به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۲ - ۲۲:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۲ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب : ۴۹۵۷۱۷

ترانسمیتر فشار دیافراگمی مدل S11 ویکا

گروه کسب و کار: ترانسمیتر فشار (Pressure Transmitter) دستگاهی برای اندازه‌گیری فشار است که برای تبدیل فشار فیزیکی به سیگنالی الکتریکی استفاده می‌شود. این دستگاه در بسیاری از صنایع برای کنترل و نظارت بر میزان فشار گازها و مایعات به کار می‌رود. در این مطلب قصد داریم با ترانسمیتر S11 ویکا، ویژگی‌ها و کاربردهای آن آشنا شویم. در پایان مقاله هم یک فروشگاه عرضه‌کننده ترانسمیتر فشار S11 را که با نام پرشر S11 نیز شناخته می‌شود، معرفی می‌کنیم.
ترانسمیتر فشار دیافراگمی مدل S11 ویکا
معرفی ترانسمیتر S11
ترانسمیتر S11 با دیافراگم هم‌سطح اساسا برای اندازه‌گیری مواد چسبناک مثل رزین، مواد شبه خمیر، مواد بلوری‌شونده و مواد حاوی ذرات طراحی شده است. ما می‌توانیم فشار خاک، رسوب، مواد لایروبی شده یا زباله‌هایی آلوده به مواد فیزیکی و شیمیایی خطرناک را نیز با S11 اندازه‌گیری کنیم. مواد مذکور در صورت داشتن فشار بالا می‌توانند مشکلات جدی ایجاد کنند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

کاربردهای ترانسمیتر فشار مدل S-11 
ترانسمیتر فشار S11 به‌دلیل برخورداری از طراحی و ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد، برای اندازه‌گیری فشار مواد چسبناک، مواد آلوده، مواد حاوی ذرات و مواد خمیری مورداستفاده قرار می‌گیرد. تعدادی از کاربردهای اصلی ترانسمیتر S-11 به شرح زیر است:

صنایع غذایی و نوشیدنی
ترانسمیتر S11 برای اندازه‌گیری فشار مواد غذایی مانند رب‌ها، خامه، شیره‌ها و سایر مواد چسبنده قابل‌استفاده است. اندازه‌گیری فشار مواد غذایی و نوشیدنی‌ها جهت جلوگیری از آلوده‌شدن آن‌ها اهمیت زیادی دارد. کارشناسان صنایع غذایی می‌توانند با اندازه‌گیری فشار مواد غذایی، شرایط محیطی مناسب در مرحله فرآوری، پردازش، حمل‌ونقل و توزیع، ایجاد و حفظ کنند.
مانیتورینگ فشار پمپ‌های مورد استفاده برای انتقال مواد مایع چسبنده و نیمه‌جامد در کارخانه‌های تولید و فرآوری مواد غذایی و نوشیدنی‌ها با ترانسمیتر S11 امکان‌پذیر است. در کل این ترانسمیتر و سایر ترانسمیترهای پرشر برای مانیتورینگ اختلاف فشار و فشار عملیاتی انواع پمپ‌ و کمپرسورهای صنعتی قابل‌ استفاده هستند. 

صنایع پتروشیمی
بررسی سیالات شیمیایی خورنده در پمپ‌های مورداستفاده در کارخانه‌های شیمیایی و پتروشیمی، یکی از کاربردهای S11 در صنایع پتروشیمی است. این ترانسمیتر می‌تواند برای اندازه‌گیری مواد کریستال‌شونده یا دارای ذرات معلق که می‌توانند باعث ایجاد رسوب یا گرفتگی در تجهیزات شوند نیز مورداستفاده قرار گیرد.


صنعت کاغذسازی 
ترانسمیتر S11 برای اندازه‌گیری فشار مواد دارای خاصیت چسبندگی و خمیری بالا در خمیرکاغذ در صنعت کاغذسازی قابل‌ استفاده است. فشار سایر مواد مشابه دارای ذرات معلق و مواد دارای خاصیت چسبندگی مورداستفاده در صنعت کاغذسازی را نیز می‌توان با این ترانسمیتر اندازه گرفت. اندازه‌گیری فشار مناسب در کارخانه‌های کاغذسازی در حین فرآیند آماده‌سازی خمیرکاغذ، یکی دیگر از کاربردهای این ترانسمیتر در صنعت مذکور است.

صنایع آب و فاضلاب 
ترانسمیتر S11 توانایی اندازه‌گیری فشار در محیط‌های آلوده مثل محیط‌های لجنی و فاضلاب را دارد؛ بنابراین، با استفاده از این وسیله می‌توان از ایجاد گرفتگی در فاضلاب‌ها جلوگیری کرد. همچنین مانیتورینگ و کنترل فشار پمپ‌های بزرگ مورداستفاده برای منتقل کردن آب و فاضلاب در شبکه توزیع خدمات شهری نیز با ترانسمیتر مذکور امکان‌پذیر است.

صنایع معدنی و عمران
ترانسمیتر S11 توانایی اندازه‌گیری فشار در محیط‌های حاوی ذرات جامد و مواد سنگین مانند مواد معدنی و سیمان را دارد؛ کنترل فرآیند انتقال دوغاب در پروژه‌های معدنی و عمرانی نیز با این ترانسمیتر امکان‌پذیر است.

صنایع ماشین‌سازی
کنترل و سنجش فشار در فرایند کنترل کیفیت حین تولید ماشین‌آلات صنعتی، یکی دیگر از کاربردهای ترانسمیتر مذکور است؛ همچنین می‌توانیم با کمک آن از بی‌نقص بودن عملکرد این ماشین‌آلات مطمئن شویم. این دستگاه می‌تواند برای بررسی فشار در عملیات حفر چاه نفت و گاز نیز به کار گرفته شود.

تولید برق
مانیتورینگ عملکرد توربین‌ها، خطوط انتقال، ولوهای کنترل و ... در نیروگاه‌ها، یکی دیگر از کاربردهای ترانسمیتر S11 به شمار می‌رود؛ این دستگاه برای کنترل و تنظیم فشار تجهیزات مورداستفاده در تأسیسات سرمایشی و گرمایشی نیز قابل‌ استفاده است.

سایر کاربردهای ترانسمیتر
ترانسمیتر S11 می‌تواند برای سنجش فشار در صنایع نساجی، تولید سیمان، ساخت پلاستیک و کشاورزی نیز مورداستفاده قرار گیرد. این ابزار علاوه‌بر قابلیت سنجش فشار، توانایی اندازه‌گیری چند پارامتر فیزیکی دیگر نظیر سطح، جریان و حتی دما را نیز دارد. 
به‌طور کلی، پرشر S-11 برای اندازه‌گیری فشار در محیط‌هایی که دارای مواد آلوده، چسبنده یا با ذرات معلق هستند، بسیار مناسب است. هدف از استفاده از این دستگاه، ازبین‌بردن حفره‌ها، جلوگیری از افت جریان، لرزش بیش‌از اندازه، استهلاک قطعات و آلودگی صوتی است. این وسیله برای بهینه‌سازی فشار یک سیستم، برای گرفتن بهترین خروجی نیز کاربرد دارد.



ویژگی‌های ترانسمیتر فشار S11
ترانسمیتر فشار مدل S-11 دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که آن را برای کاربردهای صنعتی متنوع و محیط‌های چالش‌برانگیز مناسب کرده است. تعدادی از این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند: 
•    دارای دیافراگم با طراحی مناسب و قابلیت تماس مستقیم با مواد چسبنده و حاوی ذرات، بدون گرفتگی کانال فشار.
•    دیافراگم ترانسمیتر S11 به‌راحتی تمیز می‌شود و برای محیط‌های صنایع غذایی، دارویی و شیمیایی که نیاز به تمیزکاری مداوم دارند، مناسب است.
•    دقت بالا جهت تضمین کنترل دقیق در فرایندهای صنعتی حساس.
•    دارای مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی فرساینده و خورنده؛ مناسب برای استفاده طولانی‌مدت در شرایطی مانند دما و فشار بالا.
•    قابلیت پیکربندی دقیق در محیط‌های صنعتی مختلف براساس نیاز.
•    قابلیت اندازه‌گیری سطوح مختلف فشار.
•    قابلیت اندازه‌گیری مایعات و گازها.
•    دشوار نبودن نگهداری از دستگاه و عدم نیاز آن به تعمیرات مکرر.
•    مقاوم در برابر گرفتگی و کثیف شدن.

مزایای بی‌نظیر خرید ترانسمیتر S11
ترانسمیتر مذکور برای اندازه‌گیری فشار مواد در صنعت کاغذسازی و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی استفاده می‌شود. با استفاده از این دستگاه می‌توان احتمال آلود‌ه‌شدن مواد غذایی را کاهش داد و دقت کنترل کیفیت برای ساخت ماشین‌آلات، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی را افزایش داد. همچنین با کمک این دستگاه می‌توان عملکرد توربین تولید برق در نیروگاه‌ها را بی‌نقص کرد. ترانسمیتر S11 به‌دلیل ساخته شدن از استیل 316L بسیار مقاوم است و می‌تواند در دمای ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد کار کند. همچنین، در برابر مواد شیمیایی و خورنده مقاومت بالایی دارد؛ بنابراین، گزینه‌ای مناسب برای صنایعی با محیط‌های فیزیکی خشن و مواد شیمیایی قوی است.
یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص این دستگاه اندازه‌گیری فشار، دشوار نبودن نگهداری از آن و نیاز نداشتن به تعمیرات مکرر است. برخورداری دستگاه از این ویژگی باعث شده بتوانید سال‌ها بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید. پرشر S11 به‌گونه‌ای طراحی شده است که به‌آسانی تمیز می‌شود و کانال فشار آن به‌مرورزمان دچار گرفتگی نمی‌شود.

معرفی فروشگاهی برای خرید ترانسمیتر فشار S11
فروشگاه ویکا عرضه‌کننده پرشر S11 ویکا و نمایندگی انحصاری محصولات شرکت ویکاست. این فروشگاه علاوه‌بر ترانسمیتر فشار S11 ویکا، سایر ترانسمیترهای فشار این شرکت یعنی ترانسمیترهای A10، S10 و S20 آن را نیز عرضه می‌کند. ترانسمیتر دمای ویکا نیز در این فروشگاه عرضه می‌شود. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌ها، کاربردها و مشاهده کاتالوگ مشخصات فنی پرشر S11 ویکا و محصولات مشابه آن به این فروشگاه مراجعه کنید. 

سخن آخر 
ترانسمیتر S11 برای کنترل فشار چند ماده خاص طراحی و ساخته شده است؛ این مواد خاص شامل گازها و مایعات، مواد چسبنده و مواد حاوی ذرات کوچک می‌شوند. ترانسمیتر فشار در صنایع غذایی، داروسازی، پتروشیمی استخراج گاز و نفت، ساخت ماشین‌آلات صنعتی، آب و فاضلاب، معدن و عمران قابل‌ استفاده است. برای تهیه ترانسمیتر S11 ویکا، چند ترانسمیتر فشار دیگر و همچنین ترانسمیتر دمای این شرکت، می‌توانید به فروشگاه ویکا مراجعه کنید. در این فروشگاه، کاربردها، ویژگی‌ها و کاتالوگ‌های محصولات ارائه شده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها