به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۸ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۱۰۸۲۶۶

فیلترینگ سایت های غیراخلاقی تلگرام

گروه اقتصادی: محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاش ما چاره اندیشی عملی و جدی برای رفع دغدغه های مقام معظم رهبری درباره خصوص فضای امن مجازی است.
فیلترینگ سایت های غیراخلاقی تلگرام
محمود واعظی روز شنبه در حاشیه همایش روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تلاش برای پاسخگویی به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در دو مسیر مباحث عملی و نظری به صورت جدی آغاز شده است. وی چگونگی پرداختن به این دو مباحث را از برنامه های در دست اقدام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد و اظهارامیدواری کرد بتوانند با سرعت بیشتری مشکلات فضای مجازی را برطرف کرده و فضایی امن برای خانواده های ایرانی ایجاد کنند.  واعظی به اقدام های انجام شده برای افزایش امنیت در فضای مجازی اشاره و خاطر نشان کرد: تبادلات صورت گرفته با تلگرام منجر به آن شد تا ربات هایی برای انجام فیلترینگ بر روی سایت ها و موارد خلاف اخلاق طراحی و به کار گرفته شود.

وی به اخبار منتشر شده درباره هک‌ شدن تارنماهای(سایت) دولتی اشاره کرد و گفت: یکی از تارنماها هک شده که با دنبال کردن آدرس ( IP ) آن مشخص شده منشا یکی از کشورهای اروپایی است که در حال بررسی بیشتر است.واعظی با بیان این‌ که از گذشته روش‌ها و برنامه‌های مختلفی برای صیانت از اطلاعات وجود داشته است، تاکید کرد: اتفاق های امنیتی تنها مربوط به ایران نیست، بلکه در همه جای دنیا رخ می‌دهد و حتی در آمریکا و اروپا نیز برخی از سایت‌ها به هر دلیل هک می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: اقدام هایی برای برقراری امنیت انجام شده و ما همواره به دنبال این هستیم که این امر به درستی پیش برود و بحث شبکه ملی اطلاعات هم برای این است که مسائل امنیتی به طور کامل انجام شود.
واعظی گفت: همه تلاش خود را بکار گرفته ایم تا کانال های غیر اخلاقی مسدود شود و چند روش نیز بکار گرفته شده و تعدادی نیز مسدود شده است.
وی در خصوص تعرفه تلفن ثابت نیز گفت: کارگروه جلسه های متعددی داشته و مقرر است در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات که فردا یکشنبه تشکیل می شود مورد بحث قرار گیرد و اگر توافق حاصل شد، رسانه ای خواهد شد. واعظی به پروژه ترابرد پذیری شماره تلفن های همراه اشاره کرد و یادآور شد: هیچ مشکلی در اجرای این طرح ایجاد نشده و همه چیز طبق برنامه پیش می رود و اپراتورها و شرکت مخابرات و زیرساخت کمال همکاری را داشته اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اقدام های آزمایشی طرح انجام شده و همه آزمایش ها موفقیت آمیز بوده است، افزود: به زودی این طرح اجرا می شود. واعظی درباره عملکرد شورای عالی فضای مجازی نیز گفت: تاکنون هرآنچه مرکز ملی فضای مجازی آماده کرده در شورای پیگیری شده و عملکرد خوب است و امروز نیز جلسه ای با شورای عالی فضای مجازی خواهیم داشت.واعظی ابرازامیدواری کرد، مطالب بهتر و مفیدتری با همکاری مرکز ملی فضای مجازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شود تا در این شورا پیگیری آن صورت گیرد.وزیر ارتباطات در باره ارزان شدن قیمت اینترنت نیز یادآورشد : جلسه ای که فردا یکشنبه در کمیسیون تنظیم مقررات برگزار خواهد شد در این باره نیز تصمیم گیری می کند.
مرجع : ایرنا