به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۳۰ - ۱۴:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۳۰ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۹۷۰۰۵

بیت کوین در مسیر ثبت رکورد تاریخی قیمت

بیت کوین در مسیر ثبت رکورد تاریخی قیمت
گروه اقتصادی: با انتشار اخبار جدید مبنی بر افزایش احتمال اعمال کاهش نرخ بهره بانکی از سوی فدرال رزرو آمریکا که گفته می شود احتمالا در ماه نوامبر انجام خواهد شد، قیمت ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین، روند صعودی تندی به خود گرفته اند. صبح روز دوشنبه، بیت کوین موفق شد به کانال ۶۹ هزار دلاری نفوذ کند و رمزارزهای دیگر بازار همچون ریپل، سوالانا و اترویم نیز شاهد تغییراتی مشابه در قیمت بودند.

بهه گزارش بازار، با توجه به حساسیت بازار در مقطع زمانی کنون، در گزارش حاضر سعی خواهیم کرد بر فاکتورهای تکنیکال تحلیل قیمت سه رمزارز بیت کوین، ریپل و سولانا بپردازیم که بیشترین شانس را برای افزایش قیمت دارند.

تحلیل قیمت بیت کوین
بیت کوین اوایل صبح دوشنبه به وقت بازارهای آسیایی موفق شد تا حوالی مقاومت اصلی خود یعنی ۷۰ هزار دلار پیشروی قیمت داشته باشد. در صورتیکه قیمت بتواند از این سطح مهم عبور نماید، باید منتظر ثبت رکورد قیمت جدید تاریخی برای این رمزارز بود. در صورتیکه بیت کوین موفق به عبور از مقاومت ۷۰ هزار دلاری خود شود، امکان افزایش قیمت تا سطح جدید قیمت تاریخی خود یعنی کانال ۷۳ هزار دلار وجود خواهد داشت. اما در صورت عدم توانایی گاوها برای عبور از مقاومت ۷۰ هزار دلاری، امکان اصلاح قیمت تا محدوده ۶۶ هزار دلار وجود دارد. اتریوم نیز از وضعیت مشابه برخوردار بوده و قیمت در بالای خط سیگنال در حرکت بوده که نشانگر وضعیت صعودی بازار است. در نمودار زیر، می توانید آخرین وضعیت قیمت بیت کوین را ملاحظه بفرمایید.


تحلیل قیمت ریپل
ریپل از روز جمعه و در پی پیشرفت های حاصل شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در خصوص پرونده جنجالی این رمزارز، پیشرفت قیمت خود را آغاز کرده است. عقب نشینی SEC از جریمه ۱۲۵ میلیون دلاری وضع شده علیه ریپل که در ماه آگوست سال جاری به دلیل عدم رعایت مقررات و قوانین این سازمان صادر شد، ریپل نیز بار دیگر به مسیر صعودی قیمت خود بازگشته است.


در زمان تنظیم این گزارش، قیمت ریپل به محدوده ۵۵ سنتی رسیده که احتمال جهش قیمت تا سطح مقاومت بعدی یعنی ۶۰ سنت وجود دارد. اهداف بعدی برای قیمت ریپل نیز روی نقاط ۰.۶۶۴۹ دلار و ۰.۷۴۲۹ دلار تعیین شده اند.

پیشرفت چشمگیر قیمت سولانا
سولانا علیرغم پیشرفت های خوب و چشمگیر قیمت خود در سال جاری، طی هفته های گذشته روندی نسبتا خنثی را در پیش گرفته بود. با اینحال، قیمت این رمزارز روز جمعه بیش از ۲ درصد پیشرفت قیمت را تجربه کرده که عمده این تغییرات قیمت به دلیل رای مشتریان سولانا برای تعیین ولیدیتور و اکوسیستم جدید سرمایه گذاری سولانا بوده که به ادعای مدیران این شرکت، می تواند راندمان بلاکچین سولانا را تا حد چشمگیری افزایش دهد.

در حال حاضر، مهمترین مقاومت قیمت سولانا روی ۱۶۹ دلار قرار داشته و هدف بعدی قیمت برای فروش نیز در محدوده ۱۹۴ دلار تعیین شده است. مهمترین حمایت های سولانا نیز به ترتیب، روی نقاط ۱۴۴.۷۱ دلار و ۱۳۴.۲۷ دلار قرار دارند. بار دیگر نیاز به تاکید است که حتما برای ثبت سفارش های خرید یا فروش، دستکم سه مولفه اصلی تاثیرگذار بر روند تحلیل تکنیکال قیمت، یعنی RSI، شاخص دلار و تغییرات در روند قیمت بیت کوین را مد نظر قرار دهید تا از بروز هرگونه ضرر مالی تا حد امکان جلوگیری شود.
برچسب ها: بیت کوین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها