به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۸:۴۴
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۱ ساعت ۰۰:۱۱
کد مطلب : ۱۰۷۷۴۸
با ممنوعیت ماده مخدر "قات"

تلاش براي مبارزه با ورم صورت يمني‌ها!

گروه بين‌الملل: مقام‌های دولتی يمن در عدن، مصرف "قات" ( یک ماده مخدر که جویده می‌شود) در جنوب آن کشور را ممنوع اعلام کردند.
تلاش براي مبارزه با ورم صورت يمني‌ها!
به گزارش العربیه، "قات" ماده مخدر خفیفی است که به طور گسترده توسط یمنی ها جویده می شود و می‌تواند تاثیرات منفی بر سلامت عمومی داشته باشد. صورت اکثر یمنی ها به دلیل جویدن این ماده باد کرده است. دولت اعلام کرده که علاوه بر سلامت شهروندان کشت این ماده مخدر باعث کم آبی و آسیب رسیدن به زمین های کشاورزی شده است". یکی از ساکنان محلی در عدن نسبت به این موضوع واکنش مثبتی نشان داده  می‌گوید: "فکر می‌کنم این کار درستی است اما مدت زمان طولانی باید بگذرد تا مردم خود را با ممنوعیت تازه انطباق دهند".

نیروهای امنیتی یمن اعلام کرده اند به دلیل شکایات شهروندان و نگرانی ها از امنیت اجتماعی و بهداشتی فروش و مصرف قات ممنوع شده است. گفتنی محدودیت در مصرف قات از سوی دولت پیشین یمن جنوبی پیش از اتحاد ان منطقه با یمن شمالی در دهه 90 میلادی نیز اعمال شده بود. یکی دیگر از کاربران در شبکه‌های اجتماعی نوشته است که تاثیرات مخرب این ماده بر عملکرد مغز و پرخاشگری و دعواهای پس از آن دلیل اصلی ممنوعیت قات زدن توسط دولت یمن بوده‌اند.