به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۳۰ - ۱۲:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۳۰ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۹۶۹۲۸

منجی پرسپولیس از ۲قاره آمد

منجی پرسپولیس از ۲قاره آمد
گروه ورزشی: خرید آفریقایی پرسپولیس برای رقابت در خط حمله، فرد بعدی در ادامه سلسله مطالب «بیوگرافی بازیکنان حاضر در لیگ برتر» مطابق حروف الفبا و شماره پیراهن، است که خوان کارلوس گاریدو با او فصل نقل و انتقالات را تمام کرد.
 
 تابستان ۲۰۲۳ لوکاس ژوائو با باشگاه شانگهای پورت اف سی از سوپر لیگ چین قرارداد امضا کرد. در فوریه ۲۰۲۴، پس از قهرمانی با تیم چینی، با ام صلال قراردادی کوتاه‌مدت بست تا به لیگ ستارگان قطر بپیوندد. اختلاف زمانی برگزاری بازیها در شرق و غرب قاره کهن این امکان را به بازیکنان می‌دهد تا در هر دو خطه بازی کنند.

او در چین طی ۹ بازی ۳ گل زد و در لیگ ستارگان قطر در ۱۰ بازی همین تعداد گل تا اینکه در ۹ سپتامبر ۲۰۲۴ ژائو به پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خلیج فارس پیوست. او اولین بار از دقیقه ۸۲ بازی با آلومینیوم در هفته ۵ برای پرسپولیس به زمین رفت و ۱۴ دقیقه در دربی و ۴۰ دقیقه برابر چادرملو بازی کرد و گلی نزد.

در لیگ نخبگان آسیا هم برابر الاهلی در جده به زمین آمد و یک فرصت عالی را از دست داد. برابر پاختاکور هم طلسم دروازه برایش نشکست تا همه امیدش به بازی سوم با السد در دوحه باشد.
لوکاس ژوائو در سال ۲۰۱۳ دو بازی ملی در سطح جوانان برای پرتغال انجام داد. سپس به تیم زیر ۲۱ سال دعوت و در ۳ بازی دو گل برای سلسائو زد. او برای نخستین‌بار در ۶ نوامبر ۲۰۱۵ توسط فرناندو سانتوس برای انجام بازی‌های دوستانه برابر روسیه و لوکزامبورگ به تیم بزرگسالان پرتغال دعوت و در شکست ۰–۱ پرتغال در برابر روسیه، ۱۸ دقیقه به میدان رفت.

یک بازی برای تیم زیر ۲۳ سال پرتغال در سال ۲۰۱۶ پایانی بر کارنامه ملی او در اروپا بود. ژوائو در سال ۲۰۲۲ تصمیم به بازی برای سرزمین پدری یعنی آنگولا گرفت و تا امروز در ۶ بازی برای آنگولا یک گل هم به غنا در مقدماتی جام ملتهای آفریقا ۲۰۲۳ زده است.

مدیران باشگاه پرسپولیس در تابستان ۱۴۰۳ و بعد از جذب الکسی گندوز، ایوب العملود، میلاد محمدی، فرشاد احمدزاده و علی علیپور، به دنبال آن بودند تا بتوانند پروژه خود در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه را با جذب یک مهاجم به پایان ببرند.

با وجود مطرح‌شدن اسامی مختلف، سرخ‌پوشان پایتخت سعی داشتند تا در سکوت با گزینه مدنظر خود، مذاکرات‌ را پیش ببرند که سرانجام این مذاکرات ثمربخش بود و رایزنی‌های انجام شده به توافق با لوکاس ژوائو، مهاجم پرتغالی-آنگولایی ختم شد و رسماً از او در نقش مهاجم جدید پرسپولیس پرده‌برداری شد.

آخرین بازی ملی او در فیفادی قبلی بود که ژوائو برابر تیم ملی کامرون، فرصتی ۱۱ دقیقه‌ای برای بازی به‌دست آورد تا ششمین بازی ملی‌اش رسماً به‌ثبت برسد.لوکاس ژوائو در ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ آخرین سهمیه جذب بازیکن خارجی پرسپولیس شد، او که ازدواج کرده و یک دختر و یک پسر دارد. اگرچه هرگز در سطح نخست اروپا نبوده و در دورانی به یکی از تیم‌های لیگ برتر انگلیس نیز لینک شد اما این انتقال انجام نشد تا نتواند در بالاترین سطح انگلیس بازی کند.
مرجع : خبرورزشی
برچسب ها: پرسپولیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها