به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۱۸ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۱۱۸۲۲۸

عربستان: حمله صنعا کار ما نبود

گروه بين‌الملل: ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن در بیانیه‌ای هر گونه دست داشتن این ائتلاف را در حملات هوایی در صنعا رد کرد.
عربستان: حمله صنعا کار ما نبود
عربستان در این بیانیه مدعی شد که هیچ عملیاتی در مکان فاجعه انجام نداده است و باید به دنبال دلایل دیگری بود. با همکاری کارشناسان آمریکایی درباره انفجار در مجلس ختم در صنعا تحقیق خواهد کرد و امروز (یکشنبه) بیانیه‌ها و اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر می‌کند. یکی از منابع ائتلاف به رویترز مدعی شد: ائتلاف چنین گزارش‌هایی را شنیده است و مسلما ممکن است دلیل دیگری داشته باشد و باید به دنبال دلایل دیگری برای این واقعه بود. ائتلاف پیشتر نیز از حمله به چنین تجمعاتی اجتناب می‌کرد و هرگز مجلس ختمی را هدف نگرفته است.

يك سخنگوی ارتش عربستان نيز در واکنش به خبر بمباران یک مراسم ترحیم در صنعا به شبكه الجدث گفت روز شنبه هیچ عملیات هوایی در این منطقه نداشتیم. وی مدعی شد این موضوع صحنه‌سازی حوثی‌ها است تا طرفداران خود را برای روز یکشنبه برای مقابله با فراخوان تظاهرات مخالفان به خیابان‌ها بکشاند! اين شبكه تلويزيوني به نقل از منابع خود گفت اين انفجار بر اثر اختلافات داخلي و جنگ قدرت بين حوثي‌ها و عبدالله صالح رخ داده و داماد عبدالملك حوثي و بسياري از مسئولان دو طرف در اين انفجار خونين كشته شده‌اند.