به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۴ - ۲۳:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۴ ساعت ۲۳:۲۸
کد مطلب : ۴۹۷۷۰۸

ریختن آشغال بر ساختمان ریاست‌جمهوری کره‌ جنوبی

ریختن آشغال بر ساختمان ریاست‌جمهوری کره‌ جنوبی
گروه بین الملل: سرویس حفاظت ریاست جمهوری کره‌جنوبی اعلام کرده است که یک بالون حامل زباله کره‌شمالی از مرز دو کشور گذشته و بر ساختمان ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی افتاده است.
این بالون از جمله حامل بروشورهای تبلیغاتی سیاسی کره‌شمالی بود که یکی از آنها لحظاتی قبل از برگزاری مراسم استقبال از آندری دودا، رئیس جمهور لهستان در زمین مراسم پیدا شد. مسئولان پیش از مراسم بالون زباله را پیدا و محل را تمیز کرده بودند.
در تبلیغات سیاسی که با بالون حمل می‌شد از جمله حملاتی شخصی علیه رئیس جمهور کره‌جنوبی و همسرش مطرح شده بود.
براساس گزارش‌ها افتادن این بالون حاوی زباله نگرانی‌ها در مورد آسیب پذیری مکان‌های کلیدی کره‌جنوبی در برابر تجاوز احتمالی کره‌شمالی را افزایش داده است.از بهار امسال کره‌شمالی در اقدامی تلافی‌جویانه حداقل ۲۶۰ بالون حامل زباله را بر مناطقی از کره‌جنوبی فرو انداخت.پیونگ‌یانگ در آن زمان گفته بود که این اقدام تلافی جویانه آنها در پاسخ به بالون‌های حاوی تبلیغات است که توسط فعالان کره‌جنوبی فرستاده شده‌اند.کره‌شمالی و جنوبی هر دو از زمان جنگ کره در دهه ۱۹۵۰ از بالون در فعالیت‌های تبلیغاتی خود استفاده کرده‌اند.
در خرداد امسال این حادثه چند روز پس از آن رخ داد که کره شمالی اعلام کرد اقدام فعالان کره جنوبی را در «پخش مکرر اعلامیه‌ها و سایر زباله‌ها» در مناطق مرزی تلافی خواهد کرد.
کیم‌کانگ‌ایل، معاون وزیر دفاع کره‌شمالی در آن زمان با انتشار بیانیه‌ای در رسانه‌های خبری این کشور گفت: «انبوهی از کاغذ باطله و زباله به زودی در مناطق مرزی و داخلی کره‌جنوبی پراکنده خواهند شد و آنها مستقیماً میزان تلاش‌هایی را که برای از بین بردن این زباله‌ها مورد نیاز است، تجربه خواهند کرد.»
کره جنوبی چند سالی است از طریق بسته‌هایی که در رودخانه مرزی رها می‌کند، برای شهروندان کره شمالی اقلامی مانند سریال‌های تلویزیونی،‌ دلار و پوشاک می‌فرستد.
کره شمالی در خرداد امسال ۲۶۰ بالون به آنها کیسه‌های پلاستیکی پر از زباله اویخته بود به آسمان کره جنوبی فرستاد و به این ترتیب، خاطرات جنگ تبلیغاتی دو کره را که بیش از ۶۰ سال است ادامه دارد، تجدید کرد.این روند باعث شده که مقامات کره‌جنوبی به شهروندان این کشور هشدار دهد که در خانه بمانند و به این کیسه‌ها دست نزنند.
‌ ‌این روند ادامه یافت و مقامات کره جنوبی در مرداد امسال اعلام کردند که بالون‌های حامل زباله از کره شمالی در محوطه ریاست‌جمهوری این کشور در شهر سئول فرود آمده‌اند.
این اولین بار بود که دفتر رئیس‌جمهور کره جنوبی، که یک منطقه پرواز ممنوع است، با بالون‌های به پرواز درآمده از پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی هدف قرار گرفت.
سرویس امنیتی ریاست‌جمهوری این کشور اعلام کرده که یک تیم ویژه مقابله با حملات شیمیایی، زیستی و رادیواکتیو را برای جمع‌آوری بالون‌ها اعزام کرده و مشخص شده که آنها هیچ خطر آلودگی یا تهدید امنیتی ندارند.به گزارش سایت خبری محلی یونهاپ، ارتش به دلیل نگرانی از پراکنده شدن محتوای این بالن‌ها آنها را ساقط نکرد.
این دومین باری است که بالون‌های زباله‌های از کره‌شمالی به کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی می‌رسند.
 
برچسب ها: کره‌جنوبی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها