به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۳۰ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب : ۴۹۷۰۹۳

 فیلترینگ یک دلالی بی جا و به ضرر مردم است

 فیلترینگ یک دلالی بی جا و به ضرر مردم است
گروه سیاسی: طرح صیانت از فضای مجازی و یا همان طرح معروف به فیلترینگ که از جمله دستاوردهای مجلس یازدهم بود و در همان مجلس مسکوت ماند، به نظر می‌رسد طیف حامیان آن طرح باردیگر دست به کار شده اند تا این طرح را به شکلی دیگر اجرایی کنند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر چند نمایندگان مجلس دوزادهم در همان ابتدای کار تلاش کردند با ارائه طرحی تحت عنوان حذف  فیلترینگ، محدودیت‌های فضای مجازی را ساماندهی  و به نوعی فیلتیرنگ را کمرنگ کنند اما خیلی زود این طرح که ۱۹ نماینده پای آن را امضا کرده بودند و به موجب آن قرار بود با مسئولیت رئیس جمهور فیلتر برخی از پیام‌رسان‌ها برداشته شود، از دستور کار مجلس خارج شد و حالا با گذشت حدود ۳ ماه از آن طرح، تندروها با طرحی دقیقا متضاد طرح پیشین قصد دارند در عرصه فیلترینگ عرض اندام کنند.
حمید رسایی از جمله نمایندگان تندرو در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، ضمن تایید این خبر که برخی نمایندگان مجلس به دنبال ارائه طرح صیانت جدید هستند، خود را رئیس کمیته این طرح معرفی می‌کند و از اعلام جزئیات آن خودداری می‌کند.در حالی که رسایی از طرح جدید مجلس در راستای فیلترینگ خبر می‌دهد، علی کشوری که سخنگویی کمیسیون اصل ۹۰ را برعهده دارد در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین ضمن اعلام برائت از تندروها از معایب فیلترینگ و باگ‌های امنیتی آن می‌گوید.
در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با حمید رسایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی را می‌خوانید:
حمید رسایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره جزئیات طرح جدید مجلس برای صیانت از فضای مجازی گفت: من رئیس کمیته این طرح هستم.
وی در پاسخ به اینکه آیا طرح مذکور ادامه همان طرح صیانت است یا خیر، افزود: جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.
علی کشوری، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ نیز در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره اینکه زمزمه‌هایی درباره اینکه برخی از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری به دنباال ارائه طرحی در راستای صیانت از فضای مجازی هستند، گفت: بنده نه خودم جزو آن طیف هستم نه اینکه در این مورد اطلاعی دارم.
وی در واکنش به اینکه در این مدت نتیجه محدودسازی اینترنت و فیلترینگ را دیدیم، چرا بازهم نگاه ها به سمت فیلترینگ است، گفت: نظر بنده به عنوان یک نماینده این است که همه جای دنیا یکسری محدودیت‌هایی برای استفاده از فضای مجازی وجود دارد، اصلی‌ترین سوال بنده این است که اگر بخواهیم فضای مجازی را محدود و فیلتر کنیم و از آن طرف فیلترشکن بگیریم و به مردم بفروشیم، یک دلالی و کاسبی بی‌جا به ضرر مردم است.
کشوری در ادامه اظهار کرد: اگر قرار باشد که این اتفاق بیافتد برای همه باید به صورت یکسان باشد و از یک مرجع مشخص و قابل پیگیری این اتفاق بیافتد. به عبارت دیگر چه معنی دارد که از یک طرف ما فیلتر کنیم و از طرف دیگر فیلترشکن بفروشیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد امنیتی استفاده از فیلترشکن خاطرنشان کرد: خیلی از موارد می‌توانند باگ امنیتی برای ما داشته باشند و در بسیاری از مسائل ضعف داریم.
کشوری درباره اینکه بحث مربوط به فیلترینگ و فیلترشکن‌ها در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح شده یا خیر، یادآور شد: هنوز در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح نشده است و اگر مطرح شود حتما اطلاع می‌دهم.


 
برچسب ها: فیلترینگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها