به روز شده در ۱۴۰۳/۱۰/۰۷ - ۰۰:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱۰/۰۶ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۵۰۷۱۹۴

راهنمای راه اندازی خط تولید و بسته بندی سبزی سرخ شده

گروه کسب و کار: راه اندازی خط تولید و بسته بندی سبزی سرخ شده به عنوان یکی از سودآورترین خطوط تولید می باشد که شما می توانید از این طریق سود قابل توجهی را بدست بیاورید اگر قصد راه اندازی خط تولید و بسته بندی سبزی سرخ شده را دارید در این مقاله به بررسی پارامترهای مهم در این مورد خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.
راهنمای راه اندازی خط تولید و بسته بندی سبزی سرخ شده
ایجاد و راه‌ اندازی خط تولید، فرآوری و بسته‌ بندی سبزیجات سرخ‌ شده
خط کامل شستشوی سبزی یک سیستم جامع است که شامل تجهیزات و فرآیندهایی برای شستشو و خشک کردن سبزیجات می‌ باشد. این خطوط شامل باندهای نقاله، تمیزکننده‌ های اولیه و ثانویه، سیستم آبکشی و خشک کننده، دستگاه آبگیر سانتریفیوژ و دستگاه شستشوی سبزی است. با بهره‌ گیری از این خط، عملکرد و بهره‌ وری در فرآیند شستشو و فرآوری سبزیجات بهبود می‌ یابد.
با توجه به این که شستشو در بسیاری از انواع خط تولید مواد غذایی مورد نیاز است به همین خاطر خط تولید سبزی سرخ شده، خط تولید میوه جات، خط سبزیجات خشک، گیاهان دارویی و… نیاز به شستن سبزیجات دارند. دستگاه شستشوی سبزی از مهمترین دستگاه های مورد استفاده در این خط تولید است.
راه اندازی خط تولید و بسته بندی سبزی سرخ شده نیازمند برنامه‌ ریزی دقیق و بررسی جوانب مختلف است. به همین خاطر در ادامه به بررسی مراحل اصلی این فرآیند خواهیم پرداخت.
برای آشنایی با دستگاه بسته بندی سبزیجات کلیک کنید.

تحقیق و بررسی بازار
•    تحلیل نیازها و تقاضا:
در ابتدای کار نیاز است تا با بررسی بازار هدف و تحلیل تقاضا برای سبزی‌ های سرخ شده در مورد برخی از پارامترهای مهم تصمیم گیری نهایی انجام شود.
•    رقبا: شناسایی رقبای موجود و بررسی نقاط قوت و ضعف آن‌ ها

برنامه‌ ریزی کسب و کار
•    تدوین طرح کسب و کار: شامل اهداف، استراتژی‌ ها و برنامه مالی
•    تعیین موقعیت جغرافیایی: انتخاب مکان مناسب برای راه‌ اندازی خط تولید

مراحل تولید
•    تجهیزات: تهیه و خرید ماشین‌ آلات صنعتی برای راه اندازی خط تولید (دستگاه‌ های شستشو، سرخ‌ کن و بسته‌ بندی)
•    فرایند تولید: طراحی فرآیند تولید (مراحل شستشو، خشک کردن، سرخ کردن و بسته بندی)
•    تامین مواد اولیه: شناسایی و تامین سبزیجات تازه و با کیفیت

استانداردها و مجوزها
•    مجوزهای لازم: دریافت مجوزهای بهداشتی و صنعتی مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار
•    استانداردهای کیفیت: رعایت استانداردهای بهداشتی و کیفیت در تولید

بسته بندی سبزیجات
•    طراحی بسته‌ بندی: انتخاب مواد بسته‌ بندی مناسب و طراحی جذاب
•    لیبل و اطلاعات: درج اطلاعات لازم بر روی بسته‌ ها

توزیع و فروش
•    کانال‌ های توزیع: تعیین کانال‌ های توزیع
•    استراتژی بازاریابی: برنامه ‌ریزی برای تبلیغ و فروش محصولات

مدیریت و کنترل کیفیت
•    کنترل کیفیت: در نظر گرفتن سیستم‌ هایی جهت کنترل کیفیت در تمامی مراحل تولید
•    آموزش پرسنل: آموزش کارکنان جهت رعایت استانداردها و فرآیندهای تولید
به دو مورد مهم تحلیل هزینه‌ ها و سرمایه‌ گذاری و توجه به تقاضا فصلی باعث می شود تا بتوانید بهترین تصمیم را برای راه اندازی خط تولید کسب و کار خود داشته باشید.



انتخاب تجهیزات و ماشین‌ آلات ضروری راه اندازی خط تولید و بسته بندی سبزی سرخ شده
راه ‌اندازی خط تولید و بسته ‌بندی سبزی سرخ ‌شده نیاز به تجهیزات و ماشین‌ آلات خاصی دارد که مراحل مختلف تولید، از آماده‌ سازی تا بسته ‌بندی را تسهیل کند. در این بخش به چندین تجهیزات و ماشین ‌آلات ضروری اشاره می‌ شود:

تجهیزات آماده‌ سازی مواد اولیه
•    ترازو و دستگاه اسید سنج:
جهت دقت در اندازه‌ گیری و کنترل کیفیت مواد اولیه
•    شستشوی سبزیجات: دستگاهی برای شستشوی سبزیجات با آب و ضدعفونی‌ کننده
•    خردکن و چرخ‌ کن: جهت خرد کردن سبزیجات به اندازه‌ های مناسب پیش از سرخ شدن
تجهیزات فرآوری
•    سرخ‌ کن صنعتی: دستگاهی جهت سرخ کردن سبزیجات (دارای تنظیم دما و زمان هستند تا کیفیت سرخ کردن بهینه باشد.)
•    دستگاه تصفیه روغن: کمک به حفظ کیفیت روغن و کاهش هزینه‌ ها کمک می‌ کند.
دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات

•    دستگاه شستشو اول (گل گیر): این دستگاه شامل سیستم چرخش آب می باشد و امکان حشره گیری آنزیم زدایی و گل گیری سبزیجات را برای شما فراهم می کند. جنس بدنه این دستگاه تمام استیل و امکان شستشو آن در صورت نیاز وجود دارد.
•    دستگاه شستشو دوم (انگل زدا): در مورد عملکرد این دستگاه باید بگوییم که دستگاه شستشو دوم در خطوط تولید سبزی خشک تفاوت خاصی با دستگاه شستشو گل گیر ندارد و فقط در مورد استفاده از ماده انگل زدا دارای تفاوت هایی به نسبت یک دیگر هستند و بعد از انگل زدایی توسط بالابر به مرحله شستشوی بعدی منتقل خواهد شد.
•    دستگاه شستشو سوم: شستشو نهایی در این مرحله انجام‌ می شود و کمک می کند مواد شیمیایی و آلودگی‌ های باقی‌ مانده بر روی سبزی کاملاً پاک شود. بعد از اتمام شستشو توسط نوار نقاله مدولار دستگاه به مرحله بعدی منتقل خواهد شد.

نوار استیل آبکشی
بعد از اتمام نوار استیل آبکشی محصول بر روی نوار استیل آب‌کشی قرار می گیرد و با دوش های قرار داده شده بر روی دستگاه، آب‌ کشی نهایی انجام خواهد شد.

تجهیزات بسته‌ بندی
•    دستگاه شیرینگ پک: جهت بسته‌ بندی انواع ظروف یکبار مصرف استفاده می‌ شود. عملکرد این دستگاه به صورت نیمه اتوماتیک می باشد و نیاز به یک اپراتور دارد.
•    دستگاه بسته‌بندی وکیوم: جهت بسته‌ بندی سبزیجات با جلوگیری از ورود هوا و افزایش ماندگاری
•    دستگاه مهر و موم: برای ایمن کردن بسته‌ ها و حفظ تازگی
•    دستگاه چاپ بر روی بسته‌ بندی: برای برچسب‌ گذاری و مشخصات محصول

تجهیزات جانبی
•    پالت و قفسه: جهت نگهداری مواد اولیه و محصولات آماده.
•    سیستم‌ های تهویه مطبوع: برای کنترل دما و رطوبت در محیط تولید
•    دستگاه‌ های نظارتی: شامل دوربین‌ ها و سنسورهای کنترل کیفیت برای تضمین ایمنی و کیفیت

تجهیزات آزمایشگاهی
•    آزمایشگاه کنترل کیفیت: برای بررسی کیفیت مواد اولیه و محصولات نهایی


