به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۰۵ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۱۲۰۹۶۹
با شركت گسترده مردمي و حضور رييس‌جمهور؛

تشییع پیکر آیت‌ الله موسوی اردبیلی در قم

گروه سياسي: با شركت گسترده مردمي، و با حضور رييس‌جمهور، رييس مجلس، روحانيون و مسئولان مراسم تشییع آیت‌الله موسوی اردبیلی در قم برگزار شد.
تشییع پیکر آیت‌ الله موسوی اردبیلی در قم
مراسم تشییع آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی صبح امروز با تشییع از دفتر ایشان آغاز شد. در این مراسم دكتر حسن روحاني رييس‌جمهور، که به منظور شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری به قم سفر كرد، آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آيت الله سيدحسن خميني، حضرات آیات جوادی آملی، علوی بروجردی، مقتدایی، اعرافی و اختری و همچنین دكتر علي لاريجاني رئیس مجلس شورای اسلامی و برخی از وزرا حضور داشتند. مراسم تشییع از بیت آیت‌الله موسوی اردبیلی آغاز و به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه دارد و آیت‌الله شبیری زنجانی بر پیکر این مرجع تقلید نماز اقامه خواهد کرد.

همچنين، مراسم وداع با پیکر مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی شامگاه پنجشنبه با حضور مراجع و علما و اقشار مختلف مردم در بیت ایشان برگزار شد. در این آیین که همراه با قرائت دعای کمیل با حضور روحانیت معظم و عموم مومنین برگزار شد، حضرات آیات و حجج‌اسلام‌ موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید، سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران، ابراهیم امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سید علی خمینی نوه امام راحل حضور داشتند.

آیت‌الله موسوی اردبیلی از روز دوشنبه هفته جاری به دلیل عارضه قلبی و گوارشی در بیمارستان لاله تهران بستری شده بود و روز چهارشنبه پس از سکته مجدد قلبی و وخامت حال، جان به جان آفرین تسلیم کرد. آیت الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید، متولد سال 1304 در اردبیل است که پس از شهادت آیت الله بهشتی از سال 1360 تا 1368 به ریاست دیوان عالی کشور به عنوان عالی ترین مقام قضایی کشور رسید.