سررسید تبلیغاتی روشی قدرتمند در انتقال پیام برند به مخاطب و وفادارسازی مشتریان است. نتایج تحقیقات نشان میدهد بیش از نیمی از مخاطبان، محصولات تبلیغاتی را حداقل به مدت پنج سال نگه میدارند. همچنین 79 درصد از افراد پس از دریافت هدیه تبلیغاتی گفتهاند احتمالاً در آینده دوباره از این برند خرید خواهند کرد. در این مقاله سوال رایج بسیاری از مدیران و صاحبان کسبوکار را پاسخ میدهیم؛ آیا بازاریابی از طریق هدایای تبلیغاتی ارزش سرمایهگذاری دارد؟
چرا سررسید تبلیغاتی یک سرمایهگذاری هوشمندانه است؟
کالاهای تبلیغاتی، اقلامی هستند که لوگو یا شعار مشخصی روی آنها حک شده است و برای تبلیغِ برند، نام شرکت یا رویدادی خاص با هزینه کم یا بدون هزینه عرضه میشوند. نمایشگاههای تجاری، همایشها، فضای درون فروشگاهها رایجترین مکانها برای توزیع این اقلام هستند.
استفاده از محصولات تبلیغاتی در کمپینهای بازاریابی چریکی هم جز کاربردهای ویژه این کالاهاست. تقریبا هر وسیله کاربردی و پرطرفدار، مانند نوشتافزار، کلاه و تیشرت، ماگ و لیوان، کالاهای الکترونیکی و ستهای اداری میتواند هدیه تبلیغاتی جذابی برای مخاطب خاص شما باشد.
بهطور ویژه اقلام مصرفی سازگار با محیطزیست که توجه شما را به مسئولیتهای اجتماعی و محیطزیستی نشان میدهد تاثیرگذاری بیشتری روی مخاطب امروزی خواهند داشت. سررسید، سالنامه یا تقویم تبلیغاتی کالایی ماندگار، کاربردی و محبوب است که افراد برای برنامهریزی، ثبت امور مالی، یادداشتبرداری و تعیین وقت ملاقاتها از آن استفاده میکنند.
روش انتخاب سررسید برای تبلیغات اثرگذار
هنگام
خرید سررسید باید به نکات مهمی نظیر کیفیت محصول، جایگاه شغلی دریافتکننده هدیه و ترجیحات او و همچنین بودجه سازمان توجه کنید. بهعنوان مثال سررسید جیبی، پالتویی یا خبرنگاری گزینههای پرطرفدار بین جوانان و افرادی است که فعالیت اجتماعی بالایی دارند. این مدل سررسیدها اغلب با جلد سلفونی تولید میشوند و انتخابهای اقتصادیتری برای هدیه به گروه زیادی از مشتریان به شمار میآیند. سررسیدهای وزیری یا ستهای چرم اداری پیشنهادهای مناسبتری برای کسبوکارهای B2B هستند و حس حرفهای و ارزشمندبودن را منتقل میکنند.
کاربرد سررسید تبلیغاتی در دستیابی به اهداف تجاری طولانیمدت
هدایای تبلیغاتی ابزارهایی چندجانبه هستند که هدفهای متفاوتی را دنبال میکنند. بهطور کلی انتظار میرود کالایی مانند سررسید بهعنوان هدیه تبلیغاتی، کسبوکار شما را در دستیابی به اهداف زیر کمک کند:
• افزایش فروش: بهطور کلی هدایای تبلیغاتی تاثیر قابلتوجهی روی فروش و درآمد متوسط بهازای هر مشتری دارند.
• بازاریابی کمهزینه: بیشتر محصولات تبلیغاتی در شرکتهای تخصصی چاپ و بستهبندی و در تعداد بالا، با قیمت ارزان یا مقرونبهصرفه طراحی و تولید میشوند. سررسیدها با تنوع کمنظیری در جنس جلد، نوع کاغذ، قطع و نوع صحافی روشی عالی برای تبلیغات ارزان و در عین حال تاثیرگذار هستند.
• آشنایی عمیقتر مخاطبان با برند: عمر سررسیدها طولانی است. مردم آنها را دست کم بهمدت چندین ماه تا یک سال نگه میدارند. در این مدت طولانی مدام لوگو و نام شرکت شما در معرض دیدشان قرار دارد. همچنین سررسیدها از خانه به محل کار یا تحصیل جابهجا میشوند؛ درنتیجه افراد بیشتری فرصت آشنایی با برندتان را پیدا میکنند و با هر بار دیدن آن، دوباره تصویر برندتان در ذهنها ماندگارتر میشود.
• ایجاد وفاداری به برند: تحقیقات نشان میدهد حدود 85 درصد از مشتریان پس از دریافت هدیه تبلیغاتی از یک کسبوکار خرید میکنند. همچنین 89 درصد از افرادی که در 25 ماه گذشته هدیهای از سوی کسبوکاری گرفته باشند میتوانند نام آن برند را به خاطر بیاوردند. این آمار تایید میکنند که سررسیدها در بازگرداندن مشتری به خرید مجدد و تبدیل خریدار عادی به مشتریان وفادار تاثیرگذار هستند.
کسبوکارهایی که خدمات یا محصولات باکیفیت و ارزشمندشان را به روشی مناسب عرضه میکنند بیشترین نتیجه را از تبلیغات با سررسید میگیرند. اگر محصولی انتخاب کنید که بتواند به شکل موثرتری ارزشهای برندتان را به مخاطب معرفی و یادآوری کند تبلیغات تاثیرگذارتری خواهید داشت.
مقایسه هزینه سررسید تبلیغاتی با دیگر روشهای تبلیغاتی
تصمیمگیری درباره انتخاب روش بازاریابی تحت تاثیر هزینه هر روش و بودجه سازمان است. البته قیمت، مقولهای نسبی است و به عوامل زیادی بستگی دارد. هزینه تبلیغات باید با نیازها، اهداف و بودجه این بخش همخوانی داشته باشد.
اغلب پیشنهاد میشود که کسبوکارهایی با کمتر از پنج سال سابقه، 12 تا 20 درصد از درآمد خود را برای بازاریابی اختصاص دهند. این میزان برای شرکتهایی با سابقه بیشتر میتواند بین 6 تا 12 درصد از درآمد باشد. بهطور معمول بازاریابی رویدادها معمولا بیش از 20 درصد بودجه بازاریابی را مصرف میکند.
تحقیقات درباره تأثیر بودجه بر بازاریابان گزارش میدهد 34 درصد از کسبوکارها بودجه را مهمترین ملاک برای انتخاب روش تبلیغات در نظر میگیرند. از این رو سالنامه یا سررسید، با تنوع مدل و بازه قیمتی گسترده میتواند کالایی مناسب برای کمپینهای تبلیغاتی پایان سال با هزینه مقرونبهصرفه باشد.
قیمت سررسید شرکت آونگ زمان برای سال 1404 در طرح، سایز و مدلهای متفاوت از مبالغ زیر 100 هزار تومان تا ستهای چرم لوکس مناسب برای مدیران با قیمتهای بالاتر به شما امکان میدهد بهترین محصول تبلیغاتی را انتخاب کنید. این روش نسبت به سایر استراتژیهای تبلیغاتی، از جمله آگهی تلویزیونی یا بازاریابی و تبلیغات دیجیتال بهترین بازده را برای سرمایهگذاری طولانیمدت در تبلیغات کسبوکارتان خواهد داشت.
• تبلیغات غیر مستقیم و نرخ بازگشت سرمایه
هدایای تبلیغاتی نوعی تبلیغ غیرمستقیم هستند که برخلاف کمپینهای کوتاهمدت تاثیرگذاری پایداری دارند. اما شاید یکی از مشکلات سررسید تبلیغاتی در دشواری محاسبه بازگشت سرمایه (ROI) باشد. البته این به معنای غیرقابل محاسبهبودن نیست. مانند هر روش بازاریابی دیگر باید هنگام استفاده از استراتژی محصولات تبلیغاتی، هزینههای تبلیغات و درآمدهای افزایشی فروش را اندازهگیری و تجزیهوتحلیل کنید.
• دعوت به اقدام بهوسیله سررسیدهای تبلیغاتی
سررسید تبلیغاتی شما باید مانند هر تبلیغ دیگر، مخاطب را به انجام عمل مشخصی دعوت کند. برای بالابردن ROI این روش بهتر است شماره تماس، راههای ارتباطی آنلاین و آدرس دفتر یا محل کارتان را درون سررسید سفارشی قرار دهید. میتوانید صفحه فرود جداگانهای روی وبسایت خود برای این هدف ایجاد کنید. این کار تجزیهوتحلیل تعداد بازدیدکنندهها را آسانتر میکند. بهعلاوه اگر مشتریان بهطور مستقیم از سایت شما خرید کنند امکان سنجش میزان افزایش فروش را خواهید داشت.
بازده سرمایهگذاری بهازای هر فرد در روش بازاریابی با سررسید تبلیغاتی هم بالاتر از سایر روشهای تبلیغات است. تحقیقات نشان میدهد 26٪ از کالاهای تبلیغاتی از فردی به فرد دیگر واگذار میشوند؛ بنابراین افراد بیشتری هدیه شما را در اختیار خواهند داشت و با برند شما و پیام آن آشنا میشوند.
تاثیر سررسید تبلیغاتی بر برند شما
چگونه هدایایی مانند سررسید یا سالنامه تبلیغاتی میتوانند به برندها کمک میکنند؟ در عصر پرشتاب دیجیتال که معادلات جهان تغییر کرده است، کسبوکارها به دنبال راههای موثرتری برای حفظ مشتریان فعلی و جذب مخاطبان هدف بیشتر هستند. روشهای بازاریابی با نرخ ROI بالاتر هنوز هم میتواند بازی را به نفع برند شما تغییر دهد.
برای این تاثیرگذاری عمیق و پایدار، نیازی به تبلیغات پرهزینه تلویزیونی، بیلبوردهای تبلیغاتی یا تبلیغات کلیکی ندارید. هنوز هم روشهای سنتی مانند اهدای سررسید با لوگوی حکاکی یا طلاکوبیشده برند میتواند تاثیر قدرتمندی روی مخاطبان داشته باشد.
براساس مطالعهای از سوی موسسه تخصصی تبلیغات (ASI) کالاهای تبلیغاتی، تاثیر تقریبا 2.5 برابری روی ذهنیت مثبت مخاطبان، پس از دریافت هدایای برند دارند. هدیهای مانند سررسید که ماهها یا سالها مورد استفاده قرار میگیرد نقش موثری بر برندسازی و تقویت ارتباط موثر بین کسبوکار شما و مشتریان خواهد داشت.
سررسید تبلیغاتی؛ انتخابی ماندگار برای برندها
مدیران و بازاریابهای باتجربه از اهمیت کیفیت هدایای سازمانی و محصولات تبلیغاتی آگاه هستند. این اقلام شعار، ارزشها و پیامهای برند شما را به مخاطب هدف، مشتری، کارکنان یا شرکای تجاری منتقل میکنند. هدایا میتوانند حامل پیام قدردانی و احترام شما نسبت به اعتماد مشتریان باشند.
با سفارش سررسید تبلیغاتی بهعنوان هدیهای برای کارکنان یا همکاران خود میتوانید فرهنگ سازمانی قویتری بسازید، روحیه تیمی و حس انگیزه کارکنان را در محیط کاری تقویت کنید و پیام تمایل به ادامه همکاری و شراکت تجاری را به گوش شرکای کسبوکارتان برسانید.
سررسید باکیفیت برای تبلیغات برند میتواند ابزاری برای بهرخکشیدن سطح حرفهای شما و میزان توجه کسبوکارتان به استانداردهای کیفی باشد. بهعلاوه اعتماد مخاطبان را نسبت به خدمات یا محصولات برند افزایش میدهد. باتوجه به این نکات، سررسیدهای تبلیغاتی ابزاری مناسب برای ایجاد تاثیرات پایدار و عمیق بر افرادی است که موفقیت کسبوکارتان در گرو جلب رضایت آنهاست.
سفارشیسازی سررسید تبلیغاتی با هزینه مناسب
سفارش سررسیدهایی با طراحی اختصاصی و حاوی اطلاعات برند راهی برای معرفی کسبوکار و تسهیل ارتباط مخاطب با کسبوکار است. جلد سالنامه، فضای تبلیغاتی مناسبی برای چاپ یا طلاکوبی نام و لوگوی برند است. همچنین میتوانید اطلاعاتی مانند نام، ویژگیهای محصولات یا خدمات و نشانی محل دفتر کار یا مراکز پخش محصولاتتان را روی صفحههای سررسید سفارشی خود چاپ کنید.
گوناگونی انواع سررسید 1404 آونگ زمان به شما امکان میدهد محصول موردنظرتان را از میان مدلهای مختلفی انتخاب کنید که براساس کیفیت جلد، ابعاد سررسید، نوع صحافی و جنس کاغذ قیمتهای متفاوتی دارند. علاوهبراین تیراژ سالنامههایی که سفارش میدهید هم بر هزینه تمامشده خرید محصولات تبلیغاتی برند شما تاثیرگذار است.
تبلیغات موثر با خرید از سایت آونگ زمان
سررسید و سالنامه یکی از کاربردی و محبوبترین هدایای تبلیغاتی بین کسبوکارها و مصرفکنندههاست. این محصول تنوع طرح، مدل، سایز و قیمت وسیعی دارد و شما میتوانید براساس بودجه سازمان، اهداف و استراتژیهای بازاریابی کسبوکار و نوع مخاطب مناسبترین گزینه را از بین گزینههای گوگناگون آن انتخاب کنید.
مزیت استفاده از سررسید تبلیغاتی در ماندگاری کالا، ایجاد ذهنیت موثر در ذهن مخاطب، انتقال حس کیفیت و حرفهای بودن، تاثیرگذاری بر افراد بیشتر و نرخ برگشت سرمایه بالاتر این روش نسبت به سایر راههای بازاریابی و تبیلغات است.
برای سفارش و خرید سررسید تبلیغاتی 1404 به سایت
آونگ زمان سر بزنید. میتوانید انواع محصولات این شرکت را درون کاتالوگ محصولات مشاهده کنید. همچنین امکان خرید مستقیم از سایت و سفارش از طریق ارتباط با کارشناسان واحد فروش (02133974097) برای شما فراهم شده است. با انتخاب هوشمندانه بهترین سررسید تبلیغاتی سفارشی، گامی موثر برای دیدهشدن برند، تقویت ارتباط با مشتریان و افزایش فروش کسبوکارتان بردارید.