به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۳ - ۲۰:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۳ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۴۹۵۸۷۷

هدست «ویژن» اپل سال آینده عرضه می‌شود

هدست «ویژن» اپل سال آینده عرضه می‌شود
گروه علمی: شرکت «اپل» قصد دارد هدست «ویژن» مجهز به واقعیت ترکیبی خود را اوایل سال آینده عرضه کند.به گزارش ایسنا، هدست «ویژن پرو»(Vision Pro) شرکت «اپل»(Apple) بازار را چندان تغییر نداده است اما این شرکت از عرضه هدست‌هایی که دنیای دیجیتال و واقعی را با هم ترکیب می‌کنند، دست نمی‌کشد.
 
 «مارک گورمن»(Mark Gurman) گزارشگر بلومبرگ در گزارش جدیدی نوشت که نسخه بعدی واقعیت ترکیبی اپل احتمالا در اوایل سال آینده با عرضه هدست «ویژن» با قیمت حدود ۲۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

اگرچه این نسخه جدید ارزان نیست اما مقرون‌به‌صرفه‌تر از ویژن پرو با قیمت ۳۵۰۰ دلار است. برای دستیابی به این قیمت، اپل از مواد ارزان‌تر و یک پردازنده‌ با قدرت کمتر استفاده می‌کند و ویژگی «آی‌سایت»(EyeSight) که چشم‌های کاربر را بیرون از هدست نشان می‌دهد، به کار نمی‌برد.
نسل بعدی ویژن پرو در سال ۲۰۲۶ و عینک‌های هوشمند و ایرپادهای مجهز به دوربین در سال ۲۰۲۷ عرضه خواهند شد.

همین گزارش، اطلاعات به‌روزرسانی‌شده‌ای را نیز درباره راهبرد خانه هوشمند اپل ارائه می‌دهد. این شرکت در این زمینه موفقیت چندانی نداشته است اما براساس گزارش‌ها، برنامه‌هایی را برای یک صفحه‌نمایش مقرون‌به‌صرفه شبیه به «آی‌پد»(iPad) دارد که می‌توان آن را در خانه برای تماشای تلویزیون، برقراری تماس تصویری و استفاده از اپلیکیشن‌ها به کار برد. همچنین، یک دستگاه رومیزی مجهز به بازوی رباتیک نیز ارائه خواهد شد که احتمالا حدود ۱۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.
برچسب ها: اپل هدست ویژن اپل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها