به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۴ - ۱۵:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۴ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۴۹۶۰۱۵

رمز ارز های رایگان، علت بوجود آمدن و معرفی جدیدترین ها

گروه کسب و کار: رمز ارزهای رایگان، سکه‌ها یا همان توکن‌های ارز دیجیتالی هستند که به‌طور رایگان بین افراد توزیع می‌شوند. به منظور به دست آوردن این رمز ارزها باید کارهای خاصی، مانند نگه داشتن یک ارز دیجیتال خاص در کیف پول خود ارز دیجیتال، شرکت در انجمن‌های آن رمز ارز، حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی و یا انجام فعالیت‌های خاص تعیین شده را انجام داد. ایردراپ‌ها (Airdrops) جوایز رایگانی هستند که بر حسب نوع فعالیت کاربر به او تعلق می‎گیرند. در این مقاله علت به وجود آمدن رمز ارزهای رایگان را تحلیل کرده و برخی از جدیدترین این ارزهای دیجیتال رایگان را معرفی می‌کنیم.
معرفی رمز ارز های رایگان جدید
معرفی رمز ارز های رایگان جدید
 لیست جدیدترین رمز ارزهای رایگان
با گسترش دنیای ارزهای دیجیتال تعداد رمز ارزهای رایگان روز به روز بیشتر می‌شود. این رمز ارزها و ایردراپ‌ها باعث فعالیت بیشتر کاربران در فعالیت ارزهای دیجیتال شده و امکان درآمدزایی در آینده را برای آنها فراهم می‌کند. از آنجایی که این رمز ارزهای رایگان به تدریج وارد بازار معاملات ارز دیجیتال شده و امکان خرید و فروش آنها وجود دارد، دریافت آنها می‌تواند منجر به کسب درآمد در آینده شود. در ادامه به معرفی برخی از جدیدترین رمز ارزهای رایگان می‎پردازیم.

StarkNet (STRK)
یکی از جدیدترین رمز ارزهای رایگان توکن‌های پلتفرم StarkNet با علامت اختصاری STRK است. استارک نت یک پلتفرم غیرمتمرکز برای برنامه‌های کاربردی با امنیت بالا در بلاک چین اتریوم است. توزیع توکن‌های رایگان و ایردراپ StarkNet روشی برای تبلیغات و ایجاد جامعه کاربری این پروژه است. کاربران می‌توانند هزینه‌های تراکنش در StarkNet را با توکن‌های STRK پرداخت کنند. از آنجایی که پلتفرم استارک نت از جنس غیرمتمرکز است، کاربران امکان مشارکت مستقیم را داشته و می‌توانند در مورد مسائل مربوط به پروژه تصمیم‌گیری کرده و رای دهند.

Canto (CANTO)
یکی دیگر از رمز ارزهای رایگان، کانتو است که با علامت اختصاری CANTO شناخته شده و توکن‌های رایگان آن از طریق ایر دراپ توزیع می‌شود. این ایردراپ‌ها به کاربرانی ارائه می‌شود که در فعالیت‌های خاصی مانند ثبت‌نام در یک خبرنامه یا حضور در یک کمپین رسانه‌های اجتماعی شرکت می‌کنند. کانتو بر ایجاد یک سیستم جدید برای ساختارهای مالی در دسترس، شفاف، غیرمتمرکز و رایگان تمرکز دارد. رمز ارز رایگان کانتو با صرافی غیرمتمرکز Canto (DEX) در ارتباط است که از مالکیت کاربر مبتنی بر رابط جلوگیری کرده و به صورت مستقیم ارز دیجیتال را در اختیار او قرار می‌دهد.
Canto از پروتکل‌های DeFi یا امور مالی غیرمتمرکز (Decentralized Finance) مانند صرافی‌های غیرمتمرکز، پروتکل‌های وام دهی و واحدهای حسابداری حمایت می‌کند. این پروتکل‌ها به گونه‌ای هستند که هیچ سازمان یا ارگانی بر روی آنها نظارت ندارد. به همین دلیل است که دریافت رمز ارزهای رایگان در Canto نه تنها می‌تواند راهی برای کسب سود در امور مالی کاربران به شمار آید، بلکه باعث می‌شود کاربران نگران ارزیابی‌های مالی از جانب سازمان‌ها نباشند. به عبارت دیگر، یک صرافی غیرمتمرکز، امکان پرداخت وام و یک رمز ارز پایدار یا استیبل کوین (Stable Coin) کاملاً معتبر، همگی در Canto وجود دارند.

Blur (BLUR)
در لیست جدیدترین ارزهای دیجیتال رایگان می‌توان به بلور اشاره کرد. شبکه بلور (Blur Network) یک پروژه رمز ارز متمرکز بر حریم خصوصی است که هدف آن ارائه تراکنش‌های ایمن و غیرقابل ردیابی است. ایردراپ‌های با توزیع 360 میلیون توکن رایگان برای کاربران، یکی از محبوب‌ترین رمز ارزهای رایگان در ماه‌های اخیر بوده است. در واقع معامله‌ کنندگانی که در شش ماه گذشته به خرید و فروش رمز ارز پرداخته‌اند، بسته‌های مراقبتی (Care Packages) را دریافت کردند که از نامتعارف (uncommon) تا کمیاب (rare) و افسانه‌ای (legendary) رتبه‌بندی شده بودند. بدین ترتیب معامله‌گران برای کسب امتیاز وفاداری تشویق شدند.

Access Protocol (ACS)
اکسس پروتکل با علامت اختصاری ACS یکی دیگر از رمز ارزهای رایگان است که جدیدا عرضه شده است. این ارز دیجیتال وابسته به پروژه‌ای در وب 3 است که از طریق آن می‌توان امکان دسترسی نامحدود به محتواها را دریافت کرد. بدین ترتیب و با استفاده از توکن‌های اکسس، کاربران مجبور به تماشای تبلیغات اینترنتی نیستند و بدون هیچ مزاحمتی می‌توانند محتوای ویدیویی مورد نظر خود را تماشا کنند. ایردراپ‌های اکسس و رمز ارزهای رایگان این پروتکل امکان دسترسی نامحدود را برای کاربران فراهم می‌سازد.

Hamster Combat (همستر کامبت)
همستر کامبت نامی شناخته شده برای ایرانیان در میان رمز ارزهای رایگان است. این پروژه که یک نوع بازی در محیط پیام رسان تلگرام است، به کاربران امکان می‌دهد تا از طریق ضربه زدن روی گوشی تلفن همراه خود، سکه دریافت کنند. ایردراپ‌های همستر کامبت به شیوه‌های مختلفی عرضه می‎شوند. یکی از آنها تبلیغات ترکیبی روزانه است که به کاربران 5 میلیون سکه رایگان می‎دهد. این ترکیب روزانه همستر کامبت هر روز تغییر می‌کند و از کاربران می‌خواهد سه آیتم خاص را در صرافی خود خریده یا سطح آن را ارتقا دهند. کاربران با شرکت در این تبلیغات، می‌توانند خزانه درون بازی خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده و به صورت غیرفعال درآمد کسب کنند.

Hamster Combat (همستر کامبت)

Paco (PACO)
پاکو یکی از رمز ارزهای رایگان است که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است. از آنجایی که PACO دارای ارزش واقعی است، با سایر میم کوین‌ها متفاوت است. برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال میم که فقط برای سرگرمی ساخته می‌شوند، توکن‎های PACO برای شرط‌بندی، دسترسی به بازار NFT و معامله قابل استفاده هستند. بنابراین دارندگان PACO می توانند از طریق توکن‌های خود سود دریافت کنند. بنابراین دریافت ایردراپ‌ها و رمز ارزهای رایگان پاکو امکان کسب درآمد و سوددهی بیشتر برای کاربران را فراهم می‌کند.

Bitcoin Dogs (0DOG)
Bitcoin Dogs یک پروژه ارز دیجیتال از نوع میم کوین (Meme Coin) است که هدف آن ایجاد یک اکوسیستم غیرمتمرکز برای دوستداران و علاقه مندان به سگ‌ها است. همان‌طور که می‌توان توکن‌های ایردراپ Bitcoin Dogs را به صورت رایگان دریافت کرد، می‌توان از نحوه دریافت Shiba رایگان که آن نیز یک میم کوین مبتنی بر سگ‌ها است، اطلاع حاصل کرد. عرضه ایردراپ‌های Bitcoin Dogs، یک روش تبلیغاتی توکن‌های ارزهای دیجیتال به صورت رایگان برای کاربران است. ایردراپ‌ها و رمز ارزهای رایگان Bitcoin Dogs منجر به افزایش آگاهی بیشتر در مورد این پروژه می‎شود و معمولا به صورت پاداش بین افرادی توزیع می‌شود که در فعالیت‌های اجتماعی مرتبط با پروژه این میم کوین شرکت می‌کنند.

دلیل عرضه ارزهای دیجیتال رایگان و ایردراپ ها
ایردراپ‌ها اغلب به عنوان یک استراتژی بازاریابی توسط پروژه‌های ارزهای دیجیتال برای افزایش آگاهی، جذب کاربران جدید و توزیع توکن‌ها برای مخاطبان گسترده‌تر عرضه می‌شود. کاربران دریافت کننده ارز‌های دیجیتال رایگان و ایردراپ‌ها، توکن‌هایی را به‌عنوان پاداشی برای مشارکت خود دریافت می‌کنند یا عرضه آنها راهی برای تشویق کاربران به منظور مشارکت بیشتر در پروژه‌های ارز دیجیتال است. هر پروژه ارز دیجیتال ممکن است دلایل خاص خود را برای ارائه توکن‌های رایگان داشته باشد.

ارز blur

از دلایل عرضه رمز ارزهای رایگان و ایردراپ‌ها می‌توان موارد زیر را برشمرد:
•    بازاریابی و تبلیغات: ایردراپ‌ها اغلب به عنوان یک ابزار بازاریابی برای تبلیغ یک پروژه ارز دیجیتال یا بلاک چین جدید عرضه می‌شود. پروژه ارز دیجیتال مورد نظر با توزیع توکن‌های رایگان، می‌تواند باعث ایجاد علاقه و جذب کاربران جدید شود.
•    تقویت جامعه کاربران: عرضه ایردراپ و رمز ارز رایگان می‌تواند راهی برای ایجاد جامعه فعال کاربران در یک پروژه ارز دیجیتال باشد. با توزیع توکن‌ها برای مخاطبان گسترده، پروژه ارز دیجیتال می‌تواند از کاربران و حامیان بالقوه بیشتری برخوردار بوده و یک شبکه فعال را ایجاد کند.
•    تمرکززدایی مالکیت از طریق توزیع توکن: عرضه ایردراپ‌ها می‌تواند به عنوان روشی برای توزیع عادلانه و گسترده توکن‌ها به کار رود. این امر می‌تواند به تمرکززدایی مالکیت و افزایش تعداد سهامداران در یک پروژه ارز دیجیتال کمک کند.
•    جذب کاربر: عرضه ایردراپ و رمز ارزهای رایگان می‌تواند راهی برای جذب کاربران جدید به یک پلتفرم یا پروژه ارز دیجیتال باشد. ارائه توکن‌های رایگان، می‌تواند افراد را برای ثبت نام و تبدیل شدن به کاربران فعال ترغیب کند.
•    پاداش دادن به کاربران موجود: از ایردراپ‌ها می‌توان برای پاداش دادن به کاربران موجود یا دارندگان توکن استفاده کرد. این کار می‌تواند به تشویق وفاداری و مشارکت در یک پروژه ارز دیجیتال کمک کند.

 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها