یافته است و در نتیجه به ترتیب حدود 350 گرم و 290 گرم است که برای نوجوانان یا مبتدیان ایده آل است. 

توپ فوتبال پوما
منبع: آلمان
سال تاسیس: 1948
PUMA که در سال 1948 توسط رودلف داسلر و آدولف آدیداس تأسیس شد، یک شرکت چند ملیتی بزرگ است که لباس و کفش ورزشی تولید می کند. استراتژی فروش محدود و طراحی های مرسوم، PUMA را به یکی از محبوب ترین برندها در جهان تبدیل کرده است.
PUMA محصولات فوتبالی نسبتا کمی دارد. موقعیت یابی محصول همانند موقعیت یابی برند است. ظاهری مد روز را دنبال می کند. نه تنها طراحی الگوی آن جالب است، بلکه طراحی فیلم آلیاژ آلومینیوم روی پوست آن نیز باعث درخشش فوتبال آن می شود. یک مگس در پماد وجود دارد: فوتبال PUMA ظاهر را دنبال می کند، اما کیفیت محصول نسبتاً متوسط ​​است. توپ فوتبال زیر 50 دلار به صورت ماشینی دوخته می شود. بخیه ها بیشتر در معرض دید هستند و بعد از استفاده طولانی مدت به راحتی باز می شوند. پارچه معمولاً از TPU ساخته شده است که به نرمی PU نیست، اما مقاومت در برابر سایش بهتری دارد. برعکس، فوتبال پوما ظاهری باحال و الگوی باشگاهی دارد که برای کلکسیون مناسب است.
فوتبال Orbita LaLiga 1 PUMA یکی از معدود مدل های گران قیمت آن است که قیمتی در حدود 100 دلار دارد که تقریباً 50 دلار بیشتر از سایر توپ های PUMA است. PUMA از فناوری پیوند حرارتی برای ایجاد پوسته توپ با بلوک های چرمی ستاره شکل استفاده کرد. این طراحی منحصر به فرد تعداد درزهای کروی را کاهش می دهد، در حالی که سطح مقعر و محدب آن ثبات پرواز را بهبود می بخشد. این توپ دارای نشانگرهای مشابه مدل 5000 مولتن است، اگرچه گرانتر است. اگرچه ظاهر منحصر به فرد و جالبی دارد، اما برای طرفدارانی که "کنترل صورت" را دوست دارند عالی است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها