به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۴ - ۱۴:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۴ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۴۹۷۵۵۵

مسأله گرانی نه تنها حل نشده بلکه بیشتر هم شده است

مسأله گرانی نه تنها حل نشده بلکه بیشتر هم شده است
گروه سیاسی: آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر کشور و استاندار جدید قم به انتظارات مردم از مسؤولین اشاره و تاکید کرد: باید با تغییر مسئولین، در پیشبرد امور کشور، پیشرفت حاصل شود و مشکلات مادی و معنوی مردم کاهش یابد.به گزارش جماران،سردار مومنی وزیر کشور با حضور در دفتر آیت الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار به انتظارات مردم از مسؤولین اشاره کرده و ابراز کرد: باید با تغییر مسئولین، در پیشبرد امور کشور، پیشرفت حاصل شود و مشکلات مادی و معنوی مردم کاهش یابد.
وی انتقاد سازنده را کارساز دانسته و خاطرنشان ساخت: انتقاد باید به صورت منطقی باشد نه تخریبی و منتقدین ضمن بیان دلسوزانۀ انتقادات خود، راهکار هم ارائه کنند. 

این مرجع تقلید در ادامه به مشکلات اقتصادی مردم اشاره کرده و بیان داشت: مسألۀ تورم و گرانی و افزایش ارز از مشکلات شاخص کشور است که در دولت جدید نیز نه تنها کاسته نشده؛ بلکه افزایش هم یافته است.

آیت الله مکارم شیرازی به اجاره بهای سنگین مسکن و مشکلات مستأجران اشاره و اظهار داشت: اجاره مسکن به طور بی رویه و بدون قانون بالا می رود، البته برخی از مالکان نیز مقصرند ولی دولت هم در این زمینه وظایفی دارد که باید به آن عمل کند. 

وی اعتیاد را عامل بسیاری از مشکلات دانست و خاطرنشان ساخت: بسیاری از سرقت ها و امثال آن ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است که متاسفانه تهیه آن نیز بسیار آسان است.استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه این گزاره که تمام مشکلات، ناشی از تحریم ها و عوامل خارجی و یا مسئولین سابق است را نادرست دانست و تاکید کرد: علت بسیاری از مشکلات کم کاری و اشتباهات خودمان است که باید سعی کنیم این وضعیت را تغییر دهیم. 

آیت الله مکارم شیرازی حجاب را از مسلمات دین اسلام برشمرد بیان داشت: برخی قصد تخریب حجاب بانوان از طریق کتاب و دیگر برنامه ها را دارند که باید ضمن آموزش صحیح حجاب به بانوان، جلوی این تخریب ها گرفته شود؛ البته باید توجه شود که برخورد قهری و خشونت آمیز در این زمینه نتیجه معکوس دارد.

این مرجع تقلید شهر مقدس قم را پایتخت معنوی کشور عنوان و خواستار تسهیل دسترسی و تأمین امنیت مردم در زیارت بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و شناساندن جایگاه قم شد.وی در ادامه ذکر مشکلات شهر قم به مشکل نبود فرودگاه در قم اشاره و با گلایه از بی توجهی مسئولان کشوری اظهار داشت بارها نسبت به فرودگاه قم به مسئولین تذکر داده ایم، ولی با اینکه اکثر موانع آن برطرف شده، ولی این طرح هنوز متوقف مانده است.در پایان این دیدار، آیت‌الله مکارم شیرازی از تلاش های استاندار پیشین تشکر کرده و برای استاندار جدید آرزوی موفقیت کرد.
** ارسال نظر برای اين مطلب در تاريخ ۱۴۰۳-۰۸-۱۱ ۰۹:۲۱ بسته می شود. **
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها