به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۳۰ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۱۳۹۹۹۵
احمدی‌نژاد هر کاری کرده است، اما حق دارد اعتراض کند

آيا فحش دادن به احمدی‌نژاد و تمسخر او شجاعت است؟

آيا فحش دادن به احمدی‌نژاد و تمسخر او شجاعت است؟
گروه سياسي: «حمزه غالبی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در يادداشتي نوشت: «‏فحش دادن به احمدی‌نژاد الان که از اسب قدرت پیاده شده است و مغضوب، نه شجاعت می خواهد نه کمکی به توسعه کشور می‌کند نه حتی باعث می شود احتمال خسارت هایی که احمدی نژاد به کشور زده کمتر شود. ‏ریشه فساد دوره احمدی‌نژاد امکان قانون‌شکنی احمدی‌نژاد و مصونیت صاحب قدرت است که الان احمدی‌نژاد از دست داده است. احمدی‌نژاد می‌توانست قانون را رعایت نکند و هیچ اتفاقی نمی افتاد همانطور که در برخورد با تیم احمدی نژاد قانون رعایت نمی‌شود و هیچ اتفاقی نمی‌افتاد.
 
‏احمدی‌نژاد توسط بخشی از حکومت حمایت می‌شد که پاسخگو نیست. همانطور که حتی احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جمهوری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی فیلمی.... که در آن درخواست رشوه می‌شد را پخش کرد و هرگز پیگیری نشد. ‏مسخره کردن تیم احمدی.نژاد وقتی دستش از همه جا کوتاه است و تلاش دارد به شکل مدنی اعتراض کند فقط و فقط تضعیف امکان اعتراض مدنی است. اگر احمدی‌نژاد و اعضای دولت سابق نتوانند اعتراض کنند من و تو می توانیم اعتراض کنیم؟

‏ریشه بسیاری از مشکلات سیاست در کشور ما همین است که اصلاح‌طلبان با احمدی‌نژاد می کنند. یعنی چون به نظر ما احمدی‌نژاد فاسد است از برخورد غیرقانونی و محدودیت های فراقانونی حمایت می کنیم و از حق اعتراض و دسترسی به دادگاه علنی دفاع نمی‌کنیم. ‏بقایی سوء استفاده کرده از موقعیت خودش در دولت نیاز به محاکمه و بازجویی دارد. چقدر هم خوب چرا غیر علنی؟ چرا انفرادی؟

‏دوره احمدی‌نژاد فساد بیشتر شد چون امکان نظارت بر عملکرد دولت کمتر شد چون عدم رعایت حقوق شهروندی آسان‌تر شد. اما الان که احمدی‌نژاد سوار اسب قدرت نیست هم دست شدن با عدم رعایت حقوق شهروندی احمدی‌نژاد و رفقایش چه تاثیر مثبتی دارد؟ ‏خلاصه اینکه نه فحش دادن به احمدی‌نژاد پیاده شده از اسب قدرت شجاعت نمی‌خواهد نه تایید محدودیت برای احمدی‌نژاد و تیم او و نقض حقوق شهروندی‌شان به قوام مردم سالاری و جمهوریت کمک می کند.

‏تنها محاکمه علنی و عادلانه بقایی و مشایی به توسعه کشور کمک می‌کند وگرنه حکمی که در پستو صادر شود فقط انتقام از از یک فرد مغضوب است. ‏دید منتقدهای احمدی‌نژاد از جمله ما اصلاح‌طبان که به خاطر ترس از دوره خسارت بار احمدی نژاد از رد صلاحیتش دفاع کردیم؟ همین از منطق کسانی که پیش از این ما را رد صلاحیت کردند. این ایده که اگر فکر می کنیم کسی سیاستش غلط است باید از سیاست حذفش کنیم را حتی قربانیانش تقویت می کنند.

‏احمدی‌نژاد هر کاری کرده است و هر فسادی حق دارد اعتراض کند، اعتراض مدنی خیانت نیست، داشتن دادگاه علنی جزو حقوق شهروندی دادگاه غیر علنی استثنا بر قاعده است. وظیفه منتقدان احمدی‌نژاد در دفاع از حقوق شهروندیش سنگین‌تر است اگر واقعا می خواهیم کشورمان توسعه پیدا کنند. ‏مشایی و بقایی اگر تحصن کردند فتنه نیست. مشایی و احمدی نژاد هنوز در هیچ دادگاهی محاکمه نشده اند که از حقوق سیاسی محرومشان کند رد صلاحیتشان برای انتخابات های مختلف غیر قانونی است. ما باید از حق قانونی آنها بر نامزد دفاع کنیم بعد همه نیروی سیاسی مان را به کاربریم که رای نیاورند.

۱۳۹۶/۰۸/۳۰ ۱۳:۵۳
چقدر زیبا و منطقی/جامعه مدنی یعنی همین (356253)
خادمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۸/۳۰ ۱۵:۲۴
مردی برای تموم فصول سال!!
دولت پاکدستان و مدیر تغییر جهانی! (356255)
۱۳۹۶/۰۸/۳۰ ۱۵:۳۶
به جای توهین به هر فرد یا افرادی ؛ اگر واقعاً خلافی مرتکب شده شخصاً او را به دادگاه بکشانید . ولی بعید میدانم ، چون خیلیا از به دادگاه کشاندن او ضرر میکنن . (356258)
سیاوش نیک پی
United States
۱۳۹۶/۰۸/۳۰ ۱۷:۲۶
با سلام.
واقعا ممنونم از این نویسنده اگاه و روشنگر که به خوب و سر بزنگاه برخی کج روی های جامعه را دیده و به خوبی گوشزد می کند . کاملا درست است که وقتی ما به یک مخالف خودمان ولو اشتباهات زیادی مرتکب شده ، اجازه اعتراض قانونی و مدنی نمی دهیم ، در واقع امکان و جایگاه اعتراض مدنی خودمان را تصعیف می کنیم . (356260)
حسن
United States
۱۳۹۶/۰۸/۳۰ ۱۹:۰۲
مثلا از دموکراسی و ازادی بیان و اعتراض دفاع کردید اما اتهامات خود را تکرار کردید !!!!همین (356261)