به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۲۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۶ ساعت ۲۲:۱۸
کد مطلب : ۴۹۶۳۵۸

واكنش بایدن و نتانیاهو به كشته شدن یحیی سنوار 

واكنش بایدن و نتانیاهو به كشته شدن یحیی سنوار 
گروه بین الملل: رییس‌جمهور ایالات متحده با انتشار بیانیه‌ای درباره مرگ یحیی سنوار، رهبر حماس، گفت این روزی خوب برای اسرائیل، ایالات متحده و جهان است.
جو بایدن در این بیانیه، سنوار را مسئول مرگ هزاران نفر از اسرائیلی‌ها، فلسطینی‌ها، آمریکایی‌ها و شهروندان بیش از ۳۰ کشور دیگر دانست.بایدن همچنین با اشاره به حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل یادآوری کرده سنوار طراح کشتارهای ۷ اکتبر بود که در آن بیش از ۱۲۰۰ نفر کشته شدند و بیش از ۲۵۰ نفر از جمله ۴۶ شهروند آمریکایی به گروگان گرفته شدند.
بایدن در بیانیه خود گفته پس از کشتار ۷ اکتبر، نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده و نیروهای اطلاعاتی با همتایان اسرائیلی خود همکاری کردند تا رهبران حماس، از جمله سنوار، را شناسایی و ردیابی کنند.او در ادامه تاکید کرده رویداد امروز ثابت می‌کند که هیچ تروریستی در جهان، هرچقدر هم که پنهان شود، نمی‌تواند از عدالت فرار کند.
بایدن همچنین گفت که با نخست‌وزیر نتانیاهو و دیگر رهبران اسرائیلی درباره بازگرداندن گروگان‌ها به خانه‌هایشان و پایان دادن به این جنگ که به افراد بی‌گناه آسیب فراوانی رسانده است، گفتگو خواهد کرد.
همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در یک پیام ویدیویی ضمن تائید کشته‌شدن یحیی سنوار، رهبر نظامی حماس، در عملیات نظامی اسرائیل، گفت الان زمان این رسیده است که غزه از شر حماس رها شود.نتانیاهو همچنین با اشاره به وضعیت گروگان‌های اسرائیلی، گفت «ما این جنگ را تا آوردن همه گروگان‌ها به خانه ادامه می‌دهیم.»
نتانیاهو، همچنین به مردم غزه گفت یحیی سنوار، رهبر حماس، زندگی آن‌ها را نابود کرده است.او افزود که سنوار به مردم گفته بود که مانند شیر است، اما در واقع در یک تونل تاریک پنهان شده بود و زمانی که از ترس از سربازان اسرائیلی فرار کرد، کشته شد.نتانیاهو تاکید کرد که حماس دیگر غزه را اداره نخواهد کرد و این آغاز دوران پس از حماس است.
او همچنین خطاب به اعضای حماس گفت هر کسی که گروگان‌های اسرائیلی را نگه دارد و سلاح‌هایش را زمین بگذارد و گروگان‌ها را آزاد کند، زنده خواهد ماند. اما هر کسی که به گروگان‌ها آسیب بزند، کشته خواهد شد.
از سوی دیگر یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در بیانیه‌ای یحیی سنوار،  گفت: «حذف او عدالت را به ارمغان آورد».او افزود: «سنوار هنگامی هدف قرار گرفت که در حال فرار بود. سنوار نه در قامت یک فرمانده، بلکه در قامت فردی که تنها به خود اهمیت می‌داد، جان باخت.»او خطاب به اعضای حماس در نوار غزه گفت: «زمان آن رسیده است که بیرون بیایید، گروگان‌ها را آزاد کنید، دستانتان را بالا ببرید و تسلیم شوید.»


 
برچسب ها: یحیی سنوار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها