به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۰۶ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۱۱۷۱۳۲
به زودي كانديداي مورد حمايت احمدي‌نژاد مي‌آيد!

پروژه جديد ياران احمدي‌نژاد؛ معاون اولي او

پروژه جديد ياران احمدي‌نژاد؛ معاون اولي او
گروه سياسي: خبرنگار بهار امروز كسب اطلاع كرد: اطرافيان و حلقه نزديك محمود احمدي‌نژاد با مشاوره با او به اين نتيجه رسيده‌اند كه براي انتخابات سال آينده بايد روي يكي از سه مدل تبليغاتي و موجود كار كنند: 1- انتخابات رياست‌جمهوري (با هدف معاون اولي احمدي نژاد) 2-شوراي شهر تهران (با هدف شهردار شدن احمدي‌نژاد) 3- تركيب دو حالت قبلي (با هدف افزايش شانس در هر يك از دو انتخابات). ظاهرا با رسميت يافتن منع و يا به تعبيري نهي كانديداتوري شخص احمدي نژاد براي رياست‌جمهوري، نزديكان او به اين نتيجه رسيدة اند كه بايد هرچه زودتر يك كانديداي بالقوه را جايگزين او كرده تا با توجه به نقش حمايتي احمدي‌نژاد (شبيه كاري كه آقاي خاتمي در سال 88 براي اعلام حمايت از مهندس موسوي نمود) شانس زيادي در انتخابات سال 96 داشته باشد.

بنا به اين گزارش، يك فعال رسانه‌اي نزديك به احمدي‌نژاد به خبرنگار ما گفته است: طي چند هفته گذشته تاكنون خصوصا پس از نهي احمدي‌نژاد براي ورود به عرصه انتخابات، بر سر گزينه‌هاي مختلف در بين حلقه اوليه احمدي‌نژاد براي رسيدن به اجماع تبادل نظر شده است. طبق اين فرمول، فردي كه مشخص شود از فيلتر شوراي نگهبان عبور كند به طور كامل توسط احمدي‌نژاد مورد حمايت قرار خواهد گرفت و در همه سفرهاي تبليغاتي وي حضور خواهد يافت و براي افزايش آراي او سنگ تمام خواهد گذاشت. اگر اين پروژه به هر دليل، اجرايي نشود طيف احمدي نژاد‌ بر روي انتخابات شوراي شهر تهران تمركز خواهند كرد.

آن گونه كه از اظهارات اين فعال رسانه‌اي بر مي‌آيد، حاميان احمدي‌نژاد خصوصا به دليل موج ايجاد شده درباره منع وي از كانديداتوري سخت معتعقدند كه كانديدايي كه توسط دكتر مورد حمايت واقع شود شانس بسيار بالايي براي پيروزي خواهد داشت و حداقل آن اين است كه از كانديداي اصولگرايان راي بيشتري خواهد آورد و مي‌تواند با روحاني به دور دوم صعود كند. كانديداي مورد حمايت حلقه احمدي‌نژاد، شخصي خواهد بود كه از تاييد صلاحيتش اطمينان حاصل شود و از سوي ديگر، شخص احمدي‌نژاد را پيشاپيش به عنوان معاون اول خود معرفي كند.

مشكل حلقه تصميم گيران احمدي‌نژادي اين است كه بسياري از چهره‌ها و نزديكان و مديران او داراي پرونده‌هاي اتهامي و حتي احكام قضايي هستند و همه آنان نيز در انتخابات سال 92 توسط شوراي نگهبان رد صلاحيت شدند كه شاخص ترين آنها، رحيم مشايي مي‌باشد. همين امر عملا راه بسياري از افراد شناخته شده اين طيف را از حضور در انتخابات سد مي‌كند و انتخاب براي فرد ايده‌آل را نيز سخت تر كرده است زيرا در حال حاضر انتخاب چنين فردي بسيار دشوار به نظر مي‌رسد. خصوصا اينكه افراد مطرحي چون جليلي (فاصله گرفتن با احمدي‌نژاد)، مشايي (رد صلاحيت در دوره قبل)، رحيمي (حكم حبس 5 ساله) و ... عملا از اين ليست خارج هستند و طيف احمدي‌نژاد در صدد مطرح كردن يك كانديداي گمنام اما با فن بيان قوي هستند زيرا احمدي‌نژاد سخت معتقد است در انتخابات ايران كسي برنده مي‌شود كه بتواند فن بيان خوبي داشته باشد و خصوصا در مناظره ها حريفان خود را با چند جمله و حتي كلمه ضربه فني كند!

اين استدلال تا حدود زيادي نزديك به واقعيت است. در ايران متاسفانه به دليل سياستهاي اشتباه حاكميت، احزاب واقعي همواره زير فشار قرار گرفته و احزاب منتقد واقعي اجازه فعاليت و رشد ندارند لذا انتخابات ايران به صورت غيراستاندارد و غبر حزبي، و عمدتا بر اساس وعده‌ و وعيدهاي بدون پشتوانه‌ي اجرا، و بعضا توخالي كانديداها و از آن تاسفبارتر صرفا به خاطر داشتن فن بيان قوي! استوار شده است آن هم در يك مدت محدود 20 روزه تبليغاتي! (مقايسه كنيد با 2 سال فعاليت احزاب و كانديداها در آمريكا!) در اثبات اين استدلال مي توان به انتخابات رياست‌جمهوري سال 84 اشاره كرد كه احمدي‌نژاد با جمله «مگر مشكل جوان‌ها موي سرشان و يا مشكل دختران ما روسري‌شان است» به يكباره و در چند روز مانده به برگزاري انتخابات از كم شانس ترين كانديدا به پرشانس ترين‌ها مبدل شد و به دور دوم راه يافت! سال 88 نيز او با همين ترفند پوپوليستي و شعارهاي توخالي «بگم بگم» وارد عرصه شد و ... سال 92 نيز واقعيت امر اين است كه آقاي روحاني را چند جمله كليدي همچون «من حقوقدانم»، «حمله گازانبري» و بحث كليد و ...(و البته انصراف كانديداي اصلاح‌طلبان) وارد پاستور كرد!

همه اينها نشان مي دهد احمدي نژاد همچنان مي‌تواند در انتخابات سال 96 تاثير به سزايي داشته باشد. او تمام قد از فردي حمايت خواهد كرد. كانديدايي كه پبشاپيش پاي نامه انتصابش به «معاون اولي رياست‌جمهوري» امضا زده است. «رييس‌جمهوري در سايه معاون اول»! پروژه حلقه ياران احمدي‌نژاد قابل تامل است، خصوصا وقتي بيشتر تامل كنيم كه در انتخابات ايران «پوپوليسم؛ فن بيان و طرح چند جمله و كلمه كليدي در روزهاي پاياني» بسيار تاثير گذار است! و اين بار «موج ايجاد شده درباره منع وي از كانديداتوري» را براي احمدي‌نژاد مي‌توان به همان اندازه و ميزان موج ردصلاحيت آقاي هاشمي، به سود روحاني در انتخابات سال 92 ارزيابي كرد.

بر همين اساس بايد هنوز روي دكتر و بازي‌ها و بگم‌بگم‌هايش حساب ويژه باز كرد و از همه مهمتر، اصلا نبايد از حذف يك گفتمان هرچند پوپوليستي، ابراز شادي كرد. احمدي‌نژاد اگر خلافي كرده بايد محاكمه شود و نبايد بدون محاكمه، هيچ فردي را از آزادي و حقوقش محروم نمود. چه ميرحسين موسوي باشد چه احمدي‌نژاد و يا هر شهروند ديگر ايراني.

حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ ۱۲:۲۵
ضمن با ارزش بودن اين گزارش خبري جمله پاياني تان واقعا قابل تقديره: ... «اصلا نبايد از حذف يك گفتمان هرچند پوپوليستي، ابراز شادي كرد. احمدي‌نژاد اگر خلافي كرده بايد محاكمه شود و نبايد بدون محاكمه، هيچ فردي را از آزادي و حقوقش محروم نمود. چه ميرحسين موسوي باشد چه احمدي‌نژاد و يا هر شهروند ديگر ايراني.» (343578)
/
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۸ ۰۲:۳۴
باید همچنان از پستو درآمدن احمدی نژاد استقبال کرد و او را وادار به پذیرفتن لوازم دموکراسی و از جمله اصل پاسخگویی کرد; دموکراسی یی که او در سخنرانی علنی از آن اعلام بیزاری کرد و تا آنجا پیش رفت که گفت از شنیدن واژه دموکراسی دچار حالت تهوع می شود! باید او را وادار به پاسخگویی درباره فجایع 8 ساله دوره زمامداریش کرد, همانطور که در نهایت سعید مرتضوی- یار نزدیک احمدی نژاد- مجبور به پاسخگویی و ابراز ندامت شده است...! (343704)
شسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ ۱۲:۳۳
احمدی نژاد یه شهرام جزایریم نشدی چند سال پیش مفسد اقتصادی بود حالا بیل گیتس ایران مغز متفکر اقتصادی ایران البته مورد تایید بده بستانکارها یی امثال جناب کروبی با کلی نامه از امام حالا حاجی خاطره بماند . ولی فک کن اگه امثا حاجی خاطره یا نامه بگیر ا تو این مملکت حکومت می کردند چقدر باید سرها بخاطر نظر مخالف بریده می شد هنوز دهه شصت و هفتاد یادمون هست (343579)
کارشناس در همه امور
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ ۱۹:۳۸
اون موقع اصلا به دنیا امده بودی که چیزی یادت بیاد .ازاسمت و نوشته ات معلوم چند سالته. (343614)
بهلول دیوانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ ۱۲:۴۳
احسنت برشما! واقعیت های جامعه را البته بصورت تلطیف شده ارائه نمودید. ... ایران سفره ای پرچرب است وذخایررنگین زیرمینی وروی زمین داردکه عده ای نشستند و از موهبت های آن استفاده می کنند، این وسط هم رییس جمهور و قانونگذار و...در مجامع بین المللی لازم است که بامهندسی انتخابات انتخاب میشوند وهیچ اختیاری درامورکشورندارند! بازی های سیاسی که از الان برای سال96 به راه افتاده خودگویای همه مسائل است!!................. (343580)
امیر
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ ۱۹:۴۱
واحسنت برشما .دقیقا همین توره . (343615)
نور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ ۱۲:۵۱
درهرصورت من میخواهم که این آدم تحت هرعنوان ومنصب درصحنه اجرایی و سیاسی کشور نباشه (343582)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ ۱۲:۵۴
احمدی نژاد در سال 84 بخاطر بیان یک جمله که ( ایا مشکل ما فقط موی جوانان ماست؟) انتخاب نشد... بلکه به این دلیل انتخاب شد که رقیبش اقای هاشمی بود... اقای هاشمی که با غرور هرچه تمام تر خود و اطرافیانشان طرف مقابل را تحقیر میکردند و نتیجه اش را هم دیدند... 84 به اصولگراها واگذار شد چون اصلا طلبان چند پاره شدند... (343583)
فیروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ ۱۹:۱۰
ما هستیم. متحد تر و مقاومتر از قبل (343611)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ ۱۳:۰۰
چرا باید از یک سوراخ چند بار گزیده شد؟! آاقای احمدی نژاد باید پاسخگویی اتهامات خود در زمان ریاست جمهوری باشد که ایران را به ورطه سقوط رسانده بود بعد از آن به فکر کاندیدا شدن در هر پستی باشد. ان هم پست دولتی که دوباره بیاید و ایران را در منجلاب تازه ی بیاندازد. (343584)
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ ۱۳:۱۱
به نظرم شما و دیگر سایتهای اصلاح طلب متاسفانه شدید بهترین بوق تبلیغاتی احمدی نزاد اینقدر الکی بزرگش نکید هر روزم با یه عنوان تیترش نکنید بهتره (343585)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ ۱۴:۱۱
خوشحال میشیم کاندیدا معرفی کنه تا خودش و یارانش بفهمند عیارشون پیش مردم چقدر است (343590)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ ۱۴:۱۴
متاسفانه در این مملکت برخی در برابر قانون برابرترند. یک آقایی بدون محاکمه چند سال است در حصر است و دیگری با اینکه به دادگاه احضار شده دارد راست راست می گردد و هوس ریاست مجدد کرده بود. جالب اینجاست که اولی گفته بود که ریاست این فرد به صلاح مملکت نیست و ...........! (343591)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۷ ۰۸:۲۴
باید به این کامنت هزاران هزار مثبت می دادم حیف که نمی شود . دوست عزیز کاملا به جا و درست گفتی (343636)
رضا .ف
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ ۱۴:۱۴
