به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۳ - ۱۲:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۳ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۴۹۵۷۳۹

تندروها علیه قالیبافی‌‏ها

تندروها علیه قالیبافی‌‏ها
گروه سیاسی: شکاف بین اصولگرایان حالا بیش از پیش مشخص شده است. تندروهای این جناح به دیگر هم‌سنگران خود می‌تازند و حتی در مواردی که طبق قانون اجازه ورود ندارند هم اظهارنظر می‌کنند تا به قوت گروه خود در این جناح بپردازند و بتوانند قدرت را در دست بگیرند. این شکاف بین نیروهای انقلابی عیان شده و به نظر می‌رسد برای پنهان کردن آن هم تلاشی نمی‌کنند. طیفی که به دنبال مقابله با محمدباقر قالیباف در مجلس بودند و تمام سعی خود را برای ناکامی قالیباف در ریاست مجلس کردند، با شکست روبه‌رو شدند و سراغ اطرافیان قالیباف آمده‌اند تا از این طریق بتوانند رئیس مجلس را تضعیف کنند.

تغییر گفتار نیروهای انقلابی
تخریب نیروهای قالیباف در شورای شهر تهران در این دوره از ابتدای انتقادشان شروع شد و در اغلب اوقات حامیان زاکانی در شورا برای ساکت کردن آنها موضوعات را به دوره قالیباف انتساب می‌کردند اما همه آنهایی که در مقابل قالیباف موضع‌گیری می‌کردند روز گذشته و در جریان دویست‌وهفتادمین جلسه شورای شهر تهران به تمجید و مدح از قالیباف پرداختند.  سیدجعفر شربیانی درباره این مدح‌ها گفت: «محمدباقر قالیبافی که دیروز با هواپیمای ایرباس در فرودگاه پردود بیروت نشست همان محمدباقر قالیباف اسفندماه ۱۴۰۲ است. محمدباقر قالیبافی که سینه سپر کرد و بر روی آواره‌های ضاحیه هل‌من‌مبارز نوینی طلبید، همان محمدباقر قالیباف تیرماه ریاست‌جمهوری است. لذا در ۲۴ ساعت گذشته تغییر گفتاری را به خصوص در جریان سیاسی انقلابی دیدم که خواستم اشاره کنم. امید دارم این تغییر گفتار و الفاظ انشاالله برای رضای خدا باشد. البته هستند کسانی که هنوز زبان به کام گرفتند و سکوت کردند. انشاالله این سکوت آنها هم برای رضای خدا باشد.»

تسویه‌حساب‌های سیاسی در شورای شهر
در مقابل افرادی هم هستند که با نزدیک شدن به انتخابات شوراهای شهر و روستا بیشتر به دنبال تضعیف لیست منتسب به قالیباف هستند. علی خضریان، نماینده تهران در مجلس و عضو جبهه پایداری بار دیگر با لحنی عجیب به حمایت از فردی پرداخته است؛ این‌بار به حمایت از علیرضا زاکانی، شهردار تهران پرداخت؛ آن‌هم در جلسه‌ای که به درخواست شهردار تهران با مجمع نمایندگان برگزار شده بود.
 
در نشستی با مدیران شهرداری، به منتقدان علیرضا زاکانی، شهردار تهران در شورای شهر تهران تاخت و گفت: «بعضی از رفتارها در شورای شهر تهران به جلوه خدمت‌رسانی ما در شهر تهران آسیب می‌زند. یعنی ممکن است من ۱۰ انتقاد به شهرداری تهران داشته باشم اما نباید محل و صحن شورای شهر تهران تبدیل به دعواهای سیاسی باشد که حتماً آسیب آن به نیروهای انقلاب وارد می‌شود. خواهش من این است که تدبیری برای این موضوع شود و اگر نیاز است هیئت‌رئیسه مجمع نمایندگان تهران جلسه‌ای بگذارد تا بتوانیم صحبت‌های این دوستان را هم بشنویم. نباید صحن شورای شهر تهران تبدیل به تسویه‌حساب‌های سیاسی شود.»

ترور رسانه‌ای
پیش‌تر و بعد از انتشار فیلم خبرنگار یکی از رسانه‌های دولتی در شرایطی خاص و در محل کار، این خضریان بود که توصیف ابداعی خودش را با عنوان «ترور رسانه‌ای» مطرح کرده و گفت: «خبرنگاران آبروی خود را برای حفظ نظام و انقلاب به میدان آورده‌اند. در اتفاقات اخیر جریان ضدانقلاب نتوانست اکثریت جامعه ایران عزیز را با خود همراه کند و فضا را به سمت ایجاد چالش جدیدی ببرد لذا این جریان همچون دهه ۶۰ به سمت ترور رفته است؛ یکی از ترور‌های اخیر، ترور رسانه‌ای یکی از خبرنگاران فارس به نام آقای سیداحسان حسینی است.

همان‌طور که روزی تذکری درباره مشکل ایجادشده برای یک بانوی خبرنگار در ورودی بیمارستان دادم، امروز هم درباره ترور رسانه‌ای رخ‌داده نسبت به آبروی یک خبرنگار تذکر می‌دهم.» او برای اولین بار نام این خبرنگار را پشت تریبون صحن علنی مجلس فاش کرد.  حالا هم حمایت او از زاکانی است که باعث تعجب بسیاری شده است چراکه نمایندگان مجلس طبق قانون نمی‌توانند دخالتی در امور نظارتی شورای شهر تهران داشته باشند. برخی از منتقدان زاکانی معتقد بودند که این نماینده مجلس در راستای موضوعات سیاسی به تخریب نیروهای قالیباف در مجلس پرداخته است. اما همین منتقدان بر این باورند که این واکنش به واسطه آن است که صدای انتقاد اعضای شورای شهر تهران به گوش همه رسیده است. 

تذکرها تسویه حساب سیاسی نیست
ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران که یکی از مشاوران قالیباف در مجلس است نیز در این باره به هم‌میهن گفت: «آقای قالیباف توصیه‌ای به ما نکرده است. اگر قرار بود توصیه بکند به من می‌گفت.» او درباره اظهارنظر خضریان نیز تاکید کرد: «مگر ایشان به عنوان نماینده تهران در مجلس به دولت‌های گذشته از دولت روحانی تا رئیسی و دولت کنونی – پزشکیان – در رابطه با مشکلات مردم تذکر نمی‌دهد؟

چطور می‌شود که باید این تذکر را به عنوان یک تسویه‌حساب سیاسی دانست؟ ایشان در سطح ملی به دولت تذکر می‌دهد برای حل مشکلات، ما هم در سطح محلی در شورای شهر تهران برای بهبود شرایط تذکر می‌دهیم و تسویه‌حسابی در آن وجود ندارد، چه برسد به تسویه حساب سیاسی.» امانی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از اعضای شورای شهر تهران به مدح قالیباف پرداختند؟ گفت: «هر کسی که به موضوع غزه و بیروت ورود پیدا کند و اقدامی انجام دهد، مورد اقبال همه قرار می‌گیرد.»

 ادعاهای سیاسی بر علیه نقدها
سیدجعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و عضو شورای شهر تهران از مدیران قالیباف در دوره شهرداری است. چقدر از تذکرات منتقدان آقای زاکانی در شورای شهر تهران در چارت تسویه‌ حساب‌های سیاسی می‌گنجد؟ تشکری هاشمی در پاسخ به این سوال هم‌میهن گفت: «شوراهای اسلامی دو وظیفه اصلی بیشتر ندارند؛ اول تدوین و تبیین راهبردها و سیاست‌های شهری است که افق آینده شهر را تعیین می‌کند.

دوم نظارت بر اجرای صحیح مصوبات شورای شهر و جریان امور در شهرداری است.» او با اشاره به اینکه نقش نظارتی شوراها از وزن بالاتری برخوردار است، افزود: «درآمد شهرداری‌ها از مردم و بخش بسیار اندکی از آن توسط دولت تامین می‌شود. بنابراین این حق مردم است که وقتی منابع را در اختیار مدیریت شهری قرار می‌دهند از روند صحیح امور اطمینان حاصل کنند و وظیفه نظارت بر عهده نمایندگان مردم در شوراهای شهر است.»

این عضو شورای شهر تهران گفت: «برخلاف این ادعاها که خود رنگ سیاسی داشته و نشأت‌گرفته از دیدگاه‌های تند و رادیکالی است که بعضی افراد دارند، آنچه در شورای شهر تهران توسط منتقدین مطرح می‌شود به مباحث اجرایی برمی‌گردد. وقتی نمایندگان مردم در مورد تمیزی شهر و نبود کیفیت مطلوب در این زمینه صحبت می‌کنند یا درباره استفاده نابجا از سرمایه‌های شهر صحبت می‌شود، نه‌تنها لطمه‌ای به جریان انقلاب و نیروهای متعهد نمی‌زند بلکه به تقویت آن منجر می‌شود. اگر ما فساد یا ایرادی را ببینیم و آن را عنوان نکنیم در حق مردم و جریان انقلاب ظلم کرده‌ایم. ما یاد گرفته‌ایم که وسط میدان باشیم و قدردان اقدامات خوب مدیران باشیم و در کنار آن اگر نقص یا تخلف ببینیم غیرقابل اغماض است. هرچند ممکن است این رویه برای ما هزینه داشته باشد و گاهی به ازای هر انتقادی که در شورای شهر می‌کنیم در فضای مجازی علیه منتقدان متنی منتشر ‌شود.»

تشکری‌هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا قالیباف پیامی برای منتقدان آقای زاکانی فرستاده یا توصیه‌ای کرده یا خیر؟ تاکید کرد: «در طول ده‌ها سالی که آقای قالیباف را می‌شناسم یک‌بار هم ندیدم که از همکاران‌شان بخواهند که از حق‌گویی یا موضع حقوق شهروندی عدول کنند. انتقادات ما و سایر اعضای شورای شهر تهران به‌هیچ عنوان رنگ و بوی سیاسی نداشته که حالا این جهت‌گیری‌ها تغییر کند. کسانی که سعی می‌کنند با سیاست‌زدگی این فضا را مخدوش کنند به مردم شهر ظلم می‌کنند..
مرجع : روزنامه هم میهن
** ارسال نظر برای اين مطلب در تاريخ ۱۴۰۳-۰۷-۳۰ ۰۸:۴۲ بسته می شود. **
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها