به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۳۱ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۱۱۴۳۲۰
حسین علیزاده:

می‌خواهم ۱۲۰ سال عمر کنم

گروه فرهنگی: همزمان با سالروز تولد حسین علیزاده نوازنده و آهنگساز پیشگام موسیقی ایرانی تعدادی از هنرمندان حوزه های مختلف در تالار حافظ تهران ویژه برنامه ای را برگزار کردند.
 همزمان با شصت و پنجمین سالروز تولد حسین علیزاده نوازنده و آهنگساز پیشگام موسیقی ایرانی تعدادی از هنرمندان حوزه های مختلف شنبه ۳۰ مرداد ماه در تالار حافظ تهران ویژه برنامه ای را اجرا کردند. در این پرفرمنس ابتدا آتیلا پسیانی، بهناز جعفری، پانته آ پناهی ها و صابر ابر در حالی که پشت سرشان روی پرده بزرگی ویدیویی از محله دوران کودکی، بازار، امامزاده زید، دبستان حافظ، هنرستان موسیقی، دانشگاه تهران، مرکز حفظ و اشاعه موسیقی پخش میشد متنی را براساس زندگی حسین علیزاده به نویسندگی و کارگردانی پیمان قدیمی اجرا کردند. در طول خوانش متن نیز اشاره هایی به آثار و زندگی این هنرمند می شد.

حسین علیزاده که در تمام طول اجرا بی خبر از این بود که به پرفرمنسی دعوت شده که بناست تولد او را جشن بگیرند، وقتی همه جمعیت از روی صندلی هایشان پایین روی صحنه آمدند و بخشی از نامه تاریخی او را که چند سال پیش در رد نشان شوالیه نوشته بود، با بداهه نوازی کمانچه توسط صبا علیزاده خواندند، او که یکه و تنها در جایگاه تماشاگران نشسته بود اشک از چشمانش جاری شد و او خود را روی پرده پشت سر مردمی می دید که رو به رویش روی صحنه ایستاده بودند و او را تشویق می کردند.

پس از تشویق چند دقیقه ای مهمانان حسین علیزاده پشت میکروفن آمد و گفت: چیزی ندارم بگویم، از اول که نشستم دیدم همه چیز آشناست. امشب حالم طوری شده که دلم می خواهد ١٢٠ سال دیگر عمر کنم. این مهر و عشق شما به من تعهد می دهد که کار کنم. با وجود شما خیلی خوشبختم. هیچ وقت در زندگی ام این همه زیبایی را یک جا ندیده بودم. هرکس را که نگاه می کنم، هر چهره ای را که می بینم، همه همان هایی هستند که همیشه در قلبم بودند. کاش باز هم بتوانم کارهایی بکنم که شما درباره اش حرف بزنید.استاد حسین علیزاده روی سن آمد و با سازی که علی بوستان آورده بود، برای اهالی هنر نواخت.