والله احمدی نژاد کارنامه قبولی نداشته که از کسی حمایت کند و طرف رای بیاورد خاتمی استثنا است نه فعالیت اقتصادی نامشروع داشته و اقتصاد موفق و تقریبا کشور ثبات داشت .محمود چی تحویل گرفت چی تحویل داد قیمت استثنایی نفت فقط گرونی نصیب کشور کرد درآمد هنگفت سهم ب ز و رحیمی و مرتضوی و بقایی شد بقول خودش شجاعت حذف یارانه ها رو کسی غیر از خودش نداشت وبا اجرای اینکار کمر اقتصاد رو شکست و کارخانه ها به تعطیلی کشیده شد.محمود از هر کس حمایت کند یک ضد تبلیغ است و شکستش حتمی است . (343592)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ ۱۴:۵۵
مطمئن باشید احمدی نژاد نه تنها در انتخابات 96 بلکه در 2000 نیز نقش آفرینی خواهد کرد. چرا که از جنس مردم است ونه وابسته به هزار خانواده. (343595)
رضا .ف
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۷/۰۷ ۰۲:۲۸
امید تجربه در این کشور ثابت کرده هر کس شعار از جنس مردم ،خاکی بودن و حمایت از مستضعف سر داده بلایی بر سر مردم و مستضعفین آورده که اون کاخ نشین و مستکبر نیاورده آخه عزیزم از جنس مردم یا کاپشن ساده پوشیدن اقتصاد میشه اشتغال ایجاد میکنه و برای ملت نون و آب میشه ،دوران این حرفا گذشته عملکردش چی بود چی تحویل گرفت و چی تحویل داد اگر قیمتهای 84 و 92 رو با هم مقایسه کنی متوجه این فاجعه 8 ساله میشوی مگر اینکه از اون شرایط سود بردی . (343629)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۷ ۱۲:۳۹
نقش آفرینی خواهد کرد منتها در نقش سیاهی لشکر (343653)
پنچرگیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۷ ۱۳:۳۵
احمدی نژاد از جنس کدام مردم است؟؟؟همان مردمی که احمدی نژاد در دوره اش قیمت همه چیز را چند برابر کرد و مردم را فقیرتر کرد یا همان مردمی که یار نزدیک احمدی نژاد فرزندان آنها را به کهریزک فرستاد وجنایت کهریزک را رقم زد و از سوی احمدی نژاد مورد تقدیر هم قرار گرفت؟؟؟ (343663)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ ۱۵:۰۵
تحلیل بسیار خوب و منطقی بود (343596)
ا
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ ۱۵:۴۶
احمدی نژاد شاید خودش می تونست باعث چالش در انتخابات بشه ولی نمایندگانش قطعا شکست خواهند خورد... (343597)
aomidia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ ۱۵:۵۲
اخمدی نژاد صلاحیت اداره یک شهرستان را ندارد کدام شخص را میشناسید که از کلمات رکیک که مورد استفاده اوباش است بزبان آورده شود ووووو شرمنده ام که کلمات زشت یک رئیس جمهور کشور اسلامی ایران را بیان نمایم (343599)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ ۱۶:۲۴
منتظر مهندس ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیما هستیم .ما طرفداران احمدی نژاد به آقای ضرغامی رای خواهیم داد. (343603)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۷ ۱۲:۳۶
ما هم منتظر ایشون هستیم اگه جرات کنه و بیاد. البته شماها باید هم ازش حمایت کنید.بهرحال سال ۸۸ صداوسیما را به رسانه شخصی اوس محمود تبدیل کرده بود.یک خرده حسابی با ایشون هم داریم. (343651)
جهرمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ ۱۷:۵۹
البته در رای آوری آقای روحانی باید حمایت آقآیان هاشمی و خاتمی را نادیده نگرفت. (343608)
بهیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ ۲۰:۳۸
جالب بود .
من هم بر این باورم که حذف هر کسی با هر ایده ای و شادی کردن از حذف هر رقیبی نامردمسالارانه ست . (343617)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۷ ۰۰:۰۰
اميدوارم مردم ايران با اين بلايي كه احمدي نژاد سر كشور اورد متوجه شده باشند كه شخصي چون او وهمفكرانش جز مصيبت و ......براي اين كشور به بار نمي اورند و مردم نه تنها به او بلكه به كسي كه وي ، او را حمايت كند روي خوش نشان نخواهند داد اما اين كه چرا اين ادم با اين همه جرايم ازاد مي گردد وبر عليه دولت منتخب مردم سم پاشي مي كند برايم جاي سؤال است !!!!!! (343623)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۷ ۰۰:۳۸
شما بذرپاش رو نادیده میگیرید. از اول هم پروژه بذرپاش بوده و تاحالا همه چی طبق برنامه احمدی نژاد پیش رفته (343626)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۷ ۱۲:۴۱
خخخخ کی بذرپاش؟! راستی در انتخابات مجلس چندم شد؟! (343656)
زرگران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۷ ۰۲:۳۲
چند جای متن از واژه ی منع و نهی احمدی نژاد از کاندیداتوری استفاده کردید،آیا شما تفاوت جمله ی صلاح نیسن با شما حق ندارید کاندید شوید را نمیدانید? لطفا در انتخاب کلمات دقیق باشید (343630)
کاتوزیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۰۷ ۱۱:۲۴
شماها هنوزم از دکتر محبوب ملت می ترسید؟؟ (343642)