به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۲۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۶ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : ۴۹۶۳۵۴

بالاترین نرخ اجاره مسکن در پایتخت‌ های اروپا  

بالاترین نرخ اجاره مسکن در پایتخت‌ های اروپا  
گروه اقتصادی: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که پاریس جایگاه خود را به عنوان گران‌ترین پایتخت کشورهای عضو اتحادیه اروپا از نظر بالا بودن اجاره بها از دست داده است.
میانگین اجاره بهای ماهانه در لندن به ۲۶۹۴ پوند (۳۲۲۰ یورو) در ماه رسیده و نسبت به سال گذشته ۲.۵ درصد بالا رفته است.
بر پایه داده‌های شرکت رایت‌موو (Rightmove) که بزرگ‌ترین پرتال آنلاین بازار مسکن در بریتانیاست، متوسط اجاره بها در مناطق مطلوب‌تر لندن به ۳۱۷۵ پوند (۳۷۹۵ یورو) در ماه رسیده و در مناطق حاشیه پایتخت نیز این نرخ ۲۳۴۱ پوند (۲۷۹۷ یورو) گزارش شده است.
اوضاع در رقبای اتحادیه اروپا چگونه است؟
شرکت آلمانی تجزیه و تحلیل داده، استاتیستا (Statista) هزینه اجاره را در ۲۳ شهر برجسته اروپایی طی سه ماهه اول سال جاری میلادی بررسی کرد تا گران‌ترین شهرهای اتحادیه اروپا را تعیین کند.
شهرهایی از جمله میلان، پاریس، آمستردام، برلین، لیسبون، هلسینکی، آتن و رم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند تا مشخص شود که متوسط هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه و مبله چقدر است.
پس از بررسی اعداد، محققان استاتیستا آمستردام را به عنوان گران‌ترین پایتخت اتحادیه اروپا برای اجاره آپارتمان مسکونی یک خوابه و مبله اعلام کردند.
متوسط نرخ اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه و مبله در پایتخت هلند بیش از ۲۲۷۵ یورو در ماه است. آمستردام گرچه از سایر پایتخت‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیش افتاده اما متوسط نرخ اجاره در این شهر تقریباً ۱۰۰۰ یورو در ماه ارزانتر از لندن است.
البته متوسط اعلام شده برای لندن مربوط به محاسبه نرخ اجاره انواع آپارتمان است و نه فقط واحد تک خوابه مبله.
رم و پاریس در تعقیب آمستردام
پس از آمستردام، رم و پاریس گرانترین پایتخت‌ها از نظر اجاره بها هستند. متوسط نرخ اجاره یک آپارتمان یک خوابه مبله در رم دو هزار یورو در ماه و این نرخ در پاریس ۱۸۶۲ یورو است.
دیگر پایتخت‌های اتحادیه اروپا، مادرید و برلین، به طور قابل توجهی ارزان‌تر از لندن و آمستردام هستند و اجاره در این شهر اسپانیا به طور متوسط ۱۴۹۴ یورو و در پایتخت آلمان ۱۵۰۰ یورو در ماه است.

ارزانترین‌ پایتخت‌های اروپایی
در مقابل، بوداپست و آتن مقرون به صرفه‌ترین مکان‌ها برای اجاره مسکن هستند. بوداپست عنوان ارزان‌ترین اجاره را به دست آورد چرا که نرخ ماهانه اجاره در آن ۹۵۰ یورو است.نرخ اجاره بهای مسکن در آتن، پایتخت یونان نیز هزار یورو در ماه است.
برچسب ها: اتحادیه اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها