به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۲۱
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۲۹ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۱۰۹۶۹۷

شرط بویینگ برای فروش هواپیما به ایران

گروه اقتصادی: دو نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا با ارسال نامه ای به مدیر عامل شرکت بویینگ آمریکا با ابراز نگرانی از قرارداد فروش 100 فروند هواپیمای مسافربری این شرکت به ایران، خواستار توقف فروش هواپیما به ایران به دلیل پیامدهای منفی آن بر امنیت ملی آمریکا شدند. بویینگ نیز تاکید کرده است که هر نوع قراردادی با ایران مشروط به تایید دولت آمریکا خواهد بود.
جب هنسارلینگ رییس جمهوریخواه کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا و پیتر راسکم عضو کمیته راه و ترابری مجلس نمایندگان با ارسال نامه ای به " دنیس مویلنبرگ " مدیر عامل شرکت بویینگ با ابراز نگرانی از قرارداد اخیر این شرکت با ایران، فروش هواپیماهای مسافربری به ایران را دارای پیامدهای جدی امنیت ملی برای آمریکا دانستند.

وب سایت هیل نوشت؛  آنها در نامه خود مدعی شدند:" ما به طور جدی مخالف فروش بالقوه محصولات قابل تبدیل به ادوات نظامی به ایران هستیم."

آنها در نامه خود نوشته اند در پی گزارش های اخیر مبنی بر فروش قریب الوقوع این هواپیماها به ایران ، کنگره خواهان دریافت اطلاعاتی در این باره به منظورارزیابی پیامدهای امنیتی فروش هواپیماهای مسافربری بویینگ به ایران است.

شرکت بویینگ در بیانیه ای که در اختیار وب سایت هیل قرار داده است تاکید کرده است که با توجه به موافقت دولت ایالات متحده آمریکا با ایران در حال مذاکره است تا به این کشور هواپیمای مسافربری بفروشد.

این شرکت در این بیانیه تاکید کرده است که اطلاعات مربوط به مذاکرات خود با مشتریانش را به صورت عمومی اعلام نمی کند اما عرف معمول این شرکت این است که به مشتریان اجازه می دهد پس از عقد قرارداد اطلاعات مربوط به قرارداد از سوی مشتریان اعلام شود.بویینگ تاکید کرده است که هر نوع قراردادی با ایران مشروط به تایید دولت آمریکا خواهد بود.
مرجع : عصر‌ایران