به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۸ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۸ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۴۹۶۶۷۰

کمبود این ۳ ویتامین عامل خشکی پوست است

کمبود این ۳ ویتامین عامل خشکی پوست است
گروه سلامت: ۳ ویتامین اصلی که در حفظ سلامت پوست و مقابله با خشکی نقش دارند، عبارتند از:

ویتامین C
ویتامین C دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است، به ترمیم آسیب‌های پوستی کمک می‌کند. ویتامین C در طیف گسترده‌ای از میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد، از جمله: پرتقال، کیوی، لیمو، گریپ فروت، گوجه فرنگی، توت فرنگی، کلم بروکلی، گل کلم، فلفل دلمه‌ای و ... .

ویتامین D
ویتامین D نقش مهمی در حفظ یکپارچگی سد طبیعی پوست دارد که به عنوان اولین خط دفاعی در برابر باکتری‌های مضر عمل می‌کند. اگر ویتامین D کافی دریافت نکنید، پوست شما دیر یا زود ممکن است دچار اگزما یا پسوریازیس شود که هر دو با خشکی پوست مرتبط هستند. ویتامین D همچنین به تنظیم سطح رطوبت پوست کمک می‌کند. کمبود ویتامین D بسیار رایج است. معمولا ما بیشتر ویتامین D مورد نیاز بدن را از نور خورشید دریافت می‌کنیم. کسانی که مبتلا به کمبود ویتامین D هستند، اغلب با خشکی مزمن پوست، دست و پنجه نرم می‌کنند؛ توصیه می‌شود این افراد تحت نظر پزشک به مصرف مکمل‌های این ویتامین روی بیاورند.

ویتامین E
اگر می‌خواهید پوستی سالم و سرشار از رطوبت داشته باشید، دریافت ویتامین E کافی ضروری است. ویتامین E یک آنتی اکسیدان است و علاوه بر اینکه به طور گسترده به عنوان مکمل در دسترس است، معمولاً در خوراکی‌هایی مانند: تخمه آفتابگردان، بادام زمینی، کدو تنبل، فلفل دلمه‌ای قرمز، بادام و روغن جوانه گندم نیز یافت می‌شود. ویتامین E با جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد ناشی از UV، به محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV خورشید کمک می‌کند. این ویتامین در درمان آفتاب سوختگی نیز نقش دارد.
مرجع : خبرآنلاین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها