گروه اقتصادی: طی چندماهه گذشته هر روز خبرهایی در مورد قطع همکاری یا خروج کمپانی های بزرگ بین المللی از بازار ایران گوش می رسد و تاکنون خروج خودروسازان فرانسوی و کره ای از کشور قطعی شده است.
گروه اقتصادی: دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: مدیریت و بهره وری در خودروسازی ما وجود ندارد برای همین است اگر امروز بخواهیم یک خودروی روز دنیا را در کشور تولید کنیم هزینه آن ۸۰۰ میلیون تومان میشود در حالیکه کارخانه اصلی آن را ۴۰۰ میلیون تومان میفروشد و مردم مجبور هستند هزینه این عدم بهره وری و عدم ...
گروه اقتصادی_ رسانه ها: روزنامه خراسان نوشت: در حالی که فعلا هیچ جایگزینی برای پراید معرفی نشده، قرار است ارزانترین خودروی 25 سال اخیر بازار ایران تا پایان سال ما را ترک کند و بدون تعیین هرنوع جانشینی، راهی بازار سوریه شود. این بار هم به جای مسائل اقتصادی این سیاست است که به صنعت خودروی ایران ...
گروه اقتصادی: طبق اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت، از ۸۰ هزار خودروی ناقص در یک کارخانه خودروسازی، حدود ۵۰ هزار دستگاه تکمیل و به بازار عرضه شده و تنها ۳۰ هزار دستگاه دیگر باقی مانده است.
گروه اقتصادی: یک شرکت خودروسازی متعلق به کشور آفریقای جنوبی به نام مورِزا اعلام کرده است که قصد دارد با همکاری گروه خودروسازی سایپا برخی از محصولات این گروه را در جنوب قاره آفریقا مونتاژ کند.
گروه اقتصادی: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تیم جدیدی در ایران خودرو مستقر شده جوان و سالم است، گفت: شرکتهای خودروسازی حداکثر تا سال ۹۹ واگذار میشوند.
گروه اقتصادی: اگرچه دولت نظر سازمان بازرسی مبنی بر بازگشت قیمتگذاری خودرو به شورای رقابت را وتو کرده اما با ورود دستگاه قضا به پرونده خودروسازان این احتمال وجود دارد که نرخگذاری دوباره به شورا بازگردد.
گروه اقتصادی: رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: «پراید یکی از خودروهایی است که به آخر عمر خود رسیده است.» به گفته او «یکی از برنامهها برای صنعت خودرو آن است که از تولید خودروهایی که از عصر و زمانشان گذشته خودداری و آنها را را از رده خارج کنیم.»
گروه اقتصادی: شبکه الجزیره قطر در گزارشی با عنوان "تحت تحریمهای آمریکا... درباره صنعت خودروسازی در ایران چه میدانید؟" به وضعیت این صنعت که از زمان آغاز به کار آن در ایران حدود ۵۰ سال میگذرد و مشکلات جاری آن مانند قیمت بالا، کیفیت پایین و فقدان توسعه مدلها، به خصوص بعد ...
گروه اقتصادی_ رسانه ها: روزنامه جام جم نوشت: خودروسازان در کنار افزایش قیمت، اقدام به حذف امکانات محصولات خود کردهاند امکاناتی که چندان عجیب و غریب نیستند!شرکتهای بزرگ خودروسازی در جهان برای جلب رضایت مشتریان هر سال طراحی خودروهای خود را تغییر میدهند و به امکانات آن اضافه ...
گروه اقتصادی: بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۲۶۶ هزار و ۹۶۱ دستگاه خودرو از ابتدای امسال تا پایان تیرماه است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افت ۳۸.۳ درصدی را نشان میدهد.
گروه اقتصادی: گروه خودروسازی سایپا با هدف تنظیم و جلوگیری از التهاب بازار، فروش نقدی و اعتباری پنج محصول خود را از ساعت ۱۰صبح روز شنبه (۱۲مردادماه) آغاز خواهد کرد.
گروه اقتصادی: در حالی که ایران خودرو دو روز پیش قیمت دو محصولش را افزایش داده بود، امروز نیز قیمت 4 محصول دیگر را افزایش داد؛ این اتفاق در حالی رخ میدهد که بازار خودرو به سمت ثبات و کاهش قیمتها در حرکت بود.
گروه اقتصادی: سخنگوی قوهقضائیه درباره دستگیری تعدادی از مدیران شرکت خودروسازی سایپا گفت: این پرونده ۲۵ متهم دارد که ۶ نفر از آنها بازداشت هستند؛ برخی از بازداشتیها از مدیران سایپا و برخی از نمایندگیهای این شرکت هستند.
گروه اقتصادی: قائممقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش گفت: این گروه در ماههای خرداد و تیر امسال بیش از ۷۵ هزار دستگاه خودرو را تولید، تکمیل و تجاریسازی کرده است.
گروه اقتصادی: معاون وزیر صنعت با تشریح برنامه وزارت صنعت برای ترخیص خودروهای ناقص کف کارخانههای خودروساز،گفت: تسهیلات سیستم بانکی محقق نشده و برای تکمیل خودروهای ناقص در حال تأمین مالی از محل واگذاریها و منابع شرکتها هستیم.
گروه اقتصادی: تغییراتی که در حوزه تعمیر خودرو رخ داده است نه تنها برای مراجعه کنندگان بلکه برای تعمیرکاران هم کاملاً محسوس بوده و همگی را در گیر خود کرده است. رانندگان با افزایش قیمت لوازم یدکی و تعمیرکاران با دستمزد ثابت از وضع موجود انتقاد میکنند.