فرآیند تولید و بسته بندی سبزی سرخ شده به چه صورت است؟
فرآیند تولید و بسته بندی سبزی سرخ شده به صورتی که در ادامه اشاره می کنیم انجام می شود.
•    شستشو: در ابتدای کار نیاز است تا سبزی‌ های مورد استفاده با استفاده از روش های اصولی شسته شوند تا هر گونه آلودگی یا ذرات غیرمجاز باشند.
•    خشک کردن: بعد از اتمام مراحل مربوط به شستشو، سبزی‌ ها باید خشک شوند. (استفاده از دستگاه خشک کن برای خشک کردن سبزی‌ ها)
•    سرخ کردن: پس از خشک شدن سبزی ها نوبت به سرخ شدن سبزی ها می رسد. برای سرخ کردن سبزی ها می توان از دستگاه سرخ کن بزرگ سبزی کرد. (در این دستگاه، سبزی‌ ها با روغن سرخ می شود و به صورت یکپارچه و یکنواخت حرارت داده می‌ شوند تا بهترین نتیجه را مشاهده کنید.)
•    بسته‌ بندی: بعد از اتمام مراحل ذکر شده نوبت به بسته بندی سبزی‌ های سرخ شده می رسد. برای این کار می‌ توانید از دستگاه بسته‌ بندی اتوماتیک استفاده کنید. (سبزی‌ های سرخ شده به صورت خودکار درون بسته‌ بندی‌ های در نظر گرفته شده قرار می گیرند و بسته بندی می شوند.)
•    چاپ برچسب: بعد از بسته‌ بندی در صورت نیاز می توانید برچسب‌های دلخواه را بر روی بسته‌ بندی‌ ها چاپ شوند تا مشتریان بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را بر روی بسته بندی مشاهده کنند.
•    قرار گرفتن بسته ها در جعبه‌: حال می توان بسته ها را در داخل جعبه‌ های کارتنی قرار داده تا برای حمل و نقل آماده شوند.

پارامترهای موثر بر قیمت و انتخاب دستگاه های خط تولید سبزی سرخ شده
•    نوع سبزی: دستگاه‌ های انتخابی باید متناسب با نوع سبزی انتخاب شوند تا بتوانید بهترین عملکرد را در این مورد داشته باشید.
•    نوع کارکرد دستگاه: اتوماتیک بودن عملکرد دستگاه می تواند در تعیین قیمت تاثیرگذار باشد.
•    ظرفیت تولید: در زمینه تعیین‌ نوع و اندازه دستگاه‌ تاثیر بسیار زیادی دارد.
•    کیفیت مواد اولیه دستگاه: انتخاب مواد اولیه با کیفیت برای تولید باعث طولانی تر شدن عمر دستگاه‌ ها خواهد شد.
•    خدمات پس از فروش: پشتیبانی و خدمات پس از فروش می تواند برای تمام خریداران ماشین آلات صنعتی مسئله مهمی محسوب می شود.

سوددهی و بهره‌ وری در صنعت سبزیجات سرخ‌ شده
سودآوری خط تولید سبزی سرخ شده با توجه به پارامترهایی که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم تعیین می‌شود.
•    کیفیت محصول: کیفیت در نظر گرفته شده برای محصولات تولیدی و استفاده از سبزی های تازه باعث جلب رضایت مشتریان می شود و شما می توانید از طریق فروش محصولات خود سود قابل توجهی را کسب کنید.
•    ظرفیت تولید: هر چقدر که ظرفیت تولید دستگاه بیشتر باشد شما امکان تولید و فروش بیشتر محصولات را خواهید داشت.
•    رقابت در بازار: رقابت موجود در بین تولیدکنندگان می تواند بر قیمت فروش و سود دهی تأثیرگذار باشد.
•    بازار هدف: نیاز است تا با شناخت دقیق بازار هدف و نیازهای مشتریان محصولات مورد نیاز مشتریان را تولید کنید.
•    هزینه‌ های جانبی: هزینه‌ های جانبی (هزینه‌ های تبلیغات، بسته‌ بندی، حمل و نقل و...) در زمینه تعیین سود حاصل از فروش تاثیرگذار می باشد.
•    مقررات بهداشتی: نیاز است تا استانداردهای بهداشتی مورد نیاز رعایت شود و مجوزهای لازم توسط صاحبان کسب و کارها اخذ شود.

همچنین باید توجه داشته باشید که عوامل موثر بر افزایش سوددهی خط تولید سبزی سرخ شده به شرح زیر است:
•    نوآوری در محصولات: شما می توانید با تولید انواع مختلف سبزی سرخ شده به افزایش فروش محصولات خود کمک کنید.
•    بسته‌ بندی جذاب: انتخاب بسته‌ بندی‌ های جذاب و بهداشتی برای محصولات تولیدی می تواند باعث ایجاد وجه تمایز با محصولات دیگر برندها شود.
•    فروش اینترنتی: کمک به گسترش بازار فروش و افزایش سودآوری


 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها