به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۳ - ۱۳:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۳ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۴۹۵۸۰۵

کامران قاسم‌پور متخصص کشتی ایرانی است

کامران قاسم‌پور متخصص کشتی ایرانی است
گروه ورزشی: سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد گفت: کامران قاسم‌پور تنها آزادکار کشورمان است که تسلط خاصی به فنون ایرانی دارد و می‌تواند با زیرگیری بدون نقص خود رقبای خود را در آلبانی به چالش بکشد.
 
منصور برزگر به اقدامات تاثیرگذار علیرضا دبیر در کشتی اشاره کرد و توضیح داد: اقدامات علیرضا دبیر در بخش زیرساختی و فنی، نمونه و خاص است چرا که او در این مدت توانسته کار‌های بزرگی انجام دهد و با تاسیس مراکز مختلف کشتی در تهران و سایر نقاط کشور توانست تا حدودی جامعه مخاطب این ورزش را ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه بیشتر استعداد‌های این رشته به لحاظ مالی کم بضاعت هستند گفت: در چند دهه گذشته با وجود باشگاه‌ها و امکانات دولتی، ورزش تقریبا رایگان بود، اما اکنون درآمدزایی باعث شده تا مشکلاتی را برای ورزشکاران و علاقه‌مندان به وجود آید. امیدوارم به دنبال درآمدزایی در ورزش نباشیم تا با سازندگی و توسعه ورزش، شاهد حضور پرشور کشتی‌گیران در باشگاه‌ها باشیم.
 
دارنده یک طلا و ۲ نقره پیکار‌های کشتی قهرمانی جهان خاطرنشان کرد: کشوری که بر روی اقیاونوسی از نفت و معادن مختلف قرار دارد نیازی نیست تا با چشم درآمدزایی به ورزش نگاه کند. کشور‌هایی از جمله چین روسیه و آمریکا بیشتر به ورزش اهمیت می‌دهند چراکه متوجه شده‌اند توجه به ورزش می‌تواند بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد و همچنین می‌تواند استعداد‌های زیادی را به قهرمانی ترغیب کنند.
 
دارنده مدال نقره المپیک ۱۹۷۶ مونترال همچنین به نقش پیشکسوتان در رشد و توسعه ورزش کشتی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات مهمی که در مدیریت فعلی فدراسیون صورت گرفت استفاده از تجربیات پیشکسوتان برای رشد و تعالی این ورزش بود. هرجایی که از تجربیات آنان بهره‌مند شده‌ایم شاهد رشد و توسعه ورزش کشور بودیم. یکی از دغدغه مهم پیشکسوتان مربوط به مسائل مالی و معیشتی آنان است که باید به این موضوع بیشتر توجه کرد تا آنان بتوانند پس از قهرمانی شرایط زندگی خوبی را داشته باشند.

تئوریسن کشتی ایران همچنین در خصوص پوست‌اندازی تیم‌های ملی کشتی، گفت: کشتی ایران همانند چاه نفت است هر زمانی اکتشافی صورت گیرد به طبع آن نفت استخراج خواهد شد. اگر به دنبال موفقیت در این ورزش هستیم باید در آن سرمایه‌گذاری کنیم. از زمانی که کشتی در سال ۱۹۴۸ وارد المپیک شد، توانسته برای ورزش ایران آبروداری کند. پیشتازان این رشته در دنیا سه کشور روسیه، ایران و آمریکا هستند و اگر به دنبال آن هستیم تا حرف اول را در دنیا بزنیم با برنامه‌ریزی باید استعداد‌ها را در سراسر کشور شناسایی و تربیت کنیم.

برزگر همچنین در خصوص مصدومیت حسن یزدانی و حضور کامران قاسمپور نیز اظهار داشت: آنچه که پیشتر از دبیر شنیدم این بود که کامران را پیش از المپیک به وزن ۸۶ کیلوگرم دعوت کردند، اما او حاضر نشد تا مقابل حسن یزدانی مبارزه کند. با توجه به اینکه رقابت اوزان غیر المپیکی اواخر مهرماه در کشور آلبانی برگزار می‌شود، قاسم‌پور به عنوان نماینده کشورمان رقابت حساسی با چهره‌هایی از جمله دیوید تیلور و عبدالرشید سعدالله‌یف خواهد داشت که به طور قطع پیروزی مقابل آنان می‌تواند نظر کادر فنی را در وزن ۸۶ کیلوگرم جلب کند.

وی ادامه داد: کامران از ناحیه پا دچار مصدومیت (کشیدگی) شده بود که نگران کننده نیست. او تنها آزادکار کشورمان است که تسلط خاصی به کشتی ایرانی دارد و می‌تواند با زیرگیری بدون نقص خود رقبای خود را در تشک به چالش بکشد؛ البته امیدوارم قاسم‌پور بتواند در آلبانی به موفقیت لازم دست یابد.

وی همچنین به غیبت روس‌ها نیز اشاره کرد و گفت: زمانی که رقابت در هر رشته‌ای سنگین شود به طور قطع ارزش آن دوچندان خواهد شد. در المپیک غیبت روس‌ها تا حدودی به چشم آمد، اما معتقدم با بودن آنان سطح رقابت‌ها نزدیک‌تر خواهد شد و ارزش کشتی نیز به مراتب بیشتر خواهد شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها